Ralyje „Saaremaa“ startuos Giedriaus Notkaus ir Daliaus Strižano, Egidijaus Valeišos ir Povilo Reiso, Giedriaus Firanto ir Mato Valiulio bei Jono Pipiro ir Ričardo Baubino ekipažai.
Bene didžiausia dilema dėl šio ralio krito ant Giedriaus Notkaus ir Daliaus Strižano pečių. Po Lietuvos ralio čempionato etapo Elektrėnuose susiklostė tokia situacija, kad tik paskutinis etapas Druskininkuose išaiškins čempioną.
Dėl šio vardo kaunasi Martynas Samsonas su Mindaugu Varža, broliai Vaidotas ir Žygimantas Žalos, Giedrius Notkus su Daliumi Strižanu ir Janis Vorobjovs su Andriu Malnieku. Ir svarbiausia yra tai, kad paskutinysis etapas Druskininkuose vyks kitą savaitgalį po „Saaremaa“ ralio.
Tačiau Giedrius Notkus ir Dalius Strižanas nusprendė, kad visgi rizikuos dalyvauti „Saaremaa“ ralyje ir bandys pasidaryti labai gerą treniruotę prieš lemiamą Lietuvos ralio čempionato etapą Druskininkuose.
Taigi, „No rally-no sex“ šūkį ant „Mitsubishi Lancer EVO IX“ automobilio bagažinės dangčio vežantis ekipažas šiandien atvyko į Saremos salą, kur atliko administracinės komisijos precedūras ir jau rytoj nuo ankstyvo ryto kils susirašyti greičio ruožų, kurių šių metų ralyje bus dešimt. Trys greičio ruožai įvyks jau penktadienį vakare.
„Iš tikrųjų jau ne pirmi metai važiuojame į „Saremos“ ralį ir pas mus tokia tradicija jau nusistovėjusi, kad baigus lietuvišką sezoną važiuojame į Estiją pasigalinėti su Estijos lenktynininkais.
Šį kartą susiklostė tokia situacija, kad Lietuvos ralio čempionato etapas vyks po savaitės ir buvo sunku apsispręsti – važiuoti čia ar taupyti automobilį.
Be to, šitas ralis yra labai gražioje vietoje, gražus kraštovaizdis, šalia jūra. Čia visada smagu ir gera važiuoti po sezono. Šį kartą susiklostė tokia situacija, kad Lietuvos ralio čempionato etapas vyks po savaitės ir buvo sunku apsispręsti – važiuoti čia ar taupyti automobilį.
Bet komanda nusprendė, kad reikia važiuoti ir daryti treniruotę. Aišku, taupant automobilį ir nepersistengiant, nerodant maksimalaus greičio. Tikslas yra pasiruoši ateinantį savaitgalį vyksiančiam raliui Druskininkuose“, – sakė Giedrius Notkus.
Panevėžietis taip pat atskleidė, kad pirmadienį komanda surengė testus Salako apylinkėse. Ten G.Notkus su D.Strižanu išbandė naujus naktinius žibintus bei suko sportinius kilometrus.
„Tiek Saremos ralyje, tiek Druskininkuose bus naktinių greičio ruožų. Buvo išbandomi nauji žibintai. Reguliavome pakabą. Tačiau pagrindinis dalykas buvo treniruotė tamsoje. Treniruotė pavyko neblogai. Jei „Saaremaa“ mums gerai susiklostys gerai, manau, kad darysime dar vieną treniruotę ir šiek tiek padirbsime su važiuokle“, – kalbėjo G.Notkus.
G.Notkus prisimena ir nuo seno „Saremos“ ralyje jį persekiojantį prietarą. Komandą sėkmė lydi kas dvejus metus. Jei užpernai ekipažas „ištaškė“ savo automobilį viename iš greičio ruože, o pernai nugalėjo klasėje bei buvo penkti bendroje įskaitoje, tai šiemet duetas turėtų lenktynių nebaigti. Tačiau G.Notkus spjauna į tokį dėsningumą ir sako, kad šiemet reikia finišuoti bet kokia kaina ar bent jau įveikti kuo daugiau sportinių kilometrų.
„Šie metai turėtų būti tie, kai nefinišuojame. Tačiau tikimės, kad taip nebus, kadangi mūsų tikslas yra gerai pasitreniruoti prieš Druskininkus, o ne pasiekti aukštą rezultatą čia. Pravažiuoti daug kilometrų, kaupti patirtį ir įgyti greitį mums yra labai svarbu“, – pasakojo G. Notkus.
Nors kova dėl Lietuvos ralio čempiono vardo verda tarp keturių ekipažų, tačiau treniruotę „Saaremaa“ ralyje panoro padaryti tik G.Notkus ir D.Strižanas.
„Labai rizikinga čia važiuoti, nes Saremos ralis yra pakankamai sudėtingas. Čia gali bet kada paslysti, todėl kiti ekipažai nusprendė nerizikuoti ir nedalyvauja šiame ralyje. Nors prieš tai Martynas Samsonas kalbėjo, kad norėtų važiuoti čia, bet matyt apsigalvojo ir nusprendė taupyti automobilį. Mes sugalvojome padaryti atvirkščiai“, – teigė G.Notkus.