Giedrius Notkus apie pergalę Palangoje: „Labai džiaugiuosi komandos progresu“

Šeštadienį Palangoje baigėsi trečiadienį prasidėjęs „Aurum 1006 km“ lenktynių savaitgalis. Po beveik devynias valandas trukusios kovos komandos išsidalijo sunkiai iškovotas taures. Čia be apdovanojimų neliko ir „Techninis Projektas–Viada“ ekipa, kurios nariai triumfavo TC3 klasėje, o absoliučioje įskaitoje iškovojo šeštąją vietą.
Varžybų akimirka
Varžybų akimirka / Komandos nuotr.

Komandos atstovas Giedrius Notkus sutiko papasakoti apie tai, kokį kelią pergalės link šiemet teko įveikti komandai. Anot lenktynininko, didesnių problemų ekipa šiemet išvengė, tačiau keletas neplanuotų įvykių visgi įvyko.

Trečiadienį surengtą techninę komisiją be jokių kliūčių įveikusi ekipa jau kitą dieną, po dalyvių parado Vytauto gatvėje, pradėjo treniruotes lenktynių trasoje. Čia, anot Giedriaus Notkaus, buvo pastebėtas automobilio galingumo sumažėjimas. Dėl to tą pačią dieną teko automobilį gabenti į dirbtuves bei ieškoti dingusių „arklių“.

Komandos nuotr./Varžybų akimirka
Komandos nuotr./Varžybų akimirka

„Pirmas sėdau automobilį pabandyti aš ir bevažiuojant atsirado nerimas, nes automobilis ne taip „traukė“ kaip per testus Kačerginėje. Teko ketvirtadienį vakare vežti BMW į Klaipėdą pas Valdelį ant galios matavimo stendo. Ačiū jam, kad priėmė be eilės. Pasirodo, kad neturėjom 75 arklio galių.

Paaiškėjo, kad vieno cilindro „babina“ buvo numirusi ir važiavome septyniais cilindrais. Kadangi cilindrai aštuoni, vieno cilindro neveikimas nelabai jautėsi, bet supratome, kad ne viskas su automobiliu gerai. Tačiau problemą išsprendėme.“, – sakė Giedrius Notkus.

Komandos nuotr./Varžybų akimirka
Komandos nuotr./Varžybų akimirka

Penktadienį į rytines treniruotes komanda pajudėjo jau pilnai veikiančiu automobiliu ir komandos vairuotojai vienas po kito ėmė „štampuoti“ vis geresnius trasos įveikimo laikus. Iš pradžių komanda buvo priskirta lėtesnių automobilių kvalifikacinei grupei, tačiau vėliau, pagal parodytą tempą, „Techninis projektas-Viada“ komanda buvo perkelta į greitesnių automobilių grupę.

Galiausiai komandos laukė kvalifikacija, kuri šiemet vyko kiek kitokiu principu. Jeigu anksčiau šiose lenktynėse kvalifikacijos rezultatą lemdavo vieno vairuotojo rezultatas, tai dabar buvo skaičiuojamas dviejų ekipos pilotų rezultato vidurkis.

Komandos nuotr./Varžybų akimirka
Komandos nuotr./Varžybų akimirka

„Anksčiau pas mus tarp vairuotojų buvo nemaži greičio skirtumai, tačiau šiemet visi vairuotojai smarkiai pagreitėję. Labai džiaugiuosi Mindaugu Urbanu, kuris su manimi važiavo kvalifikacijoje ir padėjo įgyvendinti planą patekti į TOP10. Jis nuo praėjusių metų savo laiką pagerino trimis sekundėmis. Nuo manęs atsiliko apie pusę sekundės.

Pats, beje, išlipau iš 1 min. 14 sek. Kaip su namų darbo automobiliu, tai manau tikrai gerai suvažiavome. Patekome į kvalifikacijos dešimtuką. Aišku, greta labai nedideliu skirtumu stojo dar keli BMW, tai turėjome tikslą išsiaiškinti, kuris BMW Lietuvoje kiečiausias.“, – sakė Giedrius Notkus.

Komandos nuotr./Varžybų akimirka
Komandos nuotr./Varžybų akimirka

Nors varžybas komanda pradėjo dešimtoje starto vietoje, jau ties pirmąja greičio gesinimo zona Giedrius Notkus prarado kelias pozicijas. Pasak sportininko, priekyje važiavęs varžovas stabdė labai anksti, tad šalia važiavę du TCR bolidai pasinaudojo šia proga ir aplenkė panevėžiečio BMW. Tačiau Giedriui Notkui jau už kelių akimirkų pavyko turėtas pozicijas susigrąžinti ir komanda pamažu ėmė kilti pozicijomis aukštyn.

„Pirmą valandą tempas buvo labai didelis. Visi spaudė ir nedavė atsipalaiduoti. Mūsų BMW temperatūra ėmė kilti – alyva iki 160 laipsnių, o aušinimo skystis iki 110. Jau galvojau, kad technika neatlaikys tokio spurto. Bandžiau dar lenkti kelis automobilius, praslydau keletą stabdymo taškų, o vėliau nepamačiau geltonos vėliavos ir per ją lenkiau kitą automobilį. Buvo skirta pravažiavimo per „pitus“ bauda. Tai pirmąją valandą taip ir laikėmės šokinėdami tarp 8 ir 12 vietos.

Komandos nuotr./Varžybų akimirka
Komandos nuotr./Varžybų akimirka

Po 60 ratų įvyko incidentas. Į trasą išvažiavo saugos automobilis, todėl komanda nusprendė atlikti vairuotojų keitimą. Sėdo prie vairo Vygandas Urbanas, paskui Mindaugas Urbanas ir vėliau Jonas Sluckus.

Noriu pasidžiaugti, kad visi mūsų komandos vairuotojai šiemet labai maloniai nustebino, nes visi jie gerino praėjusių metų laikus keliomis sekundėmis. Pavyzdžiui varžybų metu mano laikas buvo 1 min. 15 sek., o Vygando Urbano 1 min. 15,4 sek.

Tai tikrai labai puikus rezultatas, kuris padėjo mums laikytis dešimtuke. Apie tai, kad lenktynininkai yra pagreitėję leido suprasti ir padangų bei stabdžių kaladėlių dėvėjimasis. Greitis kainuoja.“, – sakė Giedrius Notkus.

Komandos nuotr./Varžybų akimirka
Komandos nuotr./Varžybų akimirka

Nors beveik viskas ekipai klojosi pagal planą ir komandos vadovas Simonas Kazakevičius gyveno gana ramiai, smulkių incidentų visgi pasitaikė. Vienas iš įvykių atsitiko tuomet, kai prie BMW vairo sėdęs Jonas Sluckus trenkėsi į greičio gesinimo zoną. Lenkimo metu varžovas jo nepamatė ir „uždarė duris“ įvažiavime į lėtąją trasos dalį. Beje, incidentą trasoje vėliau turėjo ir pats Giedrius Notkus.

„Jonui nepasisekė. Varžovas jo tiesiog nepamatė. Teko ištaškyti „šikaną“. Pametėme „spliterį“, nulūžo buferio kampas, stabdžių aušinimą praradome. Teko po kelių ratų stoti tvarkytis. Toliau viskas klojosi gerai. Pozicijų nepraradome ir pakilome iki šeštosios vietos.

Komandos nuotr./Varžybų akimirka
Komandos nuotr./Varžybų akimirka

Paskutinei valandai prie vairo sėdau aš ir netrukus susidūriau su dyzeliniu golfu, kuriam teisėjai rodė mėlynas vėliavas ir kuris turėjo mane praleisti. Per susidūrimą buvo pažeista mūsų BMW važiuoklė. Stojome tvarkytis. Teko keisti traukę, šakę.

Sugaišome apie 6, 7 minutes, bet labai dėkoju mechanikams, kad jie operatyviai išsprendė problemą. Turėjome prieš iš paskos važiavusį automobilį kelių ratų pranašumą, todėl pavyko neprarasti pozicijų.

Komandos nuotr./Varžybų akimirka
Komandos nuotr./Varžybų akimirka

Iš „pitų“ išvažiavau labai piktas, todėl per paskutinius ratus pavyko pasiekti asmeninį rato rekordą. Na ir galiausiai pavyko finišuoti pirmoje savo klasės vietoje, o absoliučiai pasiekta šešta vieta. Tai puikus rezultatas.

Komanda labai patenkinta, o mes labai dėkojame savo partneriams „Techninis projektas“ ir „Viada Lietuva“, kurie labai stipriai prisidėjo prie mūsų komandos pasiruošimo varžyboms“, – kalbėjo Giedrius Notkus.

Komandos nuotr./Varžybų akimirka
Komandos nuotr./Varžybų akimirka

Po pergalingo pasirodymo „Aurum 1006 km“ lenktynėse ekipa kol kas kitų startų neplanuoja. Nors Rygoje šiemet dar vyks šešių valandų ištvermės lenktynės, tačiau Giedrius Notkus kol kas nedrįsta prognozuoti, ar komanda ten startuos.

Po lenktynių Palangoje komandos BMW M3 atrodo kaip po karo, tad pirmiausia mechanikams teks tvarkyti kovos randus ir tik tuomet paaiškės, kur vėl bus galima išvysti šią ekipą.

Komandos nuotr./Varžybų akimirka
Komandos nuotr./Varžybų akimirka

„Po šių varžybų automobilis atrodo baisiai. Varžovas sugebėjo mums įvažiuoti į galą, tai užlankstyti duslintuvai, pradegė buferis, nėra „spliterio“, pats vieną sparną sulaužiau.

Bus dar varžybų šiemet, bet bijau, kad nespėsime pastatyti automobilio ant kojų. Turėsime komandos susirinkimą ir spręsime, ar dar šiemet startuosime, ar šių metų žiedinių lenktynių projektas bus uždarytas“, – sakė Giedrius Notkus.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis