Panevėžys. Darganotas ir lietingas balandžio pirmosios rytas. Miesto pakraštyje, degalinėje susitinkame su dar dviem ekipažais iš automobilių sporto klubo „Ladasport“.
Jie taip pat nusprendė Melagių dieną praleisti ne bandant apgauti šeimos narius, tačiau lenktyniaujant trasoje. Būtent taip ir skelbė greituminio slalomo treniruotės pavadinimas.
Kolona pajuda į Šiaulių pusę. Oras nesikeičia iki pat Pakruojo, tačiau jį pravažiavus lietus rimsta. Tikimės, kad ir sinoptikai nebuvo nusiteikę ką nors apgauti, mat renginio dieną jie žadėjo net 16 laipsnių šilumą ir skaisčią saulę Šiaulių krašte.
Į Šiaulių rajone esantį Kuršėnų autodromą atvykstame pirmieji. Organizatoriai nurodo, kur nusikrauti sportinius automobilius ir kur statyti priekabas bei techninės pagalbos automobilius. Iki starto dar pora valandų, tad užsiregistravę turime laiko pabendrauti su „Rally 4 Fun“ nariais, apžiūrėti trasos infrastruktūrą.
O trasa čia išties įdomi. Šiaulių darbo rinkos mokymo centro autodromas yra gerokai didesnis, nei mūsų turimas Panevėžyje. Būsimos trasos schema taip pat žada daug – treniruotę su viena greita atkarpa, dviem greičio gesinimo zonomis, įkalnėmis, nuokalnėmis ir gausybe smagių posūkių.
Viskas atrodo labai smagiai, tačiau pilkas dangus ir stori debesys nepraleidžia nė menkiausio saulės spindulio. Šlapios trasos ir naujo asfalto derinys leidžia suprasti – sportines padangas čia sušildyti bus gana sunku, tad pirmieji važiavimai gero rezultato nežadėjo. Tačiau organizatoriai priminė, kad visiems dalyviams bus skirti trys važiavimai, iš kurių du – įskaitiniai. Tai reiškė, kad pirmasis važiavimas veikiausiai ir bus tas, kurio laiką vėliau teks išbraukti.
Pirmieji metrai trasoje buvo tarsi F-1 varžybose – pažintinis ratas pagal oranžiniais švyturėliais papuoštą saugos automobilį. Įsitikome, kad trasa tikrai šlapia, o posūkiai – klastingi. Po važiavimo teko kiek pasikoreguoti slėgį padangose, tačiau viskas buvo puiku. Apart nelemto ir tarsi mokykloje užmiršto namų darbo – ratų suvedimo, kurio savo „bulkai“ lauko sąlygomis padaryti nepavyko.
Užsiregistravus visiems dalyviams, kurių per septynias klases susirinko beveik pusantro šimto, prasidėjo treniruotė. Pirmieji prie starto stojo jauniai, vėliau damos, po jų – standartiniai gamykliniai automobiliai, vėliau Sport klasės automobiliai, o galiausiai ir Laisvosios klasės dalyviai.
Renginio formatas ir dėkinga trasa lėmė tai, kad treniruotės tempas buvo itin spartus. Startavęs dalyvis turėjo apsukti vieną ratą, finišuoti iš eigos ir pasukti į dalyvių parką.
Vienu metu trasoje, vienas paskui kitą važiuodavo po penkis, šešis ar net septynis automobilius. Atvejų, kai varžovas pasiveja varžovą, buvo tik pora. Pasivijusiems lėtesnį ar suklydusį dalyvį, buvo leidžiama važiavimą pakartoti.
Tačiau bereikalingų stabdymų praktiškai nebuvo. Tai lėmė, kad jau maždaug trečią valandą po pietų sportininkai krovė savo automobilius ant priekabų ir išsidaliję taures patraukė namo. Toks formatas yra labai teisingas – su mažomis laiko sąnaudomis galima įveikti daug važiavimų. Ir tai yra sveikintina. Organizatoriai už tai nusipelno didelio pliuso.
Žinoma, situacija būtų kitokia, jei ne trasa. Ji palanki tokio formato treniruotei. Dalyvių keliai nesikerta, todėl startuoti galima keliolikos sekundžių intervalais nesijaudinant dėl to, kad kažkas kažką pavys.
Nors pirmieji važiavimai buvo ant šlapios dangos, tačiau įsidienojus debesis ėmė skrosti saulė, o dalyviai į šalį metė šiltus viršutinius rūbus. Vėjo gairinamas ir saulės šildomas asfaltas pamažu džiuvo, tad trasoje ėmė girdėtis cypiančių padangų garsai. Atitinkamai gerėjo ir trasoje demonstruojami rezultatai.
Tiek man, tiek damų klasėje mano automobiliu važiavusiai Rūtai Nedzelskienei pavyko kiekvieno važiavimo metu nuo savo ankstesnio rezultato nurėžti dar po kelias sekundes.
Prizų neparsivežėme, tačiau išbandėme labai teisingą trasą, pabendravome su itin smagia organizatorių kompanija ir jau važiuodami namo sau pasakėme, kad čia dar sugrįšime. Sugrįšime vien todėl, kad tokių smagių trasų Lietuvoje yra vienetai. Žinoma, kitąsyk ratų suvedimą „bulkai“ reikės pasidaryti dar Panevėžyje.
O dabar apie rezultatus ir apie tuos, kurie treniruotės metu ne tik pasisėmė daug patirties bei gerų emocijų, bet ir grįžo su prizais.
Damų klasėje geriausią rezultatą užfiksavo Liveta Čekanauskaitė. BMW automobiliu lenktyniavusi mergina trimis sekundėmis aplenkė antrą laiką parodžiusią Birutę Vaišvilaitę su „Peugeot 206“. Trečia tarp devynių dalyvių buvo Viktorija Montvydaitė, vairavusi BMW.
Jaunių įskaitoje nugalėjo Aleksas Adiklis, vairavęs „Audi A4“. Jis vos viena sekunde buvo greitesnis už antrą vietą užėmusį Dovidą Najų su BMW 325. Trečio laiko autoriumi tapo „Honda Civic“ vairavęs Rokas Banuškevičius, kuris antros vietos prizininkui nusileido vos trečdalį sekundės.
SG2000 įskaitoje nepralenkiamas buvo Rokas Vaišvila su „Peugeot 206“. Jis vienintelis šioje įskaitoje su savo rezultatu palindo po trimis minutėmis. Antrosios vietos taurę iškovojo Bartas Stupuras, vairavęs „Honda CRX“, o Mantas Malčiauskas su „Volkswagen Golf“ pademonstravo trečią rezultatą.
SG3000 įskaitoje vilčių niekam nepaliko ir nugalėjo Andrius Tažys su BMW. „Audi S3“ vairavęs Edmundas Lipskis finišavo antras, o trečią prizininkų pakylos laiptelį užėmė Aurimas Kairys, vairavęs BMW.
SPORT2000 įskaitoje triumfavo Andrius Puidokas su „Renault Clio“. Nuo jo mažiau nei puse sekundės atsiliko „Honda S2000“ vairavęs Valdas Laurinkevičius. Tomas Valys, vairavęs BMW, pademonstravo trečią laiką.
SPORT3000 klasėje niekam šansų nepaliko „Honda Integra“ vairavęs Redanas Jankaitis. Jis įveikė antroje vietoje finišavusį ir trimis sekundėmis lėtesnį Tautvydą Tarbūną su BMW. Į trečiąją vietą prasibrovė dar vienas BMW vairuotojas – Juozas Paliukas.
Laisvoji klasė buvo gausiausia, mat čia galėjo registruoti visi norintys, netaikant jokių apribojimų jų automobiliams.
Nugalėtoju šioje kategorijoje tapo ir dar vieną taurę iškovojo Redanas Jankaitis. Už jo atitinkamai vėl išsirikiavo Tautvydas Tarbūnas ir Juozas Paliukas.
Po visų klasių važiavimų organizatoriai surengė ir „Super Lap“ važiavimą. Jo metu dešimt geriausių absoliučios įskaitos rezultatų autorių galėjo rungtis dėl papildomo prizo.
„Super Lap“ važiavime triumfavo ir prizų kraitį dar vienu apdovanojimu pasipildė Tautvydas Tarbūnas.