Gusto Grinbergo startas „Le Mano“ lenktynių serijoje: kas su kuo ten lenktyniauja?

2015 m. Europos „Le Mano“ lenktynių serijoje jėgas išbandęs Dainius Matijošaitis tąkart sakė, kad rimti lenktynininkai turi dvi svajones: Le Manas arba Dakaras. Ir vienose, ir kitose reikia, talento, ištvermės ir sėkmės. Dabar atėjo Gusto Grinbergo eilė. Jis turi puikų šansą su Italijos komanda „Oregon team“. Tačiau ne „Le Mano 24 val.“ lenktynėse, o to paties pavadinimo po 4 val. trunkančių lenktynių serijoje.
Gusto Grinbergo ir „Oregon Team“ treniruotės bei kvalifikacija Paul Ricard trasoje
Gusto Grinbergo ir „Oregon Team“ treniruotės bei kvalifikacija Paul Ricard trasoje

Kas yra Dakaras, žino beveik visa Lietuva. O Le Mano 24 val. lenktynės, vykstančios vidurvasarį Prancūzijoje, jei kas nors nežinojo, yra beprotiškiausios žiedinės ištvermės lenktynės, sutraukiančios šimtus tūkstančių žiūrovų. Palangos 1000 km lenktynės vadinamos lietuviškuoju Le Manu, tačiau yra gerokai paprastesnės ir trumpesnės.

Trijų klasių automobiliai

O „Le Mano“ šešerių lenktynių serijoje (kiekvienų trukmė – po 4 val.), kurią rengia ACO (ta pati organizacija, kuri organizuoja ir pačias legendines „Le Mano“ lenktynes bei visą FIA WEC čempionatą) varžosi trijų klasių automobiliai. Patys greičiausi – tai Le Mano prototipai, primenantys raketas – LMP2 ir LMP3 klasių bolidai. Ir kėbuliniai GTE klasei priskiriami „Porsche“, „Ferrari“. Pačiame Le Mane (24 val. trunkančiose lenktynėse), kuris yra ELMS dalyvių siekiamybė, greičiu dominuoja LMP1.

„Scanpix“/„PA Wire“/„Press Association Images“ nuotr./WEC lenktynės Spa trasoje
„Scanpix“/„PA Wire“/„Press Association Images“ nuotr./WEC lenktynės Spa trasoje

Savo išvaizda LMP automobiliai labai panašūs. Tačiau jų techniniai duomenys labai skiriasi. Gustas Grinbergas sako, kad LMP2 viename trasos rate gali lenkti LMP3 maždaug 9 sek. O Gusto vairuojamas LMP3 klasės automobilis už kėbulinius GTE greitesnis maždaug 3 sek.

Tiesa, kėbuliniai yra galingesni už LMP3, todėl tiesiojoje jie gali atsigriebti.

Klasėje LMP3, kurioje lenktyniauja Gustas Grinbergas – 14 dalyvių.

Išsamus automobilių klasių aprašymas yra čia.

Gusto Grinbergo komentarą po kvalifikacijos bei Paul Ricard trasos vaizdus žiūrėkite šiame video pasakojime.

VIDEO: Gustas Grinbergas: komentaras po kvalifikacijos „Le Mans“ series pirmųjų lenktynių kvalifikacijos Prancūzijoje

Platininiai, auksiniai, sidabriniai ir bronziniai pilotai

Autosporto pilotai pagal savo nuopelnus ir profesionalumą skirstomi į keturias grupes. Tarkime Gustas Grinbergas, jauniausias visų laikų Europos Le Mano serijos (ELMS) lenktynininkas yra bronzinis. Tačiau bronzinis gali būti ir vyresnio amžiaus lenktynininkas. Pavyzdžiui, Gusto komandos „Oregon team“ draugas Lorenzo Bontempelli (53).

Kitas komandos draugas (laimėjęs šeštadienio kvalifikaciją) – Damiano Fioravanti (22) – sidabrinis, nes yra dalyvavęs „Formulėje 3“, „Formulėje Renault 3,5“. Platininiai – dalyvavę „Formulėje 1“. Tarkime Bruno Senna.

Kiekvienoje LMP3 komandoje turi būti arba du bronziniai vienas sidabrinis (taip yra Gusto komandoje). Arba du sidabriniai, vienas bronzinis. Pagal tai paskirstomos 4 lenktynių valandos trasoje.

„Oregon team“ nariai Gustas ir Lorenzo turėtų važiuoti po valandą, o dvi valandos atiteks sidabriniam pilotui Damiano.

Tiesioginę sekmadienio lenktynių transliaciją iš Prancūzijos nuo 13 val. žiūrėkite šiame ELMS kanale.

VIDEO: LIVE - 4 Hours of Le Castellet 2019 - RACE

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis