Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

„H2Auto Gravel Challenge“ finale – svečio iš Lenkijos triumfas ir visus pribloškęs lietuvio stabilumas

Šeštadienį Marijampolės autokroso trasoje surengtas ketvirtasis, finalinis „H2Auto Gravel Challenge“ varžybų serijos etapas. Į baigiamąsias sezono lenktynes automobilių sporto gerbėjus čia pakvietė „Subaru Klubas“, analogiškus renginius organizuojantis jau dvyliktą sezoną.
Varžybų akimirka
Varžybų akimirka / Tomo Markelevičiaus / 15min nuotr.

Marijampolės autokroso trasoje dalyvius pasitiko gana drėgna danga, tad pirmieji prie starto stoję RWD klasės atstovai greitai įsitikino, kokie atsargūs jie turi būti posūkiuose. Kiek vėliau trasa, o ypač trajektorijos pradėjo džiūti, tad su kiekvienu važiavimu galine ašimi varomų automobilių įskaitos dalyviai vis gerino savo laikus.

Šioje įskaitoje išsirikiavo dešimties dalyvių grupė. Jiems, kaip ir visų kitų klasių dalyviams, buvo numatyti trys važiavimai. Kiekviename iš jų trasoje reikėjo įveikti tris ratus. Galutiniam rezultatui išaiškinti buvo sumuojami du geresni pasirodymai, o vienas prasčiausias rezultatas – išbraukiamas. Taigi, dalyviai čia galėjo sau leisti ir šiek tiek rizikuoti, mat vieną kartą suklysti čia buvo galima.

Tomo Markelevičiaus / 15min nuotr./Varžybų akimirka
Tomo Markelevičiaus / 15min nuotr./Varžybų akimirka

RWD įskaitoje geriausiai pasirodė vienintelis ne BMW automobilį vairavęs dalyvis. Iš Kauno į Marijampolę atvykęs Paulius Mikelaitis triumfavo prie „Toyota MR2“ vairo. Jo dviejų važiavimų rezultatas – 4 min. 44,227 sek. Lyderis kiek daugiau nei šešiomis sekundėmis už savęs paliko Marių Žemaitaitį. Pastarajam dar penkias sekundes nusileido ir trečią poziciją iškovojo Tomas Rekašius.

Po RWD klasės trasoje pasirodė damos. Moterų įskaita šįkart buvo itin gausi. Čia užsiregistravo dešimt sportininkių. Geriausią rezultatą čia užfiksavo Rūta Saladžienė, vairavusi „Ford Focus“. Jos laikas – 4 min. 25,092 sek. Ji už savęs paliko dvi greitas varžovęs, kurios vairavo techniškai pranašesnius, visais ratais varomus „Subaru Impreza“ automobilius. Ant antrojo laiptelio žengė Rita Sabaitė, o trečiąją vietą iškovojo Kamilė Zokaitė.

Tomo Markelevičiaus / 15min nuotr./Varžybų akimirka
Tomo Markelevičiaus / 15min nuotr./Varžybų akimirka

Treti prie starto stojo priekine ašimi varomų automobilių – FWD įskaitos dalyviai. Čia jų šįkart susirinko devyni. Po gana permainingos kovos itin maža, vos 0,038 sek. persvara čia triumfavo panevėžietis Valentinas Junevičius, vairavęs „Ford Puma“. Jo laikas – 4 min. 10,601 sek. Antroje vietoje dieną baigė „Mitsubishi Colt“ automobiliu startavęs Artūras Marcinkevičius. Į trečiąją poziciją prasibrovė Giedrius Riškevičius su „Volkswagen Golf“.

Tomo Markelevičiaus / 15min nuotr./Varžybų akimirka
Tomo Markelevičiaus / 15min nuotr./Varžybų akimirka

Šįkart gausiausia buvo AWD įskaita, kurioje trylika dalyvių startavo pasikinkę visais ratais varomus automobilius. Šioje klasėje dominavo „Subaru“ automobiliai, tačiau jiems iššūkį metė ir vienas „Audi“ vairuotojas. Tiesa, jam prasibrauti į prizines pozicijas nepavyko, tad čia podiumas buvo sudarytas tik iš „Subaru“ šeimininkų.

Nugalėtoju čia tapo nesuvokiamai stabiliai važiavęs Rimvydas Mankus, kuriam organizatoriai greta pirmosios vietos taurės dar įteikė ir papildomus „Liqui Moly“ prizus. AWD klasėje visi trys Rimvydo Mankaus važiavimai tilpo į 0,11 sek. amplitudę. Ne ką mažiau jis stebino ir vėliau vykusiuose Laisvosios klasės važiavimuose, kur trys jo bandymai skyrėsi vos 0,21 sek. Net žiedinėse lenktynėse toks stabilumas būtų stebinantis, tačiau autokroso trasoje šitokie rezultatai yra daugiau nei neįtikėtini. Antrąją vietą AWD įskaitoje iškovojo Liudas Šimkus, o nuo pastarojo kiek mažiau nei viena sekunde atsiliko Oleg Krukovskij.

Tomo Markelevičiaus / 15min nuotr./Varžybų akimirka
Tomo Markelevičiaus / 15min nuotr./Varžybų akimirka

SPORT klasėje startavo saugos lankais ir kita sportine įranga bei žvyro padangomis aprūpinti automobiliai. Septynių dalyvių rikiuotėje čia geriausiai pasirodė svečias iš Lenkijos Kamil Piašcik su labai piktu bei profesionalioms ralio varžyboms paruoštu „Subaru Impreza“.

Jis 1,4 sek. už savęs paliko visiems puikiai pažįstamą ir įvairiose autosporto disciplinose lenktyniaujantį Paulių Novaką. Trečioje vietoje įsitvirtino „Mitsubishi Lancer EVO“ vairavęs Tadas Gombrevičius. Analogiška tvarka lyderių trijulė išsidėstė ir Laisvosios klasės važiavimuose. Tiesa, čia lenkas Kamil Piašcik pasiekė ir dienos trasos įveikimo rekordą – tris ratus jis apvažiavo per 1 min. 53,851 sek.

Tomo Markelevičiaus / 15min nuotr./Varžybų akimirka
Tomo Markelevičiaus / 15min nuotr./Varžybų akimirka

Visi nugalėtojai ir prizininkai buvo apdovanoti „Liqui Moly“, „Kartlandas“ bei „H2Auto“ automobilių plovyklų tinklo dovanomis. Beje, pastarojo varžybų partnerio korteles gavo visi dalyviai, o paslaugomis kai kurie iškart suskubo pasinaudoti. Vos tik palikę Marijampolės autokroso trasą sportininkai pasuko plovyklos link, kur nuo savo automobilių nuskalavo gausų molio sluoksnį.

Šios varžybos buvo paskutinės 2020-ųjų metų „H2Auto Gravel Challenge“ keturių etapų serijoje. Visuose etapuose dalyviai kovojo dėl taškų, tad lapkričio 14-ą dieną „Subaru klubas“ juos pakvies į metinių apdovanojimų ceremoniją.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Testas.14 klausimų apie Kauną – ar pavyks teisingai atsakyti bent į dešimt?
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs