Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

„Honda“ į „Formulę-1“ sugrįš 2015-aisiais, kaip variklių tiekėja „McLaren“ komandai

„Honda“ šiandien oficialiai paskelbė, jog 2015 m. sugrįš į „Formulę-1“ kaip variklių gamintoja ir tieks savo motorus „McLaren ekipai.
1988-ųjų „McLaren Honda MP4/4“ bolidas
1988-ųjų „McLaren Honda MP4/4“ bolidas / „Scanpix“ nuotr.

Japonų automobilių gamintojas iš didžiojo sporto pasitraukė 2008 m. gale. „Honda“ sugrįžti į F-1 paskatino permainos techniniame reglamente – nuo 2014 m. visos „Formulės-1“ ekipos naudos naujos kartos 1,6 V6 tipo variklius.

Japonų gamintojas jau dirba prie naujojo motoro savo bazėje Tochigi, Japonijoje.

„Honda“ variklius po poros metų naudosiančios „McLaren“ ekipos vadovas Martinas Whitmarshas pasidžiaugė japonų sugrįžimu į didįjį sportą.

„McLaren“ ir „Honda“ sieja puikūs prisiminimai – buvome sukūrę puikią partnerystę ir pasiekėme puikių rezultatų“, – sakė birtas.

McLaren ekipos vadovas Martinas Whitmarshas ir Honda Motor prezidentas Takanobu Ito  2
„McLaren“ ekipos vadovas Martinas Whitmarshas ir „Honda Motor“ prezidentas Takanobu Ito

„Kartu sukūrėme ne vieną F-1 istorijoje ilgai išliksiančią akimirką, apie kurias kalbama iki šiol.“

„McLaren“ ir „Honda“ laukia dar vienas įdomus nuotykis. Tad sveikinu į didįjį sportą sugrįsiančia „Honda“ visų „mClaren“ ekipos narių ir F-1 sirgalių vardu.“

Britų komandos vadovas įsitkinęs, jog „Honda“ bus puiki partnerė ateityje siekti aukštų rezultatų F-1.

„Praeityje kartu pasiekti rezultatai slėgs visus „McLaren“ ekipos narių pečius. Tai partnerystė, kuri asocijuojasi su sėkime. Praeityje kartu iškovojome 44 pergales ir 8 čempionų titulus.“

„1988 m. taip pat kartu sukūrėme vieną geriausių bolidų – „McLaren-Honda MP4/4“, su kuriuo Ayrtonas Senna ir Alainas Prostas pelnė 15 pergalių iš 16 galimų.“

„Honda“ žinoma kaip specialistė kuriant turbokompresorinius variklius. Taigi, ji bus puiki partnerė siekiant aukštų rezultatų ateityje.“

Ia kaires  2006-ųjų Honda RA106, 1988-ųjų McLaren Honda MP44 ir 1965-ųjų Honda RA272 Formulės-1 bolidai.
Iš kairės: 2006-ųjų Honda RA106“, 1988-ųjų „McLaren Honda MP44“ ir 1965-ųjų „Honda RA272“ „Formulės-1“ bolidai.

„McLaren“ komandą ir „Honda“ sieja puikūs praeities prisiminimai. 1988-1992 m. „McLaren“ ekipa, kurios garbę tuo metu gynė legendiniai Ayrtonas Senna ir Alainas Prostas, iškovojo penkis čempionų titulus iš eilės. Būtent tada į minėtosios komandos bolidus buvo montuojami „Honda“ varikliai.

Japonijos gamintojas pirmą kartą „Formulėje-1“ debiutavo 1964 m., Vokietijos GP. Pirmąją pergale „Honda“ mėgavosi jau 1965 m., Meksikoje. Dar po trijų metų japonų gamintojas nusprendė pasitraukti iš F-1.

Į didįjį sportą, kaip variklių gamintoja, „Honda“ sugrįžo 1983 m. ir iš jo vėl pasitraukė 1992 m.

2000 m. japonų gamintojas į F-1 sugrįžo kartu su BAR komanda, kurios valdymą perėmė 2006 m. Būtent tai metais Jensonas Buttonas ekipai iškovojo pergalę Vengrijos GP.

„Honda“ iš F-1 paskutinį kartą pasitraukė 2008 m. pabaigoje. Tuomet japonų gamintojas komandos valdymą perleido į Rosso Brawno rankas. Brito vadovaujama „Brawn GP“ komanda 2009 m. triumfavo lenktynininkų ir konstruktorių įskaitose.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais
Reklama
Žaidimų industrijos profesionalus subūrusiems „Wargaming“ renginiams – prestižiniai tarptautiniai apdovanojimai