Į varžybų bivaką, kuriame visą savaitę virs gyvenimas, dalyviai rinktis ėmė dar savaitgalį. Nors oficialiai varžybos prasidės antradienį, tačiau pirmadienį dalyviai laiko veltui nešvaistė.
Vienose sunkiausių keturračių varžybų Europoje pasiruošę startuoti sportininkai pirmiausia turėjo apsilankyti administracinėje komisijoje. Po šių formalumų keturratininkai papuolė į Rumunijos medikų rankas – buvo surengtas sveikatos patikrinimas.
Taip pat visi dalyviai savo techniką turėjo pristatyti ir į techninę komisiją. Beje, techninei komisijai vadovavo lietuvis – Alvydas Petrošius.
„Šiais metais yra labai griežta išmetimo vamzdžių, duslintuvų kontrolė. Jų skleidžiamas garsas negali viršyti 98 decibelų. Tai viena pagrindinių taisyklių, kurią ir tikriname. Toliau montuojami GPS davikliai, kurių pagalba mes matysime visų dalyvių judėjimą. Taip pat sutikriname ir starto lipdukus. Visų klasių technikos apžiūra beveik nesiskiria išskyrus tai, kad „Extreme“ klasės dalyviams dar papildomai tikrinami ir šalmai. „Crossover“ šalmų netikriname“, – sakė techninei komisijai vadovavęs Alvydas Petrošius.
Nors varžybos prasidės antradienį, vėlyvą pirmadienio popietę kalnuose jau pasigirs pirmieji keturračių variklių garsai. „Extreme“ klasės dalyviai čia turės įveikti vadinamą kvalifikaciją – kopti į itin stačius, medžiais apaugusius kalnus.
Nors iš pažiūros bent jau pirmojo kalno statumas yra toks, jog protu sunkiai suvokiama, kaip galima keturračiu pasiekti viršų, tačiau keturratininkai patikino – varžybų eigoje bus ir gerokai statesnių bei sunkesnių šlaitų, į kuriuos reikės tiek kilti, tiek nuo jų leistis.
„Extreme“ klasės dalyviai kvalifikacijos metu važiuos specialiai jiems paruošta trasa, kurią turės įveikti per 45 minutes. Jei dalyvis trasoje užtruks ilgiau, organizatoriai jam rekomenduos persiregistruoti į žemesnę „Crossover“ klasę.
Ši kvalifikacija skirta tam, jog kiekvienas keturratininkas pats įvertintų, ar „Extreme“ klasės išbandymai yra skirti jo jėgoms.
„Extreme“ įskaitos kvalifikaciją šiandien pradės ir vienas lietuvis. „Jonelio ATV Pro Service“ komandai atstovaujantis Mindaugas Lelys. Tuo metu kiti dešimt lietuvių, dalyvaujančių „Crossover“ įskaitoje, pirmadienio popietę panašių iššūkių dar neturės. Tačiau daugelis sportininkų nesėdi rankų sudėję ir keturračiais pajudėjo į susipažinimą su apylinkėmis, danga bei kalnais.
„Šiandien pagaliau praėjome visas komisijas, įsigijome licencijas. Dabar priduosime navigacijas ir lauksime rytdienos starto. Užtrukome keturias valandas registracijai. Buvo reikalų. Planuojame patys pravažiuoti keletą vietinių maršrutų ir apšilti padus, o vėliau pabandysime pažiūrėti „Extreme“ klasės kvalifikaciją“, – kalbėjo „MOTORIDER Racing Team“ atstovas Adomas Gančierius.
Lietuvai šiose varžybose iš viso atstovaus 11 tautiečių. „ATVFANAI RACING TEAM“ komandą sudaro Tomas Kaubrys, Paulius Vaisneideris, Antanas Kanopkinas ir Mindaugas Veiveris.
Taip pat keturis sportininkus delegavo ir klubas „Pagiriniai“. Jų gretose – Dalius Bitinas, Giedrius Kaminskas, Valdas Mosteikis ir Girius Čepė.
Adomas Gančierius ir Mindaugas Lelys atstovaus atitinkamai „MOTORIDER Racing Team“ ir „Jonelio ATV Pro Service“ komandoms, o Mantas Borisevičius – klubui „Dakaras“.