Iki „Alburnus Rally Elektrėnai“ likus kelioms dienoms Vaidotas Žala teigė, kad specialaus pasiruošimo varžyboms jis nevykdė ir sportiniu „Škoda Fabia R5“ automobiliu kilometrų nesuko. Su šturmanu Ivo Pūkiu duetas pasidarė tik stenogramos treniruotę. Pasak Vaidoto Žalos, ankstesnių ralių Lazdijuose ir Rokiškyje rezultatai parodė, kad jų ekipažui greičio pakanka, tad jie nusprendė pataupyti komandos resursus ir biudžetą.
„Testams su ralio automobiliu pataupėme. Visgi tai jau trečias ralis mums šiemet, tad apšilimas padarytas neblogas. Tą patį darėme ir praeitais metais, kai įsibėgėjus sezonui ant tų testų jau pataupome, nes kiekvienas išvažiavimas kerta per piniginę. Tai dabar buvome išvažiavę tik „atmušti akį“ su stenogramos dalykais.
O šiaip esame pasiruošę. Elektrėnų krašto keliai mums daugiau ar mažiau pažįstami, pats ralis labai kompaktiškas, trasų susirašymas bus trumpas. Šis regionas turi savyje tokio techniškumo greičio ruožų prasme. Greitos, bet tuo pačiu ir siauros, meistriškumo reikalaujančios atkarpos. Svarbiausia bus neprisidaryti reikalų“, – sakė Vaidotas Žala.
O reikalų Vaidotas Žala čia beveik buvo prisidaręs 2019-ais metais. Tuomet su šturmanu Andriu Malnieku jis užtikrintai lyderiavo visą ralį, finišavo su solidžia persvara, bet finiše sužinojo, kad teisėjai jiems skyrė net vienos minutės baudą už viršytą galimo turėti padangų kiekio limitą. Ir čia Vaidotui Žalai pasisekė, nes net ir po skirtos minutės laiko baudos jis išlaikė kiek mažiau nei vienos sekundės pranašumą prieš artimiausią persekiotoją iš Lenkijos Miko Marczyką. Kaip sako Vaidotas Žala, tokia klaida pasitaiko turbūt sykį gyvenime, tad iš balos išlipti sausiems tuomet buvo didžiulė sėkmė.
„Puikiai pamenu tą atvejį. Elektrėnuose pagal kilometražą būna gana kuklus padangų limitas, kas bus ir šiemet – 10 padangų. Tuomet mechanikai kažkaip apsiskaičiavo ir pamiršo suskaičiuoti atsarginį ratą, kurį irgi vežiesi automobilyje ir jis skaitosi kaip naudojamas.
Atvažiavę į finišą sužinojome, kad panaudojome vienu ratu daugiau nei galėjome. Pradėjome skaičiuoti ir pamatėme, kad tikrai – vieno atsarginio rato nepriskaičiavome. Nors jis nebuvo naudotas, mes jo ne nelietėme, bet pagal taisykles jei tu jį vežiesi automobilyje, jis jau yra skaičiuojamas. Tada gavome minutę baudos ir ralį laimėjome nepilna sekunde. Tokią klaidą mechanikai turbūt padaro vieną kartą gyvenime. Tikrai daug pamokanti klaida, bet tąkart pavyko išsaugoti pergalę“, – sakė Vaidotas Žala, pridūręs, kad „Alburnus Rally Elektrėnai“ varžybomis jis baigs šių metų savo sportinę programą ir koncentruosis į Dakaro ralio reikalus.
Vaidotas Žala tvirtino, kad „Alburnus Rally Elektrėnai“ varžybose, kaip ir prieš tai vykusiame etape Rokiškyje, jis lenktyniaus su tos pačios specifikacijos „Škoda Fabia R5“ automobiliu, turinčiu standartinį 32 mm restriktorių. Be to, komanda naudos ir tokias pačias padangas kaip ir visi Lietuvos ralio čempionato dalyviai. Visgi lenktyniauti LARČ įskaitoje ir kovoti dėl taškų Vaidotas Žala neketina – tą daryti sezonui persiritus į antrą dalį ir dalyvavus tik pusėje visų etapų nėra jokios prasmės.
Tačiau Vaidotas Žala su Ivo Pūkiu, nepaisant to, kad varžysis tik absoliučioje įskaitoje, iš „Alburnus Rally Elektrėnai“ gali grįžti ne su viena taure. Šioms varžyboms yra įsteigta ir daugiau taurių. Antrojo greičio ruožo laimėtojams bus įteikta Kaišiadorių, aštuntojo – Trakų, o devintojo – Elektrėnų mero taurė. Kaip sako šių varžybų organizatorius Ramūnas Čapkauskas, visi nugalėtojai ir prizininkai tiek ralio, tiek ralio sprinto įskaitose bus apdovanoti ir gausiais papildomais partnerių prizais, kuriuos įsteigė „Berner“, „Alburnus“ ir „Bags & More“.
„Turėsime ir labai gražią, iškilmingą apdovanojimų ceremoniją. Be to, prieš apdovanojimus planuojami ir pokalbiai su klasių nugalėtojais. Miesto greičio ruožui pasibaigus turėsime Martyno Kavaliausko koncertą, o po jo, kadangi jau bus tamsu, iškart keliausime prie fejerverkų. Po jų lauks apdovanojimai. Juos pradėsime nuo absoliučios įskaitos laimėtojų. Be to, šalia scenos bus banketas, kuriame susitiks lenktynininkai, organizatoriai, partneriai, vietos valdžios atstovai“, – pasakojo vienas iš „Alburnus Rally Elektrėnai“ organizatorių Ramūnas Čapkauskas.
Šiais metais „Alburnus Rally Elektrėnai“ dalyvių lauks devyni greičio ruožai, kuriais Lietuvos automobilių ralio čempionato ekipažai turės įveikti kiek daugiau nei 115 kilometrų. Ralio sprinto čempionate sportininkų lauks per pus trumpesnė distancija. Jie į lenktynes prisijungs nuo antrosios pusės ir nuvažiuos beveik 58 km atstumą. Dar viena svarbi detalė – ralio formatas iš dviejų dienų keičiasi į vienos. Visi greičio ruožai vyks šeštadienį ir drieksis Elektrėnų, Kaišiadorių ir Trakų apylinkėmis.
„Aš kaip naujas meras kartu su nauja valdžia tikrai pozityviai žiūrime į visus šiuos reikalus. Kadangi ralio organizatoriai yra tikrai patikimi ir aukšto lygio, pasitikime jais ir žinome, kad jei kažkas ir nutiks keliams, tai jie bus atstatyti net geriau nei buvo. Jaučiame, kad mūsų krašto žmonės laukia šio ralio. Net pats asmeniškai sulaukiu klausimų, kuriais keliais pas mus ralis vyks, kur galima pažiūrėti. Yra ir skelbimai iškabinti, kad vyks ralis. Tikrai jaučiame, kad žiūrovų susiriks nemažai. Linkiu visiems gražaus ir svarbiausia saugaus renginio“, – sakė Kaišiadorių rajono meras Šarūnas Čėsna.
Daugiau informacijos apie rugsėjo 9-ą dieną įvyksiančias „Alburnus Rally Elektrėnai“ varžybas galima rasti organizatorių puslapyje „Facebook“ ir www.autorally.lt.