– Egidijau, kada prasidėjo jūsų draugystė su automobilių sportu?
– Tai buvo prieš 11 metų. Tuomet labai norėjau dirbti ne prie paprastų, gatvei skirtų, bet prie sportinių automobilių. Šis mano noras ir atvedė mane į pirmąjį automobilių sporto klubą „Autus“. Ten dirbau mechaniku. Su šia kompanija prabėgo treji metai.
Vėliau prisijungiau prie automobilių sporto klubo „Sportralė“ ir dirbau prie ralio lenktynininko Arūno Vaičiūno technikos. Ten veikla truko ketverius metus.
Su žiedinėmis lenktynėmis taip pat turėjau ryšį dar būdamas ASK „Autus“ nariu. Kačerginės „Nemuno žiedas“, sportiniai EVO ir kiti automobiliai man pažįstami. Mechanikavau ir 1000 kilometrų lenktynėse. Teko padirbėti net ir žiedinėse motociklų lenktynėse aptarnaujant sportinius motociklus.
– Nuo ko pradėjote savo sportinę karjerą?
– Laikui bėgant ir dirbant mechaniku prie įvairių sportinių automobilių atsirado noras kažką pradėti ir pačiam. Mechaniko darbą išmaniau neblogai, todėl pagalvojau, kad ir palenktyniauti būtų visai įdomu. Tačiau nusprendžiau važiuoti ne ralyje, o autokrose.
Pirmasis mano automobilis buvo autokrosui skirtas „Opel Corsa“. Juo važiavau trejus metus. Po šio projekto nusprendžiau, kad verta pabandyti įsigyti bagį ir važiuoti kitoje klasėje. Bagis taip pat pas mane užsiliko trejiems metams.
Dabar nors ir nebevažiuoju, tačiau nuo šio sporto neatsitraukiu. Neįsivaizduoju savo gyvenimo be automobilių sporto.
– Dalyvaujant autokroso varžybose ir kilo mintis sujungti Panevėžio sportininkus, važiuojančius autokrose?
– Taip. Pastebėjau, kad Panevėžyje ir rajone yra gana daug žmonių, kurie dalyvauja vienokio ar kitokio lygio autokroso varžybose. Pamaniau, kad būtų verta įkurti sporto klubą ir suvienyti visus šiuos sportininkus. Padedame vieni kitiems detalių, remonto, patalpų klausimais. Atsirado daugiau galimybių visiems.
Dabar sporto klube „Ekrosas“ yra 16 sportininkų, kurie dalyvauja ne tik regioninėse varžybose, bet ir Lietuvos čempionate. Šiemet Lietuvos čempionate ketina dalyvauti keturi mūsų klubo nariai. Du iš jų, Raimundas Kukenys ir Ernestas Milaševičius, planuoja dalyvauti ir Europos autokroso čempionato Nacionalinėje klasėje.
Šios varžybos vyks Vilkyčiuose birželio 4-5 dienomis. Aš pats būsiu komandos vadovas ir dirbsiu kartu su Lietuvos automobilių sporto federacija. Važiuosiu į kroso varžybas, dirbsiu stebėtoju.
– Dabar autokrose jau nebelenktyniaujate, bet praeityje esate lipęs ant prizininkų pakylos?
– Per tuos šešerius metus, kai lenktyniavau autokrose, iškovojau 24 taures. Važiuojant bagiu pirmaisiais metais sezoną baigiau antroje vietoje, kitąmet – trečioje. Baltijos šalių įskaitoje užėmiau antrą vietą.
– Kaip, jūsų akimis, keičiasi autokrosas? Populiarėja šis sportas, kyla lygis?
– Manau, kad populiarėja. Gal ne taip greit, bet populiarėja. Palyginus su tuo, kas buvo prieš keletą metų, galiu pasakyti, jog pamažu šis sportas atgyja.
– Dabar jūsų rankose – naujas projektas. Kokie ateities planai?
– Pardavęs bagį įsigijau automobilį, kurį šiandien ir matėtė – „Ford Fiesta“. Kol kas negaliu pasakyti, kokioms lenktynėms bus skirtas šis automobilis. Pats dar neapsisprendžiu, kam jį ruošiu. Galbūt žiedinėms lenktynėms, o galbūt ir krosui.
Pirmiausia reikės sutvarkyti variklį, nes tas automobilis buvo nupirktas nevažiuojantis. Šiuo metu laukia variklio, jo derinimo darbai. Tariamės su klaipėdiečiais, kurie reguliuoja variklius. Tuomet pagal galios ir svorio santykį žiūrėsiu, kur šiuo automobilių vertės važiuoti.
– Kokie šio „Ford Fiesta“ techniniai duomenys?
– Variklis – dviejų litrų darbo tūrio, paimtas iš „Ford Focus“. Ne visai standartinis. Buvęs šeimininkas matavo jo galią ir „prisuko“ apie 180–200 arklio galių.
Automobilio dar nesvėriau, bet manau, kad jis nebus labai sunkus. Pavarų dėžė įdėta labai trumpa. Nežinau iš kokio „Ford“ modelio, bet turbūt viena trumpiausių.
Visi kolektoriai sudėti patys didžiausi, kad būtų kuo daugiau oro. Taip pat įdėtas reguliuojamas kompiuteris, našesnė degalų sistema. Važiuoklė visa sportinė – nuo amortizatorių iki kitų komponentų.
Pats automobilis yra žemas, vos penkių centimetrų aukščio. Dėl stabilumo šis „Ford Fiesta“ labai smarkiai išplatintas. Gal 40 centrimetrų platesnis nei buvo standarte.
Šis automobilis trasų jau matęs, bet ne tiek ir daug. Buvęs šeimininkas jį ruošė „Autoplius Fast Lap“ varžyboms. Tačiau, panašu, kad šis projektas buvo apleistas ir nepabaigtas, todėl dabar pabandysiu jį baigti.
Šiaip automobilis ruoštas tikrai rimtai, bet dar reikia pridėti rankas. Šiemet į trasą dar tikrai neišvažiuosiu, bet per metus darbus planuoju pasidaryti.