Automobiliai ir kita technika iš Lietuvos pajudėjo prieš mėnesį – visų Dakaro dalyvių transporto priemonės kartu su atsarginėmis dalimis buvo plukdomos iš Prancūzijos į Argentiną keltu ir jau pasiekė Buenos Aires.
Abu lietuviški ekipažai Dakare varžysis naujais automobiliais. B.Vanagas ir A.Rudnickis dėl aukščiausių pozicijų kovos „Toyota Hilux“ modeliu, o A.Juknevičius su šturmanu E.Duoba – lietuvių mechanikų konstruotu „Mebar“ prototipu, turinčiu 4,3 l 320 AG variklį.
Tikslas – geriausias rezultatas
Prieš išvykdamas į Dakarą A.Juknevičius neslėpė, kad didžiausias ekipažo noras – pagerinti paties Antano su Aurelijumi Petraičiu 2009-aisiais pasiektą rezultatą, 25-ą vietą. Prototipinis automobilis „Mebar“ yra gerokai pajėgesnis nei pernykštis „Toyota FJ Cruiser“, tad ir tikslai – aukštesni.
Ekipažo šturmanas Edvardas Duoba šypsodamasis pridėjo, kad svarbiausia – išlikti gyviems, sveikiems ir pasiekti finišą. Pasvajoti galima ir apie „Top 10“.
Lenktynininkai patys teigia esantys pasiruošę puikiai ir vienintelis dalykas, kurio pritrūko – automobilio bandymai.
„Iš studentų amžiaus jau išaugom, paskutinės nakties nepritrūko. Norėjosi tik daugiau bandymų – automobilį visada norisi išbandyti kovinėmis sąlygomis. Gali čia lankstyti šimtus kilometrų po Lietuvos miškelius, bet tai yra ne tas pats, kas varžybos“, – sakė daugiausia patirties Dakaro maratonuose turintis lietuvis. Kaip ekipažo narys jis dalyvaus jau penktą kartą, o kaip Kazachstano komandos „Astana“ vadovas jis Dakare buvo dar keturis kartus.
2014-ųjų sausio mėnesį Dakare jis atliko du vaidmenis: buvo ir lenktynininkas, ir „Astana“ komandos vadovas. Šiemet bus jau kitaip – A.Juknevičiaus teigimu, „komanda nori netrukdyti jam, o jis nenori trukdyti komandai“ ir suteikė laisvo laiko Dakaro periodu.
B.Vanagas džiaugiasi geresniu automobiliu
Trečią kartą Dakare dalyvaujantis ir turbūt daugiausia prisidėjęs prie to, kad pirmos trys sausio savaitės Lietuvos automobilių sporto gerbėjams būtų pačios įdomiausios per visus metus, B.Vanagas nesirįžo prognozuoti vietos, kurią užims jų ekipažas.
„Gyvenime esu nusvilęs, tad tikslus pasilaikysiu sau. Faktas, kad padarysime geriausia, ką galime“, – kalbėjo B.Vanagas.
Jis vėliau prasitarė, kad pirmas dvidešimtukas būtų puikus pasiekimas, tačiau ir prieš pirmąjį savo Dakarą jis norėjo patekti į „Top 20“, bet liko 65-as.
Taip, mes per pastaruosius du metus esame ūgtelėję, esame patobulėję, turime techniką, su kuria galima kautis prieš kai kuriuos pagrindinius dalyvius
Sportininkas džiaugėsi tiek savo, tiek komandos patobulėjimu, o šiemetinis automobilis „Toyota Hilux“ yra daug geresnis už naudotą pernai „OSCar“.
„Taip, mes per pastaruosius du metus esame ūgtelėję, esame patobulėję, turime techniką, su kuria galima kautis prieš kai kuriuos pagrindinius dalyvius. Tai nėra geriausia, ką galima turėti, bet tikrai tikrai geriau už tai, ką turėjome prieš tai“, – sakė lenktynininkas.
Kalbedamas apie laukiančią trasą, B.Vanago šturmanas baltarusis Andrejus Rudnickis pabrėžė šių metų išskirtinumą – maratoninį greičio ruožą. Po poilsio dienos visi ekipažai turės du greičio ruožus, tarp kurių jiems negalės padėti mechanikai. Pirmą dieną laukia apie 400 km, o antrą – pats ilgiausias 2015-ųjų Dakare, net 600 km ilgio greičio ruožas. Remontuoti automobilį ekipažo nariai naktį turės patys ir pasiremdami tik tais įrankiais, kuriuos vešis automobilyje.