Dar vienas „Mini“, kurį pilotavo legendinis Dakaro ralio dalyvis Stephane'as Peterhanselis, finišavo trečioje vietoje, o iš viso į pirmąjį dešimtuką pateko keturi „MINI“ automobiliai. Šios markės visureigius vairavę pilotai šių metų Dakare laimėjo devynis iš dvylikos greičio ruožų.
Itin laukta pergalė
Anot V.Žalos, „Mini“ ši pergalė buvo labai reikalinga, nes po keturių triumfo sezonų iš eilės 2012-2015-aisiais vėliau sekė penkerių metų laikotarpis, kai iki galutinės įskaitos viršūnės vis pritrūkdavo žingsnio ar dviejų.
„Kaip ir kasdieniame gyvenime kuriant automobilius, taip ir lenktynėse „Mini“ labiausiai vadovaujasi patikimumo ir kokybės kriterijais, kurie leido šiemet ne tik iškovoti taip trokštamą pergalę, bet ir įrodyti techninio pasirengimo pranašumus prieš kitus dalyvius. Technologiškai „Mini“ dabar turbūt yra patys pažangiausi rinkoje. Ypač jų privalumai išryškėja ilgose distancijose, kuriose svarbu turėti patikimą techniką. Šiemet ir buvo toks ilgas Dakaras, o „Mini“ važiavo ir greitai, ir iki pat finišo“, – pabrėžė lietuvis.
Jo žodžius patvirtino ir Dakaro ralio nugalėtojas C.Sainzas.
„Lenktynės buvo fantastiškos vairuotojams, tačiau reikėjo itin sunkiai dirbti nuo pat pirmosios dienos. Esu labai laimingas, nes šiam rezultatui pasiekti reikėjo labai daug sunkaus darbo, fizinių treniruočių ir bandymų su komanda“, – po pergalės kalbėjo patyręs ispanas.
„Mini“ vadovas Berndas Körberis pabrėžė, kad pergalė Dakare po penkerių metų pertraukos buvo itin lauktas rezultatas.
„Mini“ automobiliai įrodė, kad yra greiti ir patikimi šioje mums nežinomoje ir daug iš sportininkų pareikalavusioje trasoje. Penktoji „Mini“ pergalė Dakare mums iš ties yra ypatinga“, – prisipažino B. Körberis.
Pateisino lietuvių lūkesčius
V.Žalos teigimu, sprendimas praėjusiais metais pasirinkti būtent šios markės automobilį pasiteisino ir Lietuvos ekipažui. Laimėtas pirmasis greičio ruožas, demonstruotas stabiliai greitas tempas kituose etapuose ir, jei ne kelios klaidos ar trumpas Fortūnos nusigręžimas, buvo galima tikėtis gero rezultato. Tačiau, sportininkas pabrėžia, kad net ir po visų paskutinio etapo peripetijų „Mažylis“ finišavo, tad patikimumo statistikos nesugadino.
„Šiemet atradom daug naujovių, kadangi turėjome visai kito kalibro automobilį nei anksčiau. Kai kurie atradimai ypač nudžiugino ir matėsi per pirmąjį greičio ruožą – valdomumas, žemas svorio centras, greitis ir net komforto dalykai. Kadangi automobilis turbininis, tai jam reikia mažiau degalų.
Tuomet mažiau degalų pilam, o tai ir vėl reiškia geresnį svorio balansą. Tas vienas nusimovęs dirželis, kuris buvo pirmas atvejis per penkerius metus „X-raid“ istorijoje, net nėra toks gedimas, kuris aptemdytų lūkesčius atsidurti finiše. O „Mini“ deklaruoja, kad 98 proc. jų automobilių pasiekia finišą. Mes irgi pasiekėme ir jei ne klaida paskutiniame etape, dar būtume turėję ir pusė velnio rezultatą“, – įsitikinęs V.Žala.
Lietuvis neabejoja, kad į viršūnę vėl iškopusi „Mini“ turi visas galimybes pratęsti dominavimą ilgam.
„Mūsų naudojamas automobilis yra jau keleto metų senumo technologija, o tie „Mini“, kurie užėmė pirmą ir trečią vietas Dakare, technologiškai yra dar aukštesnio lygio negu mūsų. Kokius sprendimus jie išbando, man net būtų sudėtinga pasakyti. Ne veltui tie automobiliai net neparduodami dėl to, kad ta technologija dar per jautri tiek sportiniu, tiek kitais atžvilgiais.
Kitais metais pagrindinis mūšis nusimato tarp tų pačių prekės ženklų, nebent ateitų kažkoks naujas gamintojas. „Mini“ turi privalumą tokiose trasose, kokios buvo šiemet, o naujausias automobilis jau pasiekęs aukštą kokybės lygį, nes šių modelių projektas buvo dar šviežias ir prireikė poros metų jo tobulinimui. Tokie dalykai užtrunka, reikia automobilį paversti ir greitu, ir patikimu. Panašu, kad šiemet šis darbas jau buvo padarytas iki galo, net pasigirdo konkurentų pastabų, kad jis technologiškai gerokai pranašesnis. Manau, kad „Mini“ gamintojams buvo smagu klausytis tokių pastebėjimų“, – šypsosi V.Žala.
Nenurašo technologijos
Sportininkas pastebi, kad gamintojų dalyvavimas automobilių sporte yra ne vien rinkodaros žingsnis, tačiau ir svarbus bandymų laukas.
„Autosportas yra technologijų variklis, tam tikri sprendimai pradžioje ateina į jį ir tik po to į serijinius automobilius. Šiemet man įsiminė viena įdomi detalė: visi „X-raid“ automobiliai Dakare vis dar važiuoja varomi dyzeliniais „Mini“ valdančio koncerno BMW varikliais. Ir tai tikrai ne atsitiktinumas, tiesiog BMW nenurašo šios technologijos nepaisant įvairių pasaulinių kontroversijų, nes šie varikliai vis dar turi savo nepakeičiamų privalumų. Paprasčiausiai šiandieninėje serijinėje gamyboje diegiami tokie sprendimai, kurie leidžia išspręsti taršumo klausimus. Tas faktas man yra pakankamai iškalbingas“, – pastebi V. Žala.