Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

„iGo2Dakar“ pristato Dakaro ralio 2020 m. trasą: kokie išbandymai laukia lietuvių 7500 km smėlynuose

2018-ųjų ir 2019-ųjų Dakaro raliuose keliavusi ir naujienas šio sporto gerbėjams Lietuvoje pranešdavusi komanda „iGo2Dakar“ ruošiasi kelionei į Saudo Arabiją. Komandos vadovas M.Plukys po Dakaro ralio spaudos konferencijos, trečiadienį vykusios Paryžiuje, trumpai apžvelgė dykumų ralio maršrutą.

Šie metai ypatingi. 42-asis Dakaro ralis atveria naują puslapį ne tik ralio bet ir Lietuvos istorijoje. 2020 metų sausio 5 dieną prie starto linijos Džidos (Jeddah) mieste stos net 6 komandos iš Lietuvos: motociklininkas Arūnas Gelažninkas, Dakaro legenda tituluotas ir ilgiausią Dakaro ralio patirtį sukaupęs Antano Juknevičiaus ir Dariaus Vaičiulio ekipažas, Vaidotas Žala su Saulium Jurgelėnu, Benediktas Vanagas su Sebastianu Rozwadowskiu, Edvinas Juškauskas su Aisvydu Paliukėnu ir Gintas Petrus su Tomu Jančiu.

iGo2Dakar iliustr./Dakaro ralio vaizdai, iGo2Dakar komanda
iGo2Dakar iliustr./Dakaro ralio vaizdai, iGo2Dakar komanda

Sausį dalyvių laukia 12 еtapų, kurie surikiuoti 7500 km ilgio maršrute su daugiau nei 5000 km greičio ruožų. Penki iš jų ilgesni – po 450 km. Šalyje, kur karaliauja dykumos, 75 proc. varžybų vyks įvairaus tipo smėlynuose.

Keičiasi žemynas, keičiasi ir žaidimo taisyklės

Organizatoriai stengiasi likti ištikimi rally raid principams, suteikdami lygias galimybes visiems dalyviams. Keleto greičio ruožų startuose dalyviai gaus kelio knygas tik paskutinę akimirką, o nauji maratoniniai greičio ruožai padės sumažinti atotrūkį tarp komandų.

2020 m. Dakaro ralio sąraše – 351 transporto priemonė (2019 m. buvo 334), 170 motociklų ir keturračių (1 iš Lietuvos), 134 automobiliai (5 iš Lietuvos) ir bagiai bei 47 sunkvežimiai. Iš viso 557 dalyviai, atstovaujantys net 53 tautoms.

„Super maratono“ etape motociklininkams (taikoma tik geriausiems pilotams) bus leidžiama tik 10 minučių dirbti prie technikos, todėl transporto priemonių tausojimas greičio ruože taps itin svarbiu faktoriumi kovojant dėl pozicijų. Dalyvių laukia ir tradicinis maratono etapas (nustatytas visoms transporto priemonėms). Mažiau patyrę dalyviai, dėl tam tikrų priežasčių pasitraukę iš varžybų, galės pasinaudoti „Joker“ teise (visose kategorijose) ir Dakaro ralį tęs „Dakar Experience“ klasėje.

Dakaro ralio 2020 m. greičio ruožai bei kalendorius

2020 m. sausio 5 d.: administracinė ir techninė komisijos bei ralio startas

Dakaro ralis prasidės antrame pagal dydį Saudo Arabijos mieste uoste Džidoje, kur gyvena 3,5 mln. žmonių. Dėl intensyvios komercinės veiklos dar vadinamoje šalies ekonomikos širdimi. Šis VII amžiuje įkurtas žvejų kaimelis tapo vienu judriausių uostų pasaulyje, taip pat pagrindiniais vartais piligrimams į šventuosius Mekos ir Medinos miestus.

AFP/„Scanpix“ nuotr./Dakaro ralio 2020 m. pristatymas: trasa, greičio ruožai
AFP/„Scanpix“ nuotr./Dakaro ralio 2020 m. pristatymas: trasa, greičio ruožai

2020 metų sausio 5 dieną antras pagal dydį šalies miestas taps Dakaro ralio atskaitos tašku. Raudonosios jūros pakrantėje įsikūrusį miestą garsina karaliaus Fahdo fontanas, kurio vanduo išmetamas į viršų net 375 km/val. greičiu bei „Jeddah Tower“ pastatas, kuris greit pasieks 1,001 m aukštį.

Džida – al Vadžhas (Jeddah > Al Wajh), 752 km – SS: 319 km

Atidarymo greičio ruožas – toli gražu ne pasivaikščiojimas parke, nes čia yra visko. Jis greitas, vingiuotas, su kopomis ir akmenimis. Su tokia paviršiaus įvairove šio mini Dakaro geriau nenuvertinti.

Sausio 6 d.: Al Vadžhas – Neomas (Al Wajh > Neom), 401 km – SS: 367 km

Šiame greičio ruože prie „švarių“ Pietų Amerikos plotų pripratę dalyviai turės gerai paprakaituoti. GR sudarys daug keliukų. Šios dienos iššūkis pareikalaus nemažai patirties ir įgūdžių. Šią dieną dalyviai supras, kad naviguoti Saudo Arabijoje yra itin sudėtinga. Laikas išmokti skaityti naujus orientyrus, kai priekyje išdygs sudėtingos sankryžos su keletu persipynusių keliukų.

AFP/„Scanpix“ nuotr./Dakaro ralio 2020 m. pristatymas: trasa, greičio ruožai
AFP/„Scanpix“ nuotr./Dakaro ralio 2020 m. pristatymas: trasa, greičio ruožai

Motociklams ir keturračiams – pirmoji „super maratono“ diena.

Sausio 7 d.: Neomas – Neomas (Neom > Neom), 489 km – SS: 404 km

Žiedo formos etapas greta būsimo megapolio Neomo yra tikras perlas. Šis greičio ruožas drieksis Jordanijos pasienyje per kanjonus ir kalnus ant biraus smėlio kilimo. Jo metu dalyviai pakils iki 1400 metrų aukščio, tai aukščiausia vietovė 2020 metų ralio maršrute, o motociklininkams tai bus finišo „super maratone“ diena.

Sausio 8 d.: Neomas – Al Ula (Neom > Al Ula), 676 km – SS: 453 km

Šios dienos darbotvarkėje dalyvių lauks lygios smėlėtos ir žvyro atkarpos, kurios drieksis vietinės reikšmės keliukais. Bet viską apsunkins navigacijos užduotys, kur reikės aiškių ir greitų sprendimų. Istorijos mėgėjai galės išsitraukti kameras, nes maršutas eis pro Nabateano šventyklas.

Sausio 9 d.: Al Ula – Hailas (Al Ula > Ha'il), 563 km – SS: 353 km

Šią dieną dalyviai praleis smėlynuose tarp gigantiškų uolų, kurios pasitarnaus, kaip orientyras. Jos padės dalyviams susigaudyti ir išvengti brangiai kainuosiančių navigavimo klaidų! Ne toks techniškas, bet gan įspūdingas etapas su milžiniškais smėlio kalnais. Nuo jų leidžiantis, teks saugotis dykumose augančių žolių kupstų. Čia vairuotojai turės išlikti labai atidūs.

iGo2Dakar iliustr./Dakaro ralio vaizdai, iGo2Dakar automobilis
iGo2Dakar iliustr./Dakaro ralio vaizdai, iGo2Dakar automobilis

Sausio 10 d.: Hailas – Rijadas (Ha'il > Riyadh), 830 km – SS: 478 km

Peizažo kaita bus dramatiška. Šį kartą ypatingas etapas visiškai smėlynuose. Po gan greito starto, kliūčių ekspertai galės pasinaudoti savo žiniomis ir įgyti pranašumą. Vairuotojai, įvaldę įgūdžius Sacharos dykumoje, tikrai tuo pasinaudos. Po šio etapo dalyvių lauks poilsio diena.

Dakaras 2020 m.: greičio ruožų lentelė
Dakaras 2020 m.: greičio ruožų lentelė

Sausio 11 d.: Rijadas > poilsio diena

Dideli sodai, suteikę miestui vardą XVIII amžiuje, dabar užleidžia vietą civilizacijai, kuri dabar telkiasi daugiau nei 1500 kv. km plote (pvz., Paryžiaus plotas: 105 kv. km, Buenos Airių – 203 kv. km), o gyventojų skaičius jau perkopė daugiau nei šešis milijonus. Demografinis bumas nuo 1970 m. mieste ėjo koja kojon su architektūros revoliucija, kuri šaliai padovanojo įspūdingų dangoraižių peizažą, įskaitant 267 m „Al Faisaliyah” centrą, 302 m „Karalystės“ centrą ir 307 m aukščio „Burj Rafal“ dangoraižį.

VIDEO: Pristatyta Dakaro ralio 2020 m. trasa: kokie išbandymai laukia lietuvių 7500 km smėlynuose

Sausio 12 d.: Rijadas – Vadi ad Davasyras (Riyadh > Wadi Al-Dawasir), 741 km – SS: 546 km

Antroji Dakaro ralio dalis privers pasiraitoti rankoves. Po ilgai lauktos poilsio dienos, išsilaižę kovų žaizdas, dalyviai susirems ilgiausiame greičio ruože šiame ralyje. Jis bus ir pats sudėtingiausias. Po kelis kilometrus siekiantys kopų laukai yra išsibarstę visame maršrute. Reikės kopti, leistis ir itin atidžiai sekti kelio knygą. Pats greičio ruožas yra greitas... bet ne per greitas!

Sausio 13 d.: Vadi ad Davasyras > Vadi ad Davasyras, 713 km – SS: 474 km

Vėl kilpa. Dalyvių karavanas pasuks į pietus. Čia pasitiks kalnų peizažas, kanjonai ir stebinantys spalvų kontrastai, pvz., juodi akmenys ant balto smėlio… Greičio fanai pagaliau sulauks savo akimirkos ir galės atlenkti geležėlę arba atsukti rankenas net 40 km ilgio tiesiojoje, tačiau etapo metu laukia klastingi kopų masyvai, kurie pareikalaus nemažo budrumo.

Sausio 14 d.: Vadi ad Davasyras – Haradas (Wadi Al-Dawasir > Haradh), 891 km – SS: 415 km

Tai vienas iš ilgesnių etapų, kuris drieksis per vadinamąjį „tuščiąjį ketvirtį“. Pagrindinis veiksnys greičio ruože bus tikslumas. Trasa drieksis kieto grunto paviršiumi su daug kliūčių. Tie, kurie nebus atsargūs, gaus nemažai pamokų. Pasiekęs Harado miestą, kuriame klesti naftos ir žemės ūkio verslai, ralis pereis į naują fazę.

Sausio 15 d.: Haradh > Shubaytah, 608 km – SS: 534 km

Šis maratoninis greičio ruožas pareikalaus svarbiausių įgūdžių ralyje. Ypač ištvermės.

Pirmoje dalyje dalyviai pateks į neaprėpiamas „tuščiojo ketvirčio“ bekelės platybes. „Empty quarter“ tai ne vieta, kur bus lengva, nes paskutiniai 30 kilometrų eina tiesiai per kopas. Naktis čia užklumpa akimirksniu! Finiše tik dalyviai gali padėti vieni kitiems.

Sausio 16 d.: Shubaytah > Haradh, 744 km – SS: 379 km

Diena prasidės fantastiškais 80 kilometrų įstabiausiomis šalies kopomis. Esant tokiam atstumui, dalyviai gali lengvai pasiklysti smėlynuose, grožėtis tikrai nebus kada. Išlindę iš kopų ekipažai patrauks pirmųjų juodojo aukso tyrinėtojų pėdomis link maratoninio etapo finišo.

Sausio 17 d.: Haradh > Qiddiyah, 447 km – SS: 374 km

Šalti nervai bus patikimas sąjungininkas paskutiniame greičio ruože. Intriga išliks iki finišo ir galutinėje įskaitoje dar gali būti siurprizų. Paskutinis šimtas kilometrų privers šturmanus vėl paplušėti iš peties ir taps tikru jų galvos skausmu, kaip ir pirmąją ralio savaitę.

Bet finišo linija netoli! Speciali 20 km ilgio finišo atkarpa jau neturės įtakos galutiniam rezultatui. Šio etapo finiše paaiškės ir specialaus prizo „Qiddiyah Trophy“ nugalėtojo vardas, kurį organizatoriai įteiks paskutinio greičio ruožo finiše.

Ralio finišas ir apdovanojimų podiumas

iGo2Dakar iliustr./Dakaro ralio vaizdai: lietuvių finišas 2019 m. sausį
iGo2Dakar iliustr./Dakaro ralio vaizdai: lietuvių finišas 2019 m. sausį

Apdovanojimų ceremonija vyks Al Qiddyah mieste. Dakaro ralis bus pirmas pasaulinio lygio sporto renginys organizuojamas šiame mieste, kuris įkurtas vos prieš dvejus metus, 2018 m. Planuojama, kad 2022 metais čia karaliaus pramogos ir kultūriniai renginiai. Didžiulis kompleksas, nutolęs apie 40 kilometrų nuo Rijado trauks lankytojus įvairiausiais atrakcionais ir pramogų parkais, pasaulinio lygio sporto kompleksais ir meno centrais. Po apdovanojimų lietuvaičiai skubės į Lietuvą pirmieji pasidalinti savo pasiekimas sunkiausiame bekelės maratone pasaulyje.

Sausio 18 d.

Dalyvių technika grįžta į 2020 m. Dakaro ralio startą, Džidos miestą. Uoste ją pakraus į keltą, kuriuo keliaus į Europą ir kitus kontinentus. Planuojama, kad vasario mėnesio pradžioje lietuviška armada turėtų pasiekti Lietuvą.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?