„Mums tai didžiulė garbė. Džiaugiasi ne tik visas „Modus“ grupės kolektyvas, bet ir mūsų tarptautiniai partneriai – „Nippon Oil“ įmonė. Šiandien „Eneos“ yra didžiausias tepalų tiekėjas „Toyota“ bei „Honda“ automobilių gamintojams – tai yra tepalai numeris vienas Japonijoje. „Eneos“ taip pat turi didelę patirtį dalyvaujant įvairiose varžybose pasaulyje – Dakare, F-1 ar „Moto GP“. Jau 127 metus dirbame šioje srityje“, – nauju bendradarbiavimu su 1000 km lenktynėmis džiaugėsi K.Gužinskas ir pridūrė, kad tikisi „Eneos“ vardą matyti greta didžiausio automobilių sporto renginio Lietuvoje dar daugelį metų.
R.Sinkevičius neslėpė, kad Susisiekimo ministerijos dalyvavimas šiame renginyje yra svarbus. Eismo įvykių statistika Lietuvoje negerėja, tad švietėjiška veikla automobilių sporto renginiuose – prioritetinė veikla siekiant gerinti eismo saugumą šalyje.
„Norime priminti vairuotojams, kad lenktyniauti reikia trasose, o ne miesto gatvėse. Lenktynėse planuojame turėti mokymų klasę, kur vaikai galės susipažinti su eismo taisyklėmis, šviesoforais“, – sakė susisiekimo ministras.
Prieš porą savaičių išrinktas naujasis LASF prezidentas R.Austinskas kalbėdamas akcentavo D.Jonušio nuopelnus organizuojant šias lenktynes net 16 metų, nepaisant įvairių kliūčių.
„Šis renginys tampa tradiciniu – to niekas nepaneigs. Džiaugiuosi, kad verslas pastebi automobilių sportą ir investuoja savo pinigus į jį. Turbūt pirmą kartą prie 1000 km lenktynių pavadinimo matome prekės ženklą, labai susijusį su automobiliais – variklinius tepalus.“
Jis taip pat pridūrė, kad renginys turi tiek sportinę, tiek socialinę pusę – kaip geriausias Lietuvoje šviečiamasis renginys, jis turi nemažai įtakos žmonių supratimui apie lenktynes. Viso savaitgalio metu Palangos viešbučiai būna sausakimši ir varžybas stebi labai daug žmonių.
„Jeigu dalyvių yra labai daug, tai šis faktas kalba pats už save – vadinasi, renginys yra geras, todėl dalyviai registruojasi“, – svarstė R.Austinskas.
Šiandien, likus trims mėnesiams iki lenktynių, užsiregistravo jau 32 komandos. Komandų iš užsienio skaičius šiemet bus didžiausias per visą lenktynių istoriją. Tarp jų bus ir WTCC lenktynėms ruoštas BMW M3, du „BMW M4 Silhouette“, „Porsche Carrera 911 GT3 Cup“ bei kiti įspūdingi modeliai.
Kalbą pradėjęs D.Jonušis filosofavo, kad 16 metų europiniu lygiu nėra daug – automobilių sporte yra renginių, kurie švenčia 80-ąsias ar dar įspūdingesnes sukaktis. Jis tikisi, kad „Eneos 1000 km lenktynės“ gyvuos taip pat ilgai kaip ir šie renginiai.
„Manau, kad šios lenktynės yra didžiausias automobilių renginys ne tik Lietuvoje, bet ir Baltijos šalyse. Tai yra ne tik mano nuopelnas, o ir daugelio kitų žmonių, entuziastų iš visos Lietuvos“, – teigė D.Jonušis.
Manau, kad šios lenktynės yra didžiausias automobilių renginys ne tik Lietuvoje, bet ir Baltijos šalyse
Jis pritarė teiginiui, kad renginys jau daug metų balansuoja tarp dviejų pusių – sporto ir pramogos. D.Jonušio nuomone, abi sritys renginiui yra būtinos, tačiau sportinė dalis šiemet bus stipresnė nei bet kada anksčiau.
Lenktynių organizatorius spėjo, kad dėl pirmosios vietos šiemet kovos bendroje įskaitoje mažiausiai 10 komandų. Toks stiprių automobilių skaičius bus nepaisant to, kad šiais metais atviro tipo kėbulo mašinos, kaip „Radical“, yra uždraustos.
„Eneos 1000 km lenktynių“ savaitgalio metu, kaip ir ankstesniais metais, vyks traukos lenktynės („dragas“), sportinių istorinių automobilių lenktynės, „Porsche“ klubo renginys. D.Jonušis atskleidė, kad derybos vedamos dar su dviem renginių organizatoriais, tačiau jų pavadinimus pažadėjo atskleisti po poros savaičių.
„Padarysime viską, kad tai būtų trijų dienų automobilių ir motociklų sporto šventė“, – sakė lenktynių organizatorius.