Ilgiausia Breslau ralio diena pasiėmė savo – pasirodymą baigė ne tik „Specialist Racing Team“

Antradienis, ilgiausia ralio diena, turėjusi net tris greičio ruožus, kurių vienas vyko naktį, buvo itin negailestinga dalyviams. Prastas matomumas, sudėtingos trasos ir paini navigacija nugalėjo ne vieną dalyvį ir dalis jų praktiškai jau nebeturi šansų kovoti dėl aukščiausiųjų pozicijų, rašoma pranešime.
„Specialist Racing Team“
„Specialist Racing Team“ / Andriaus Lauciaus nuotr.

Svarbiausi įvykiai trumpai

Košmariška antrojo etapo Rallye Breslau naktis beveik pusei Enduro ir ATV klasės dalyvių, pasak prie organizatorių po avarijos prisjungusio Andriaus Liškaus, buvo lemiama bei privertusi pasitraukti iš varžybų. Po dviejų etapų jau daugiau nei 50 ekipažų baigė savo pasirodymą lenktynėse, rašo iGo2Dakar.

Enduro klasėje į lyderius išsiveržė po traumos sugrįžęs Arūnas Gelažninkas, kuris sugebėjo naktinį greičio ruožą suvažiuoti sėkmingiau už varžovus. Daug konkurentų naktį klydo naviguodami tamsoje. Antras, pagal preliminarius rezultatus, yra 2022 Dakaro ralyje planuojantis startuoti Modestas Siliūnas.

Keturračių įskaitoje trečioje vietoje važiuoja Antanas Kanopkinas. Komandos draugas Adomas Gančierius yra ketvirtas.

SSV įskaitoje po dviejų etapų antroje vietoje įsitvirtina Tomas Gužauskas su Audrium Matuoliu. Ketvirtoje vietoje Jonas Raudeliunas ir Mindaugas Lelys.

Car Open klasės penktoje vietoje lietuviškas Aivaro Kavaliausko ir Šarūno Palioko ekipažas.

Po dviejų etapų iš varžybų pasitraukė: Andrius Liškus – Enduro klasė, Dalius Olechnavičius ir Aidas Bubinas – SSV klasė, Darius Biesevičius ir Audronė Kanopkienė – SSV klasė.

„Specialist Racing Team“ nuotykiai

Vienas greičiausių lietuvių ekipažų SSV klasėje, Edgaras Bira su Albert Veliamovič, išlaužė ratą atsitrenkę į šalia trasos buvusį kelmą. Sportininkams pavyko grįžti į bivaką ir susitvarkyti motobagį iki naktinio greičio ruožo, bet viltis dėl aukščiausių pozicijų, dėl kurių komanda kovojo iki šiol, teko pamiršti. Įvairiausių gedimų, lūžimų ar kitokių incidentų nutiko kone pusei lietuvių, važiuojančių vienoje gausiausių SSV klasių.

Dakarui besiruošiantis „Specialist Racing Team“ ekipažas pasakojo, kad diena ir jiems buvo labai sudėtinga bei ilga. Nors pirmuose, dieniniuose, greičio ruožuose komandai sekėsi pakankamai gerai, naktis ir ypatingai prastas matomumas dėl tvyrančių dulkių privertė ralį pabaigti anksčiau.

„Pirmame greičio ruože turėjome sunkumų dėl prieš mūsų važiuojančio automobilio – mūsų greitis buvo labai panašus, galbūt net buvome kažkiek greitesni, bet nepakankamai, kad galėtume priartėti ir aplenkti. Buvo daug dulkių ir beveik jokio vėjo, tad lenkimas ir net tiesiog važiavimas iš paskos buvo labai sudėtinga užduotis. „Fenix“ ralyje su tuo pačiu ekipažu turėjome panašią situaciją“, – apie pirmojo greičio ruožo nuotykius pasakojo Dalius Olechnavičius.

Komanda pasakojo, kad prieš juos važiavusius sportininkus pavyko aplenkti šiems padarius navigacinę klaidą, o po kurio laiko vėl viskas grįžo į ankstesnę situaciją kai A. Bubinas taip pat padarė nedidelę navigacijos klaidą. Antrame greičio ruože komanda atliko net kelis lenkimus ir jie, pasak sportininkų, nebuvo sudėtingi, bet oro temperatūrai pakilus virš 30 laipsnių pradėjo kaisti motobagio variatoriaus diržas. Ši problema, su kuria susidūrė ne vienas šio modelio bagiais važiuojantis ekipažas, neleido spurtuoti ir važiuoti visu pajėgumu. Antrame greičio ruože nesklandumų turėjo ir šturmanas, nes streikavo „Tripmaster“ įrenginys.

„Kartais užstrigdavo kilometražo skaitiklis – kurį laiką rodydavo tą patį skaičių, o paskui peršokdavo per kelis šimtus metrų. Dėl to antrame greičio ruože padariau gal porą navigacini klaidelių, bet jos buvo pakankamai mažos ir neskausmingos. Tiesa, nemažai sumaišties įnešė priešpriešai atvažiuojantys pasiklydę dalyviai. Jeigu esi šimtu procentų užtikrintas, kad pats važiuoji teisingai, viskas tuomet gerai, bet jeigu galvoje turi bent menkiausią abejonę dėl savo krypties – iš priekio atvažiuojantys dalyviai jas tik sustiprina. Tokiu atveju kartais tenka atlikti minimalių pasitikrinimų ar sugrįžimų, o tai atima laiko“, – kalbėjo šturmanas Aidas Bubinas.

Vyras taip pat pasakojo, kad neskaitant didesnės klaidos, kuri nutiko pirmajame greičio ruože, dienos darbą gali vertinti pakankamai gerai. Tiesa, naktiniai nuotykiai tokių gerų emocijų nekelia – net dieną sportininkams važiuoti greitai trukdęs dulkių debesis naktį tapo dar didesniu priešu.

„Specialist Racing Team“ komandos nariai dalinosi patirtimi ir sakė, kad rūkas, palyginus su pakeltomis dulkėmis, yra dar pakankamai geras pasirinkimas.

„Breslau navigacija ir taip sudėtinga, o naktį, kai ir taip nebuvęs vėjas dar labiau nurimo ir dulkės tiesiog laikėsi ore, važiuoti tapo ypatingai sudėtinga. Gaila, bet teko ralį baigti gerokai anksčiau, nei norėtųsi – bagio ratu kabinome medį ir vertėmės. Nors patiems viskas gerai, ratas išlūžo ir tęsti lenktynių nebebuvo įmanoma“, – pasakojo A. Bubinas.

D. Olechnavičius jam antrino ir sakė, kad vairavimas naktį per dulkes buvo tiesiog košmariškas. Tai puikiai iliustruoja ir rezultatai: pirmasis startavęs dalyvis nuo antrojo sugebėjo atsiplėšti apie dvidešimčia minučių.

Nors pasiekti finišo ir nepavyko, „Specialist Racing Team“ komanda nenuleidžia rankų ir sako, kad net ir tokia trumpa, bet tai vistiek buvo dar viena naudinga treniruotė prieš Dakaro ralį Saudo Arabijoje.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų