Pirmadienio ryte teisėjų palapinėje įvykusiame posėdyje apklausti ispanai Carlosas Sainzas ir jo šturmanas Lucasas Cruzas bei nukentėjęs Keesas Koolenas. Lyderių ekipažas teigia, jog susidūrimo nebūta, šią informaciją patvirtina ir „Peugeot Sport“ pateikti automobilio duomenys, tačiau bauda vis tik skirta.
Įžvelgia intrigą
Dešimt minučių dabartiniuose ralio rezultatuose reiškia nedaug – „El Matador“ nuo artimiausio oponento Nassero Al-Attiyaho atsiplėšęs beveik valanda, nuo trečioje vietoje esančio komandos draugo Stephane'o Peterhanselio – dar dešimčia minučių daugiau, tačiau Dakaras dar tik įpusėjo ir, atsižvelgiant į jau matytą itin dramatišką lyderių kaitą, ši bauda tikrai gali lemti podiumo pozicijas savaitės pabaigoje.
Savo komentarą apie incidentą socialiniame tinkle „Twitter“ taip pat pareiškė ir kita Dakaro žvaigždė – argentinietis Orlando'as Terranova.
„Keesas Koolenas yra „OverDrive“ akcininkas, akivaizdu, kad šiame skunde yra interesų. Carlosas Sainzas neturėtų būti nubaustas“, – rašė šiuo metu 28 vietą užimantis „X-Raid“ („Mini“) komandos atstovas.
Šiuo metu antroje vietoje važiuoja būtent „OverDrive“ kompanijos bolidas.
Įvertinti objektyviai sunku
Nors dažniausiai tokie incidentai pasitaiko, kai automobilių klasės lyderiai pasiveja lėčiausius motociklininkus, tačiau K.Koolenas nėra naujokas – tai vienas iš nedaugelio sportininkų, turinčių „Dakar Legend“ įvertinimą.
Vienas iš „Booking.com“ įkūrėjų ir buvęs ilgametis vadovas Dakarą yra įveikęs visose kategorijose: 2009 startavo motociklu, 2010-2012 dalyvavo savos kūrybos bagiu, 2013 išbandė keturračių kategoriją, 2014 išbandė sunkvežimius ir paskutinius keturis metus važiuoja savos kūrybos keturračiu – „Barren Racer“.
Šiemet jis tapo pirmuoju olandu užėmusiu pirmą vietą pasaulio čempionatui prilyginamose „Rally Raid Cross Contry“ taurės varžybose, keturračių kategorijoje, tad nurašyti šį incidentą naujoko klaidai, nežinant kaip elgtis, pasivijus greitesniam automobiliui taip pat negalima.
Situaciją pakomentuoti paprašytas „General Financing team Pitlane“ pilotas Benediktas Vanagas pasakojo, jog tokie incidentai pakankamai dažni: šiemet, vienam iš motociklų sustojus smėlyje, vienintelėse vėžėse ir „besišnekučiuojant“ su žiūrovais, B.Vanagas per plauką išvengė kontakto.
„Niekas specialiai nevažiuoja ant motociklų. Iš esmės motociklų ir keturračių klasių dalyviai yra labiau pažeidžiami, tačiau nedidelė dalis jų pavojingai manevruoja trasoje – tada įvykis gali kilti ir dėl jų kaltės. Tokių, kaip minėjau, mažuma. Dėl Carloso – jis džentelmenas. Tikiu, kad jei būtų matęs rizikos galimybę, būtų sustojęs. Bet čia tik spėlionė – jei nėra nufilmuota kaip viskas įvyko, sunku objektyviai vertint“, – teisti nedrįso lenktynininkas.
Karštoms galvoms ataušinti
Ar Dakaro legendos kaip C.Sainzas ir S.Peterhanselis gali staiga pamiršti mandagumo standartus, ypač turėdami solidžią persvarą spėti sunku, tačiau natūralu, kad varžybų organizatoriai turėjo kažko imtis.
„Peogeot Sport“ vadovas Bruno Faminas negaili piktų pasisakymų organizatorių kryptimi ir tai suprantama: kasmet vis labiau taisyklių spaudžiama komanda negali šiltai bendrauti su jų persvarą kitų komandų atžvilgiu bandančiais sulyginti ralio organizatoriais.
Viso šio interesų konflikto rezultatas? Simbolinė bauda, kuri matyt labiau yra skirta situacijai atvėsinti nei nubausti C.Sainzą. Mat pagal taisykles, tokio, piktybinio, susidūrimo atveju trasoje numatoma diskvalifikacija iš lenktynių.