Įpusėjus Lietuvos automobilių ralio čempionato sezonui pirmauja Vytautas Švedas

Jubiliejinis 25-asis Lietuvos automobilių sporto federacijos (LASF) ralio sezonas įsibėgėja. Po pasibaigusio „Žemaitijos“ ralio, bendroje įskaitoje ant aukščiausio laiptelio dar tvirčiau įsitaisė V. Švedas, tačiau kova dėl čempiono titulo dar tikrai nebaigta.
Vytautas Švedas ir Žilvinas Sakalauskas
Vytautas Švedas ir Žilvinas Sakalauskas / Tomo Markelevičiaus nuotr.

1 etapas – nesėkmingas čempionui

Žvelgiant į šio sezono pradžią, turbūt geriausia būtų pradėti nuo to, kad praėjusių metų čempionas (1 įskaitos) Ramūnas Čapkauskas negali pasidžiaugti sėkmingu startu.

Nors „Halls Winter Rally“ R. Čapkauskas, važiuojantis „Mitsubishi Lancer Evo IX“, 8-is greičio ruožus ir buvo tarp lyderių, deja, iki finišo likus tik keliems šimtams metrų, jo automobilis nulėkė į melioracijos griovį ir finišuoti teko tik 25-oje pozicijoje. Jo nesėkme pasinaudojo Martynas Samuitis, finišavęs antras ir Vytautas Švedas, kuris užlipo ant trečiojo nugalėtojų pakylos laiptelio. Abu ekipažai šį sezoną pilotuoja „Mitsubishi Lancer Evo X“ bolidus.

Tomo Markelevičiaus nuotr./„Halls Winter Rally 2015“ bandomasis ir kvalifikacinis greičio ruožai
Tomo Markelevičiaus nuotr./„Halls Winter Rally 2015“ bandomasis ir kvalifikacinis greičio ruožai

Žiemos ralyje triumfavo Martynas Samsonas su šturmanu Mindaugu Varža, kurie lyderio pozicijų neužleido nuo pat ralio pradžios. Nors jiems prieš sezoną ir nebuvo žadama aukščiausia pozicija, tačiau panašu, kad vaikinai iš Utenos, trasomis skriejantys „Mitsubishi Lancer Evo IX“ automobiliu, rimtai nusprendė pakovoti dėl LARČ čempionų vardo. Po 4 etapų bendroje įskaitoje jie yra lyderių trejetuke, surinkę 78 taškus.

Vienas iš buvusių šio ralio ir sezono favoritų Giedrius Notkus taip pat startavo nesėkmingai ir „Halls Winter Rally“ nefinišavo dėl automobilio gedimo.

Dviem ratais varomų automobilių klasėje su fortūnos pagalba ant aukščiausio laiptelio pavyko užlipti Giedriui Firantui ir Matui Valiuliui su BMW 325, pasinaudojus pirmavusių Sauliaus Trapulos, o vėliau Egidijaus Valeišos ekipažų nesėkmėmis po šuolių per trampliną. Visgi, E.Valeišai pavyko išsaugoti antrąją poziciją, o trečias liko Renaldo Šeinausko ir Mindaugo Valiuko ekipažas. Vienas iš pagrindinių pretendentų užsidėti karūną čempionato pabaigoje, buvęs 2013 ir 2014 m. dviem ratais varomų automobilių klasės čempionas, Karolys Raišys, finišavo tik 5-oje pozicijoje.

2 etapas – lyderiai susigrąžina prarastas sekundes

2-as Lietuvos ralio čempionato etapas buvo bendras su Latvijos ir Šiaurės Europos zonos (NEZ)  šalių ralio čempionatų etapais. Latvijoje staigmenų ant nugalėtojų pakylos buvo kur kas mažiau, nei 1-ame etape.

„Talsi Rally“ 115,6 km trasoje triumfavo ambicingasis V. Švedas su šturmanu Žilvinu Sakalausku. 4 pozicijoje 1 etape likęs 2013 m. ralio čempionas Dominykas Butvilas, kuris, kaip ir daugelis šio sezono lyderių, važiuoja „Mitsubishi Lancer Evo X“ automobiliu, padarė išvadas ir savo rezultatus pagerino 2 pozicijomis. „Talsi“ ralyje Latvijoje viena ryškiausių Lietuvos automobilių sporto žvaigždžių jau lipo ant 2 nugalėtojų pakylos laiptelio. Treti finišavo į LARČ sugrįžę broliai Žalos, kurie „Halls Winter Rally“ užėmė 5-ąją poziciją ir po truputį pradėjo pateisinti prieš sezoną jiems klijuotą vieno iš greičiausių ekipažų etiketę.

Komandos nuotr./Vytautas Švedas
Komandos nuotr./Vytautas Švedas

Latvijoje po žiemos miego nubudo „Halls Winter Rally“ prastus rezultatus parodę R.Čapkauskas su šturmanu Tomu Šlipkausku ir G.Notkus su Daliumi Strižanu. Ekipažai finišavo 6 ir 7 pozicijose.

Pirmojo etapo lyderis M.Samsonas Latvijoje liko šalia laimingojo trejeto ir finišavo 4-toje pozicijoje. Visgi, ir 4-toji vieta jam leido išlaikyti lyderio poziciją bendroje įskaitoje, kur jis po dviejų etapų, surinkęs 64 taškus, lenkė antroje pozicijoje esantį V.Švedą su 61 tašku. Trečias prieš trečiąjį etapą buvo D.Butvilas su 51 tašku. Nedaug nuo jo atsiliko V.Žala su 45 taškais, o penketuką pabaigė Martynas Samuitis su 29 taškais, kuris Latvijoje nestartavo.

Dviem ratais varomų automobilių klasėje etape Latvijoje didelės konkurencijos nebuvo. „Talsi Rally“ nestartavo G.Firantas, R.Šeinauskas ir K.Raišys. Čia triumfavo Paulius Nanartavičius su Ramūnu Nanartavičiumi, važiuojantys BMW M3 automobiliu. Pirmame etape jų ekipažas liko 4-oje pozicijoje. Antrąją vietą užėmė Saulius Venclovas su šturmanu Aisvydu Paliukėnu, treti liko Rokas Kavaliauskas ir Ervinas Snitkas.

Bendroje dviem ratais varomų automobilių klasės įskaitoje po dviejų etapų pirmavo P.Nanartavičius su 58 taškais, antras buvo G.Firantas (39 taškai), nuo jo tik 2 taškais atsiliko E.Valeiša, kuris turėjęs 37 taškus.

go4speed.lv nuotr./„Talsi“ ralis
go4speed.lv nuotr./„Talsi“ ralis

3 etapas – į viršūnę kopia V. Švedas

Trečias etapas, deja, buvo nesėkmingas iki tol bendroje įskaitoje pirmavusiam M.Samsono ir M.Varžos ekipažui, kurie pirmąją dviejų dienų „Samsonas Motorsport Rally Utena“ dieną buvo užtikrinti lyderiai, tačiau, padarę klaidą, nulėkė nuo kelio ir turėjo pasitraukti iš kovos.

Susidariusia galimybe puikiai pasinaudojo V.Švedas su šturmanu Ž.Sakalausku, kurie ne tik tapo Utenos ralio nugalėtojais, tačiau ir po trijų etapų su 101 tašku užkopė į bendros turnyrinės lentelės viršų.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka
Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka

Antras ralį baigė 2014 m. čempionas R.Čapkauskas, kuris po truputį vėl kopia į olimpą ir iškovojo labai svarbius 29 taškus.

Trečias LARČ įskaitoje finišavo Janio Vorobjovs ir Andrio Malnieks ekipažas.

Deja, pirmąją dieną automobilio gedimą patyrę broliai Žalos, prarado galimybę kovoti dėl aukščiausių prizinių vietų ir taškų, nors sekančią dieną ir važiavo lyderių tempu. Lenktynėse nedalyvavo ir D.Butvilas. Abiems ekipažams tai „atsilieps“ ir bendroje turnyrėje įskaitoje. V.Žala iš 4 pozicijos nukrito į 5, o D.Butvilas -iš 3 į 4.

Dviem ratais varomų automobilių klasėje triumfavo Saulius Trapuila ir Mindaugas Meilūnas su BMW M3 automobiliu, kuriems iškovotas 41 taškas padėjo ženkliai pakilti lyderių lentelėje.

Antras ralį baigė P.Nanartavičius, kuris uždirbo 30 taškų ir toliau pirmauja bendroje įskaitoje su 88 taškais.

Trečias finišavo R.Šeiniauskas, kuris bendroje įskaitoje pakilo į 2-ąją poziciją ir turi surinkęs 55 taškus.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka
Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka

Žemaitijoje – M.Samsono nesėkmė

Ketvirtasis LARČ etapas, „Žemaitijos“ ralis, vykęs Kelmėje birželio 26-27 dienomis, itin nesmagiai pasibaigė ambicingam M.Samsono ekipažui, kuris dvi dienas pirmavęs ralyje, vietą ant garbės pakylos prarado priešpaskutiniame greičio ruože, kai sugedo jo „Mitsubishi Lancer Evo IX“ variklis.

Pasinaudojęs M.Samsono nesėkme, 8-tą greičio ruožą laimėjo R.Čapkauskas. Tačiau jis lyderio pozicija džiaugėsi neilgai, nes paskutiniame 17 km ilgio greičio ruože į priekį išsiveržė tituluotas latvis J.Vorobjovs. R.Čapkauskas „Žemaitijos“ ralio bendroje įskaitoje liko antras.

Dariaus Kibirkščio nuotr./Ralis „Žemaitija – 2015“
Dariaus Kibirkščio nuotr./Ralis „Žemaitija – 2015“

Trečias finišavo G.Notkus, o ketvirtas – šio sezono lyderis V.Švedas. Nors LARČ lyderiui ralis Žemaitijoje ir nebuvo pats sėkmingiausias, tačiau lenktynininkas ir toliau tvirtai žengia pirmoje pozicijoje, surinkęs 129 taškus. Už jo rikiuojasi R.Čapkauskas su 93 taškais, trečias – M.Samsonas, kuris po keturių etapų turi surinkęs 78 taškus.

Dviem ratais varomų automobilių klasėje triumfavo ir savo pozicijas dar labiau sustiprino P.Nanartavičiaus pilotuojamas ekipažas. Po keturių etapų lyderiai turi 128 taškus ir dvigubai lenkia antroje pozicijoje esantį E. Valeišą (64 taškai), kuris Žemaitijoje finišą pasiekė trečias.

Antras liko Karolis Raišys, kuris bendroje įskaitoje turi surinkęs 55 taškus.

5 LARČ etapas vyks Zarasuose, rugpjūčio 7-8 dienomis.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis