Visos Dakaro naujienos vienoje vietoje (spauskite čia).
Bene daugiausiai dėmesio Vilniaus oro uoste sulaukė Rokas Baciuška, kuris šių metų Dakare išgyveno tikrą dramą. Paskutiniame greičio ruože lietuvis užtikrintai pirmavo prieš lenką Eriką Goczalą, tačiau likus keliems kilometrams sugedo Roko Baciuškos bagio kardanas.
Jis buvo priverstas stoti remontui, iššvaistė brangias minutes ir galiausiai liko per žingsnį nuo aukščiausio prizininkų podiumo laiptelio. Nepaisant to, lietuvis pagerino praėjusių metų rezultatą, kai debiutiniame savo Dakare finišavo trečias.
„Pagaliau Lietuvoje. Malonu sugrįžti. Dėl rezultato – yra kaip yra. Pasveikinau lenką, visą jo šeimą, tėvuką. Jiems pasisekė, o man ne. Bet mūsų komanda patenkinta. Dakaras buvo sunkus. Ir lietaus, ir smėlio, ir kopų. Ir mechanikams buvo sunkus. Kalbėjau ir su vairuotojais, kurie lenktyniauja 15 metų, tai sakė tokio sunkaus nepamena.
Kai mums nusisuko kardanas, supratau, kad jau viskas, reikia atsisveikinti su pergale. Komanda sakė, kad taip jų bagiui nėra buvę. Bet viskas gerai. Parodėme stabilumą, lipome ant podiumo. Tačiau viskas tęsiasi. Su komanda turiu kontraktą visam šiam sezonui, tai tikrai važiuosime į Pasaulio čempionatą, o automobilių įskaita dar palauks. Bet gal kada nors. Kitas startas – už trijų savaičių, nebus kada ilsėtis. Dabar sieksime dar kartą laimėti Pasaulio ralio reido čempionatą. Aišku, tikslas ateityje yra T1+ kategorija“, – sakė R.Baciuška.
Itin sunkiai šių metų Dakaro ralis klostėsi sunkvežimių įskaitoje lenktyniavusiam „Constra Racing“ ekipažui. Jie dar pirmoje varžybų dalyje nebaigė vieno greičio ruožo, vėliau viename net nestartavo, tačiau galiausiai jiems šių metų lenktynes pavyko užbaigti skambiu akordu.
Vaidotas Paškevičius, Slavomir Volkov ir Tomas Gužauskas paskutinį greičio ruožą laimėjo septyniomis sekundėmis įveikdami olandus.
„Sunkiausia šiemet buvo susitaikyti su tuo, kad turėjome problemų, kurių negalėjome išspręsti. Turėjome pasikliauti savo technikais, kurie turėjo tas bėdas išspręsti, bet jų niekaip neišsprendė. Tai buvo gana sunku psichologiškai. Tačiau paskutinę dieną baigėme skambia nata, kuri kompensavo tas nesėkėmes, su kuriomis susidūrėme visą Dakaro ralį. Gal ir paskutinis greičio ruožas mums tiko labiau, tad pavyko baigti ralį pergale greičio ruože.
Pirma Dakaro savaitė buvo sunki technikai, o kai persikėlėme į smėlynus, krūvio sunkvežimiui jau buvo mažiau. Pirmą savaitę technika kentėjo tikrai smarkiai“, – sakė ekipažo inžinierius Tomas Gužauskas.
„Constra Racing“ ekipažo šturmanas Slavomir Volkov teigė, kad jam sunkiausia buvo antroji Dakaro dalis, o ypač – paskutinė diena.
„Šiais metais pirma Dakaro pusė buvo sudėtinga psichologiškai ir fiziškai, bet navigacijos prasme buvo lengva. Vėliau jau man buvo kiek sunkiau man, o paskutinė uoga ant torto buvo paskutinė diena. Buvo labai daug kelio taškų, tikrai teko pavargti, kad nepražiūrėčiau kokio taško. Tuo labiau kad lėkėme labai dideliu greičiu, klaidos padaryti ten negalėjau, tai sėdėjau visas šlapias“, – pridūrė šturmanas Slavomir Volkov.
Ekipažo vairuotojas Vaidotas Paškevičius atskleidė, kad sunkvežimiu šiemet ketina startuoti ir dar sykį. Tiesa, neaišku, ar su tuo pačiu sunkvežimiu.
„Negalime dabar pasakyti, kada ir kur šiemet startuosime, nes planus koreguoja komanda. Tikimės, kad dar vieną startą turėsime. Matysime, kada mums paruoš sunkvežimį, kuriuo galėtume startuoti varžybose ir kitame Dakare. Tai nebus tas pats sunkvežimis. Viskas priklausys nuo šių metų – ką galės pasiūlyti komanda.
O šiaip džiaugiamės finišu. Čekų komanda niekada nėra laimėjusi greičio ruožo, o mes tai padarėme su jų sunkvežimiu. Galbūt dėl to turėsime kažkokių privilegijų ateityje kalbant apie technikos pasirinkimą artėjantiems startams. Manau, parodėme, kad galime būti greiti. O jei ne tos techninės problemos viso Dakaro metu, rezultatas būtų buvęs tikrai geras“, – sakė Vaidotas Paškevičius.
Tomas Jančys ir Irmantas Bražiūnas finišą šių metų Dakaro ralyje taip pat pasiekė. Jiems pavyko išsilaikyti pagrindinėje įskaitoje ir neiškristi iš žaidimo į „Dakar Experience“ kategoriją. „Mediafon“ ekipažas per Dakaro ralį taip pat turėjo sunkumų, techninių problemų, vargo dėl bagio pakabos nustatymų, tačiau galiausiai finišavo tarp dvidešimties greičiausių ekipažų T4 klasėje, iškovodami 18-ą vietą.
„Važiavome iki paskutinio kilometro. Sunku buvo visomis prasmėmis. Ir dėl technikos, ir gamtos sąlygos buvo įvairios. Bet viską vainikuoja tai, kad mes esame čia, finišavome. Galbūt galėjome išspręsti pakabos problemas ten vietoje, bet tai būtų kainavę krūvą pinigų. Nusprendėme, kad susitvarkysime Lietuvoje, mokysimės iš klaidų ir kitais metais grįšime.
Ralis buvo sunkus, ilgesnis dviem dienomis nei įprastai. Antroji dalis buvo lengvesnė. Pirma iki poilsio dienos labai ilga ir sunki. Tai, ką padaro organizatoriai, mes turime išgyventi. Tai yra nesurežisuotas trileris. Kažkas nerealaus buvo važiuoti „Empty Quarter“. Tai buvo įspūdinga. Tos akmenuotos dienos nelabai patiko, bet toks yra Dakaras.
Tikrai šiemet galėjome važiuoti gerokai greičiau, bet 18 vieta ir finišas su medaliu irgi yra gerai. Dėl kitų metų galvosime, ką galime padaryti geriau ir kaip pasiruošti labiau“, – sakė Tomas Jančys.