Per daugiau nei mėnesį trukusią pirmąją „Metų lenktynininko“ rinkimų dalį komisija, sudaryta iš automobilių sporto profesionalų, balsavo už savo išsirinktus kandidatus. Pagal komisijos balsus (jie lemia 50 proc. galutinio įvertinimo) išrinkome po kelis populiariausius kiekvienoje kategorijoje ir siūlome pasireikšti 15min skaitytojams, kurių balsai lemia tiek pat, kiek ir komisijos balsai – 50 proc. galutinio įvertinimo.
Metų lenktynininkas
Komisijos nariai dažniausiai balsavo už keturis sportininkus, o penktoje vietoje liko visi, paminėti po kartą.
Jonas Gelžinis susilaukė pagyrų už tai, kad tapo lietuviškų lenktynių talismanu. Jis Palangoje vykstančiose 1000 km lenktynėse šiemet jau šeštą kartą tapo nugalėtoju, o tuo pačiu – trečią kartą iš eilės, būdamas skirtingose komandose ir vairuodamas skirtingus automobilius.
Kasparas Navickas šiemet ryškiausiai žibėjo Europoje. Ne itin sėkmingai prasidėjęs sezonas baigėsi podiumu – jis tapo Europos ralio kroso čempionato trečios vietos laimėtojus S1600 klasėje.
Martynas Samsonas šiemet parodė, kad Lietuvos ralyje gali karaliauti ne tik gamykliniai R5 klasės automobiliai, bet ir savadarbiai modeliai. Sukūręs BMW M3X frankenšteiną, M.Samsonas vos netapo Lietuvos ralio čempionu ir visose Baltijos šalyse tapo „tuo, kurio neįmanoma aplenkti, jeigu mašina nesugenda“.
Vaidotas Žala pagyrų nusipelnė už atkaklų, nors ir nesėkme pasibaigusį debiutą Dakaro ralyje, o Lietuvos ralio čempionate jis tik paskutiniame etape dėl automobilio techninių gedimų netapo šalies čempionu.
Geriausias jaunas lenktynininkas (iki 21 metų)
Šioje srityje komisija išskyrė du žmones: Gustą Grinbergą ir Kasparą Navicką. Pastarajam yra 20 metų, tačiau dėl savo aukštų pasiekimų tauragiškis gali tapti ir Metų lenktynininku 2016.
G.Grinbergas dėmesio susilaukė dėl pasiekimų kartingo trasose. Jis šiemet tapo tarptautinių „ROK Junior“ varžybų vicečempionu. Tai – stipriausios pasaulyje „ROK Junior“ klasės varžybos.
Vicečempionu jis tapo ir Lenkijos „Junior ROK“ klasėje, kur varžėsi su metais vyresniais sportininkais.
Lietuvos automobilių sporto veidas
Komisijos nuomonės šioje srityje ženkliai skyrėsi, tačiau geriausiųjų penketuką rasti pavyko.
Darius Jonušis tarp geriausiųjų buvo įvardintas už eilę metų organizuojamas „ENEOS 1006 km lenktynes“ ir kitus autosporto renginius. Pernai pasikeitusi Lietuvos automobilių sporto federacija susilaukė teigiamų atsiliepimų už joje vykstančius pokyčius, o K.Navickas – už indėlį populiarinant sportą aukštais pasiekimais.
Etatinis šios kategorijos dalyvis yra Benediktas Vanagas – jo indėlio populiarinant save, kaip lenktynininką, nepastebėti neįmanoma. Jo veidas matomas visuose TV kanaluose ir pačiose įvairiausiose srityse: nuo kariuomenės iki gyvenimo būdo. Žinoma, nepamirštant ir pagrindinės disciplinos – lenktyniavimo. B.Vanagas Dakaro ralyje ketvirtus metus iš eilės užima aukščiausią vietą tarp lietuvių, o šiemet antrą kartą nugalėjo ir „ENEOS 1006 km lenktynėse“.
V.Žala komisijos palankumo susilaukė už sėkmingai vystomus projektus, nuo dalyvavimo sportiniame gyvenime tokiose varžybose kaip Dakaras ar ralio čempionatas iki įkurtos picerijos, pavadintos legendinio italų lenktynininko Alberto Ascari vardu.
Geriausias renginys 2016
Balsavimas šioje srityje paprastai išlaiko intrigą iki pat paskutinės dienos. Komisijos nuomonės itin išsiskyrė, o tai rodo viena – augantį automobilių sporto renginių lygį Lietuvoje.
Pagyrų už pažangą ir ralyje naudojamas informacines technologijas susilaukė „300 lakes rally“. Šio ralio dalyviai daugumą informacijos apie varžybų eigą gauna į mobilųjį telefoną ir nebeturi skambinti ralio komisarams ar ieškoti naujienų skelbimų lentose.
„Autoplius Fast Lap“ šiemet žengė dar vieną žingsnį pirmyn. Prisivilioję žinomus ralio lenktynininkus, fastlaperiai atvertė naują puslapį renginio istorijoje ir susilaukė rekordinio dėmesio autosporto bendruomenėje.
„DHL Rally Elektrėnai“, organizuojamas Ramūno Čapkausko, komisijos narių buvo vertinamas už patogumą dalyviams bei žiūrovams ir už kompaktiškumą, mat ralis trunka vos vieną dieną.
„ENEOS 1006 km lenktynių“ masiškumo nepastebėti neįmanoma. Apie jas rašo visos žiniasklaidos priemonės, jose kasmet dirba apie 100 žurnalistų. Pergalė Palangoje – ne tik sportinis pasiekimas, bet ir prestižo reikalas, kadangi konkurencija čia yra didesnė nei bet kuriose kitose varžybose.
Europos autokroso čempionatas Vilkyčiuose, vykęs vasaros pradžioje, pagyrų susilaukė už renginio mastą: tai pirmos tokio lygio čempionato varžybos šalyje. Manoma, kad jos taps tradicinėmis ir kasmet stipriausius Europos autokroso sportininkus bus galima išvysti Lietuvoje.