„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai

Istoriniame Monte Karlo ralyje lietuviai susidūrė su sunkumais

Sausio 29-ąją Karolis Raišys ir Vytautas Černiauskas Monte Karlo mieste pradėjo trečiosios dienos etapą. Tiesa, dėl techninių problemų pavėlavę į laiko kontrolės punktą, lenktynininkai šiame ralyje nesivaržo sportinėje įskaitoje, bet organizatorių kvietimu toliau važiuoja finišo link.
„Rallye Monte-Carlo Historique“ sekmadienis
„Rallye Monte-Carlo Historique“ sekmadienis / Ryčio Petrausko/Sunpic.lt nuotr.

Atvyko į Monte Karlą

Pirmą kartą „Rallye Monte-Carlo Historique“ istorijoje pagrindinėje miesto krantinėje plevėsavo Lietuvos trispalvė. Monte Karle po koncentracijos važiavimų ir pirmojo greičio ruožo išsirikiavo 350 unikalių istorinių automobilių, o tarp jų ir „Flameris Racing“ komandos juodas 1965 metų gamybos „MGB Roadster Works“ automobilis.

Tačiau dėl rezultato šių metų lenktynėse Karolis Raišys ir Vytautas Černiauskas jau nesivaržys. Susidūrę su techninėmis problemomis, jie toliau dalyvaus kaip „Rallye Monte-Carlo Historique“ varžybų svečiai. Tikslas – pasimėgauti unikaliomis varžybomis, pasitreniruoti ateities startams ir būtinai pasiekti varžybų finišą.

Ryčio Petrausko/Sunpic.lt nuotr./„Rallye Monte-Carlo Historique“ sekmadienis
Ryčio Petrausko/Sunpic.lt nuotr./„Rallye Monte-Carlo Historique“ sekmadienis

Nelemtas degalų siurblys

Incidentas su komandos MGB automobiliu įvyko antrosios ralio dienos vakarą, kai ekipažui iki Monako, po 1240 km kelionės iš Bad Homburgo, buvo likęs šimtas kilometrų. Įveikus pirmąjį greičio ruožą jie jau jautė artėjantį dienos finišą, kai be didelės dramos užgeso automobilio variklis. Per kelias minutes atvykęs technikas konstatavo sugedusį degalų siurblį.

Jau tuomet tapo aišku, kad komanda vėluos į laiko kontrolės punktą, tik klausimas – ar spės į pusvalandžio langą, už kurį suteikiama galybė baudos taškų, bet paliekamas šansas varžytis įskaitoje. Tačiau remontas užtruko ilgiau ir komanda Monte Karlo krantinėje atsidūrė valanda pavėlavę į laiko normą.

Ryčio Petrausko/Sunpic.lt nuotr./„Rallye Monte-Carlo Historique“ sekmadienis
Ryčio Petrausko/Sunpic.lt nuotr./„Rallye Monte-Carlo Historique“ sekmadienis

Organizatoriai pakvietė tęsti kelionę

Vėlų vakarą organizatoriai nesiėmė spręsti, ar suteikti lietuviams šansą. Taigi tik sekmadienio rytą tapo aišku, jog varžybų vadovai priėmė labai draugišką sprendimą – „Flameris Racing“ komanda šalinama iš sportinės ralio įskaitos, tačiau lenktynininkai yra kviečiami pratęsti visą ralį, tik jų rezultatai nebus skaičiuojami.

„Ši situacija nėra ideali, tačiau toks organizatorių sprendimas mus labai nudžiugino. Puikiai suprantame, jog lenktynių taisyklės yra nelankstomos. Tai yra organizatorių reputacijos klausimas. Bet išgirdome ir jų geranoriškumą. Priėmėm kvietimą keliauti drauge su kitais ralio dalyviais. Susitaikėme su situacija ir nuo tos akimirkos absoliučiai mėgaujamės lenktynėmis“, – sako Karolis Raišys.

Komandos MGB automobilis iš kitų dalyvių išskirtas perbrauktu startiniu numeriu.

Ryčio Petrausko/Sunpic.lt nuotr./„Rallye Monte-Carlo Historique“ sekmadienis
Ryčio Petrausko/Sunpic.lt nuotr./„Rallye Monte-Carlo Historique“ sekmadienis

Fantastiški greičio ruožai

Trečiosios dienos lenktynės driekėsi nuo Monako iki Prancūzijos miesto Valence. Beveik 500 kilometrų kelionė ir keturi specialieji greičio ruožai.

Bet ne viskas taip paprasta. Tokiais keliais, kokiais šiandien važiavome, labai sunku suspėti į laiko normą

Šiuose greičio ruožuose lenktynininkams užduodamas konkretus tempas, kokio jie privalo laikytis. Teisingu laiku atvažiavęs ekipažas gauna nulį baudos taškų, o kuo daugiau vėluoji – tuo daugiau baudos taškų gauni. Taip ir sprendžiasi lenktynių nugalėtojai.

„Bet ne viskas taip paprasta. Tokiais keliais, kokiais šiandien važiavome, labai sunku suspėti į laiko normą. Tarkime, užduotis yra važiuoti 46 km/h tempu – rodos nedaug – bet keliai tokie vingiuoti, kad reikia labai susitelkti greitam vairavimui. O jei dar slidu ir snieguota, laimi tiesiog greičiausias“, – sako Karolis Raišys.

Ryčio Petrausko/Sunpic.lt nuotr./„Rallye Monte-Carlo Historique“ sekmadienis
Ryčio Petrausko/Sunpic.lt nuotr./„Rallye Monte-Carlo Historique“ sekmadienis

Ypatinga vieta

Lenktynininkas pasakoja, kad keliai Prancūzijos pietuose, nuo Monako iki Valanso, yra verti atskiro pasakojimo, mat visus 450 per dieną įveiktus kilometrus jie drauge su šturmanu Vytautu Černiausku keliavo serpantinais.

„Tai yra fantastika. Aš sunkiai randu žodžius, tinkančius apibūdinti tiems keliams, kuriais mes su Vytautu atvykome iki Valence. Tai ypatingas malonumas man, kaip vairuotojui. Ir kalbame ne tik apie greičio ruožus. Šimtai kilometrų serpantinais, su puikiausiais vaizdais pro langus, mus lydėjo nuo pat Monako iki Valence“, – sako Karolis Raišys.

Visa komanda – lenktynininkai, technikas, media komanda – jau spėjo suprasti, kas yra „Rallye Monte-Carlo Historique“ lenktynės. Tai nėra lengvas pasivažinėjimas senoviniu automobiliu. Tūkstantis kilometrų per vieną parą, penki šimtai kilometrų kalnų serpantinais tris dienas iš eilės – sunki užduotis.

Pirmadienį komanda lenktyniaus Valanso miesto apylinkėse. Antradienį varžybos iš šio miesto kelsis atgal į Monte Karlą, kur bus surengti ir naktiniai važiavimai. Trečiadienį – iškilmingas lenktynių finišas ir apdovanojimų ceremonija „Monte Carlo Casino“ rūmuose.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Testas.14 klausimų apie Kauną – ar pavyks teisingai atsakyti bent į dešimt?
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs