Dar daugiau – markės fanai yra įtūžę ir šiuo atveju palaiko „Ford“ pusę. Kodėl kompanija norėjo uždrausti perparduoti savo automobilius?
Iš tiesų, situacija gana keista. Atrodytų, kad jei automobilis yra tavo, tai ir elgtis su juo gali kaip nori. Johnas Cena už savo „Ford GT“ sumokėjo daugiau nei 460 tūkstančių dolerių, automobilis priklauso tik jam – jokie bankai ar „Ford“ į jį teisių neturi. Visgi buvęs netikrų imtynių aktorius turėjo geriau pagalvoti prieš parduodamas šį įspūdingai atrodantį automobilį.
Išleido tik 500
„Ford“ įprastai superautomobilių negamina. Visgi GT40 ir jo palikuonis GT yra išimtis. Tai – keliams skirti automobiliai su lenktyninių mašinų genais. 1966 metais „Ford GT40“ laimėjo Le Mano lenktynes, nušluostydamas nosį „Ferrari“ automobiliams. Kompanija norėjo paminėti šią progą kaip reikiant, todėl ir sukūrė naują „Ford GT“ superautomobilį. Lenktyninė jo versija taip pat dalyvavo legendinėse 24 valandų Le Mano lenktynėse, kur laimėjo pirmą vietą savo GTE klasėje.
„Ford“ neužsiima superautomobilių gamyba, todėl reikėjo daug pastangų, kad GT taptu realybe. Ankstesnė versija, gaminta 2004–2006 metais buvo kur kas paprastesnė, tačiau buvo persekiojama gedimų ir iš esmės neprisidėjo prie markės įvaizdžio gerinimo. Todėl buvo nuspręsta, kad GT superautomobilis bus skirtas bendruomenei kurti ir apdovanoti.
Tiražas apribotas iki 500 automobilių, kuriuos įsigyti buvo leista toli gražu ne visiems. Reikėjo teikti paraišką, įrodyti, kad automobiliu bus važinėjama. „Ford“ labiausiai nenorėjo, kad automobiliai stovėtų nenaudojami, todėl atmetė daugybės žmonių prašymus įsigyti šiuos superautomobilius.
Panoro parduoti po mėnesio
Nors kompanija ir tvirtino, kad GT superautomobiliai yra skirti vairavimo ir „Ford“ markės entuziastams, keletas superautomobilių buvo parduoti tiesiog pasaulinio lygio žvaigždėms. Prisiminkite – juk tikslas visada buvo įvaizdžio gerinimas.
Kartu taip buvo tikimasi, kad turtingi pirkėjai neužsiims verslu. Riboto tiražo automobilių kaina išauga iš karto po pagaminimo, todėl jie dažnai įsigijami žmonių, kurie net nesiruošia jų vairuoti. Taip nutinka nuolat su „Ferrari“, „McLaren“, „Porsche“ ir kitų garsių markių gaminiais – jie iš karto pasirodo naudotų automobilių skelbimų portaluose, nors yra visiškai nauji. Būtent taip pasielgė ir Cena, sumanęs iš savojo „Ford GT“ užsidirbti ir jį pardavęs vos po mėnesio.
Dabar „Ford“ duoda Johną Ceną į teismą, teigdami, kad jis nesilaikė žodinio susitarimo, kuris buvo plačiai išreklamuotas ir privalėjo būti žinomas ir pačiam imtynininkui. Juk visuomet buvo teigiama, kad superautomobilį bus galima parduoti tik po dvejų metų.
„Ford“ kaltina J.Ceną kenkimu kompanijos įvaizdžiui, o markės gerbėjai su tuo sutinka – juk kai kurie žmonės siekė leidimo įsigyti superautomobilį, tačiau jo negavo, nes jis buvo suteiktas netikrų imtynių žvaigždei. „Ford“ dėl to iki šiol susilaukia kritikos – ne vienas automobilių entuziastas superautomobilio negavo jau vien dėl per mažo aktyvumo socialiniuose tinkluose, o štai Cena jį įsigijo nesunkiai, nors jam „Ford GT“ apskritai nerūpi.
Tiesa, teismas tikriausiai „Ford“ kaltinimus padės tiesiai į šiukšliadėžę – pirkimo sutartyje tokios sąlygos numatytos nebuvo ir J.Cena įstatymų ar minėto susitarimo nepažeidė.