Jaunesniems skaitytojams galime priminti, kad J.Gudavičius dar pernai turėjo „Mazda Miata“ su „Hondos“ širdimi. Su ja jis važiuodavo ir į darbą, ir į „Autoplius.lt Fast Lap“ greičiausio rato „Time Attack“ lenktynes. Čia net kelis etapus iš eilės buvo nepajudinamas savo klasės lyderis „Street“ įskaitoje. Dar nežinome, ar aplinkos spaudimas, ar naujų iššūkių siekimas, bet vilnietis pagaliau susidėjo saugos lankus ir šiemet debiutavo Lietuvos žiedinių lenktynių „Race“ čempionate.
„Lenktynės – labai smagus dalykas! Nesitikėjau, kad prieš startą būsiu toks ramus. Gal čia kaltas nuovargis, bet gyvenime nesu turėjęs tokios ramybės prieš startą. Labai įdomu vytis varžovus. Aš esu iš tų atsargių žmonių, kurie pirma išmoksta, o po to daro, tai man dar nemažai reikės važiuoti, kol sugebėsiu atrasti lenkimo būdus. Bet praeityje jau daug kartų sau įrodžiau – galima išmokti viską. Aišku, labiausiai norisi, kad atsargesni būtų visi ir lenktyniautų meistriškumu, o ne „kiaušinių patinimu“. Tokiu būdu kontaktinės lenktynės bus smagios ne tik žiūrovams, bet ir visiems dalyviams“, – iš įvairių pusių savo startą apžvelgia IT profesionalas.
Lenktynės su savimi
Tačiau J.Gudavičiui tai tebuvo mažosios šio sezono lenktynės. Didžiausios įvyko garaže. Visų pirma, jis niekada ir neturėjo tikslo lenktyniauti PRO klasėje.
„Iš pradžių savo „Daily Miata“ saugojau nuo įbrėžimų, poliruodavau kas dvi savaites. Net stogą įtrindavau nekaltų mergelių prakaitu, kad juodai blizgėtų. Labai ilgai net ir mažiausi pokyčiai automobilyje buvo daromi taip, kad liktų kelias atgal. O tada... susidėjau saugos lankus“, – pakeldamas akis į garažo lubas pasakoja jis.
Žiemą J.Gudavičius dar galvojo apie pertrauką, nes darbe gavo naujų atsakomybių, o ir praėjęs sezonas nepriminė lėto antradienio. Vis dėlto, kaip pasakoja jis pats, atsirado labai gerų draugų, kurie „perinstaliuoja“ motyvaciją.
„Vytas Bilinskas – vienas tokių. Kalbėjomės telefonu ir jis netruko nė 40 minučių apsukti mano galvą ir kažkaip užmotyvuoti šitai avantiūrai – susikrauti lankus ir išmėginti save lenktynėse dėl pozicijos. Spėkit, ar daug gamintojų yra pasiruošę sudėti saugos lankus kai tik užsimanai? Mašiną parsivežiau namo iki pirmų lenktynių likus mažiau nei dviems savaitėms. Maža to, mano planuotos atostogos automobilio surinkimui virto neplanuotais viršvalandžiais darbe. Dar atsirado daug mažų smulkmenų, kurios reikalavo ir laiko, ir išteklių“, – lyg apie kokį realybės šou kalba lenktynininkas.
Tikrai pakartotų
Teoriškai automobiliui buvo atlikti tik du patobulinimai: sumontuoti saugos lankai ir nudažytas kėbulo vidus. Praktikoje tai virto darbais iki paryčių ir sustiprėjusia draugyste.
„Paskutinį šeštadienį iki lenktynių pasižiūrėjau į darbų sąrašą, į savo rankas ir pasimatavau kraujospūdį. Tada nusprendžiau kepti šašlyką, o kartu pakviečiau Andrių Ramanauską iš „Aquilla Racing“ komandos pamedituoti su manimi. Vakarop mus aplankė nušvitimas ir mes jau turėjome planą“, – visą įtampą išsklaido lenktynininkas.
Tam, kad J.Gudavičius išvažiuotų į trasą prisidėjo labai daug žmonių. Akivaizdu, kad treniruotėms laiko neliko. Vis dėlto jis finišavo 8-as labai greitoje Lietuvos čempionato R3000 klasėje.
„Kad planas pasisektų, A.Ramanauskas ir V. Bilinskas parūpino trūkstamų daiktų bei pagelbėjo darbais. A.Ramanauskas mano garaže praleido tiek naktų iki ryto, kad ten vis dar tebėra jo žali šortai. Daug darbo nuveikė ir Arnas Dyburis, Paulius Bulavas, ir, žinoma, Lukas Staškūnas. Žmona pasirūpindavo mūsų išgyvenimu, o visa kita – prakaitas, šiek tiek kraujo ir įvairios įdomios situacijos. Aišku vienintelės 15 minučių treniruočių šiemet tapo ir lenktynių kvalifikacija“, – šypsosi šios istorijos herojus.
J.Gudavičius pripažįsta, kad šitas visas išbandymas buvo labai sunkus, tačiau neabejoja, kad viską pakartotų. Antrasis ir, tikimės, stipresnis jo startas bei finišas jau visai netrukus – birželio 23 d. „Autoplius.lt Fast Lap“ lenktynių antrame etape, Rygos pakraštyje įsikūrusioje „Bikernieki“ trasoje.
J.Gudavičiaus R3000 klasėje jau – 17 konkurentų, kurių dauguma važiuoja BMW automobiliais. Nuo 2.01 iki 3.0 litrų darbinio variklio tūrių sportiniai automobiliai su vairuotoju negali sverti mažiau 1150 arba 1190 kg., o taip pat visi automobiliai „apmauti“ vienodomis „semi-slick“ tipo „Nankang AR-1“ padangomis, kurių plotis ribojamas iki 235/40/R18.