J.Tamašauskas: „Neturiu tiek pinigų, kad galėčiau sau leisti šitaip laužyti automobilį“

Jubiliejinės, dešimtosios „Halls Winter Rally“ varžybos atšauktos. Organizatoriai tokį sprendimą priėmė po to, kai daugelis greičio ruožų pavirto purvo voniomis, o dalyviai vienas po kito ėmė skelbti apie pasitraukimą iš varžybų joms net neprasidėjus.
Justas Tamašauskas
Justas Tamašauskas / Nuotr. iš asmeninio archyvo

Kardinalūs orų pokyčiai „Halls Winter Rally“ organizatorius privertė imtis kraštutinių priemonių ir lenktynes atšaukti. Dar prieš paskelbiant šį verdiktą, sportininkų stovykla pasidalijo į tris dalis. Vieni iš karto pasakė, kad varžybose nestartuos, kiti pasirašė ir įteikė raštą organizatoriams, kuriame raginama varžybas atšaukti, treti tiesiog ramiai laukė sprendimo.

Viena ašimi varomų automobilių įskaitos dalyvis Justas Tamašauskas atsidūrė greta tų, kurie organizatoriams įteikė pretenziją dėl varžybų vykdymo. Sportininkas telefonu tvirtino, kad greičio ruožai buvo išties blogos būklės ir lenktyniavimas jais būtų prilygęs technikos niokojimui.

Tokios būklės dangą mes padangomis taip būtume prakasę, kad kiaurai žemę Japoniją turbūt matytume.

„Organizatorių sprendimas buvo teisingas, nes tokiomis sąlygomis važiuoti yra tiesiog nesąmonė. Čia turėjo būti „vargo vakarienė“. Važiuoti tokiais keliais su „rocket“ tipo dygliuotomis sportinėmis padangomis yra visiškai neprotinga. Tokios būklės dangą mes padangomis taip būtume prakasę, kad kiaurai žemę Japoniją turbūt matytume.

Pirmi penki automobiliai gal dar ratais žemę siektų, o aš apskritai nežinau, ar pajudėčiau iš vietos. Tai buvo gal trečios varžybos mano karjeroje, kai norėjau, kad ralis neprasidėtų ir būtų atšauktas. Visai nenorėjau laužyti savo naujo automobilio žvyrkeliuose ir daužyti visą važiuoklę, lonžeronus ir bamperius“, – tvirtino J.Tamašauskas.

Nuotr. iš asmeninio archyvo/Justas Tamašauskas
Nuotr. iš asmeninio archyvo/Justas Tamašauskas

Justas Tamašauskas tvirtino, kad greičio ruožai buvo itin blogos būklės, tad laužyti automobilį be jokio tikslo būtų per didelė prabanga.

Aš suprantu, kad ralį organizuoja Benediktas Vanagas ir jam po Dakaro atrodo viskas natūralu.

„Kai kur buvo panašu į apkasus. Tikra tragedija. Naktinių greičio ruožo dopų net nebevažiavau susirašyti, nes dalyviai iki dabar dar ten užstrigę. Duobės, akmenys. Vienoje ir kitoje pusėje – pelkė, o per vidurį – košė. Mūsų susirašymo automobilio dugnas nuolat braukėsi per žvyrą. Tokio ralio negali būti – tai bekelės varžybos.

Aš suprantu, kad ralį organizuoja Benediktas Vanagas ir jam po Dakaro atrodo viskas natūralu, bet mūsų technika ir kišenės nėra tokios, kaip šį ralį organizuojančio žmogaus. Dalyviai esame mes, todėl turėtų būti paisoma mūsų nuomonės. Aišku, organizatoriai stengiasi padaryti taip, kad pravažiuotume 51 procentą greičio ruožų ir etapas įvyktų, o jie susišluotų visus finansus“, – be užuolankų savo nuomonę dėstė Justas Tamašauskas.

Nuotr. iš asmeninio archyvo/Justas Tamašauskas
Eglės Gaisrytės nuotr./Justas Tamašauskas

Kad drėgmės permerkti keliai nežada nieko gero supratę sportininkai ėmėsi priemonių, kad varžybos būtų atšauktos. Dalyviai ėmė rinkti parašus, kuriais patvirtino savo prašymą organizatoriams dėl varžybų nevykdymo.

Galima sakyti, kad daugiau kaip pusė visų dalyvių atsisakė važiuoti.

„Pradėjome rinkti parašus į tokį lapą. Donatas Liesis pažiūrėjo į tą lapą, pamatė, kad mes priešiškai nusiteikę. Ant to lapo pasirašė nemažai dalyvių. Tiesa, kai kurie jau ir be šio rašto nusprendė pasitraukti iš varžybų savo noru. Tokių, kurie nusprendė apskritai nebestartuoti, buvo gal 15.

Mūsų teikiamą raštą pasirašė dar kokių 10. Galima sakyti, kad daugiau kaip pusė visų dalyvių atsisakė važiuoti. Aš manau, kad jei ir būtų startavę 18 ar 20 dalyvių, tai po pirmos dienos liktų 10. Antrą dieną startuotų 5 ir ralis patirtų fiasko. Manau, kad organizatoriai tai suprato“, – tvirtino „Opel Astra“ vairuojantis J.Tamašauskas.

„Epic Media“ nuotr./Justas Tamašauskas
„Epic Media“ nuotr./Justas Tamašauskas

Po varžybų atšaukimo organizatoriai dalyviams įsipareigojo sugrąžinti pusę startinio mokesčio. Tuo metu tie dalyviai, kurie iš varžybų pasitraukė dar iki oficialaus jų atšaukimo, sumokėtų pinigų neatgaus.

J.Tamašauskas sako, kad jei orai ir toliau kaišios pagalius į ratus organizatoriams, ralio sezonas šiemet gali būti išties įtemptas. Jei dėl netinkamų orų neįvyks ir Voru ralis, liks vos penki etapai, kurių metu kiekviena nesėkmė gali lemti viso sezono baigtį.

„Kova tik paaštrės, nes vyks mažiau etapų. Kol kas prognozės nieko gero nežada ir Voru ralio organizatoriams. Jei ralis neįvyks, liks penki etapai, iš kurių visi bus įskaitiniai. Tuomet kova vyks dėl kiekvieno metro, negalėsi nei sugesti, nei nefinišuoti, nei lėtai važiuoti. Bus įdomūs metai“, – kalba J.Tamašauskas.

VIDEO: Martynas Samsonas: „Neatrodo, kad ralis galėtų įvykti“
VIDEO: Žiemos ralio trasa Vaidoto Žalos akimis: daug purvo, lietus ir balos
VIDEO: Vaidotas Žala apie žiemos ralį: „Jeigu važiuosim, tai bus bekelės varžybos“

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų