Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Japonijos WRC: kritinės oro sąlygos ir avarijų gausa

Antra Japonijos ralio diena prasidėjo nuo stipraus lietaus ir dėl ant kelio nukritusių rudeninių medžių lapų, itin slidžios kelio dangos. Dėl ko ši varžybų diena buvo nusėta avarijomis.
D.Sordo ir A.Fourmaux avarija. WRC organizatorių nuotr.
D.Sordo ir A.Fourmaux avarija. WRC organizatorių nuotr.

Dienos apžvalga:

Pirmame dienos greičio ruože ant itin slidžios kelio dangos į priekį pabėgo E.Evansas. Tuo tarpu viename posūkių grubiai klydo net keli vairuotojai: T.Katsuta smarkiai apgadino savo automobilį, o iš kelio išslydusiems D.Sordo ir A.Fourmaux ralis pasibaigė. Vėliau dėl kritiškai prastų oro sąlygų ir saugumo SS4 net buvo atšauktas. Nors ir antroje dienos pusėje T.Katsuta laimėjo net tris GR iš eilės, tai buvo menka paguoda 5 minutėmis nuo lyderio atsiliekančiam vietiniam herojui. Elfynas Evansas ralio lyderio pozicijoje įsitvirtino po SS6, kai artimiausias jo persekiotojas (T.Neuville) patyręs avariją buvo priverstas trauktis. SS8 S.Ogier gavus 1 min. baudą, Elfynas pabėgo į priekį bendroje įskaitoje beveik dviejų minučių skirtumu

SS8

Šiam greičio ruožui dalyviai vėl grįžo į „Toyota“ stadioną, kuriame vyko pirmasis ruožas. SS8 greičiausias buvo E.Lappi, tačiau svarbiausia buvo ne tai.

Nors ir trumpame, vos 2,1 km ilgio ruože atrodytų situacija iš esmės pasikeisti negalėjo, teisėjų nubaustas Sebastienas Ogier čia prarado apie minutę laiko.

Greičiausiai techninių problemų turėjęs prancūzas pajudėjo iš techninio aptarnavimo zonos šešiomis minutėmis per vėlai ir dėl to iš teisėjų gavo minutės trukmės baudą. Po finišo S.Ogier dėkojo mechanikams bent už tai, kad jis apskritai galėjo startuoti.

Po šios skirtos baudos, E.Evansas galėjo kiek lengviau atsikvėpti, jis antrą ralio dieną baigė prieš artimiausią persekiotoją turėdamas beveik dviejų minučių persvarą.

Rezultatai bendroje ralio įskaitoje po SS8
Rezultatai bendroje ralio įskaitoje po SS8

SS7

Namų ralyje važiuojantis T.Katsuta toliau skrenda. Japonas laimėjo trečią GR iš eilės.

Nuo jo tik apie sekundę SS7 metu atsilikęs E.Evansas padidino savo persvarą prieš P2 bendroje įskaitoje esantį S.Ogier iki 50,9 sek. Tuo tarpu trečioje pozicijoje esantis K.Rovanpera nuo Elfyno atsiliko jau daugiau nei dvi minutes.

Vaizdo įrašas iš D.Sordo ir Fourmaux avarijos vietos:

SS6 Dar viena avarija!

Nors prieš šį greičio ruožą T.Neuville savo atsilikimą iki ralio lyderio E.Evanso buvo sumažinęs iki kone kovinio atstumo (10,5 sek.). Vos startavęs šiame GR belgas išslydo iš kelio jau pirmame posūkyje ir buvo priverstas trauktis!

Tuo tarpu šiame GR net pirmose keturiose pozicijose finišavo „Toyota“ komandos sportininkai. Ir vėl laimėjo T.Katsuta, tačiau tai jau buvo nebe taip svarbu. Iš ralio pasitraukus artimiausiam konkurentui, po šio GR E.Evansas prieš P2 esantį S.Ogier pirmavo net 44,4 sek. skirtumu.

SS5

Pasinaudojęs atšauktu SS4 T.Katsuta sėkmingai pasiekė techninio aptarnavimo zoną, kur mechanikai sugebėjo prikelti jo smarkiai apgadintą „Toyota“ automobilį. Nuo lyderio 5min atsilikęs ir tokio didžiulio spaudimo jau nebekamuojamas japonas laimėjo SS5 ruožą.

T.Katsutos automobilio remontas atrodė taip:

O T.Neuville (finišavo P2) nuo E.Evanso (finišavo P4) persvaros atkirpo dar 15 sek.

SS4 dėl saugumo sumetimų buvo atšauktas

SS3

Nors oro sąlygos ir toliau buvo tragiškos, E.Evansas toliau spaudė. Belgui T.Neuville jis pridėjo dar 10,1 sek., o Sebastienui Ogier net 38,8 sek.!

Šiame GR finišavę ralio pilotai nenustojo skųstis matomumu: „Šios oro sąlygos tikrai yra pavojingos. Mes neturėtume vairuoti tokiomis oro sąlygomis. Per gyvenimą startavau daugybėje ralių, bet niekad nebuvau išsigandęs taip, kaip šiandien“, - sakė T.Neuville.

SS2

Antra Japonijos ralio diena prasidėjo Elfyno Evanso spurtu nuo lietaus permirkusiame SS2 ruože. Laimėjusiam velsiečiui prilygo nebent tik 4 sek. nuo jo atsilikęs S.Ogier. Tuo tarpu T.Neuville ir visi kiti oponentai jam pralaimėjo 20 sek. ir daugiau.

Stiprus lietus ir rudeniniais lapais nukloti keliai nežadėjo nieko gero. Praktiškai toje pačioje vietoje, nuo kelio nuvažiavo net trys ekipažai. Pirmasis suklydo T.Katsuta, kuris stabdydamas blokavo ratus ir apsisukęs trenkėsi į medį. Takamoto apgadino radiatorių ir tik per vargus pasiekė finišą važiuojant EV režimu. Japonas kartu su šturmanu tarp greičio ruožų kiek susiremontavo automobilį, tačiau po pirmų dviejų GR jie nuo lyderio atsiliko jau daugiau nei 5 minutėmis.

Netrukus toje pat vietoje kaip ir T.Katsuta, nuo kelio nuvažiavo ir D.Sordo. Po jo, ten pat sekė ir A.Fourmaux klaida. Įstrigę abu ekipažai tęsti ralio nebegalėjo.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug