Prieš dešimtmetį prasidėjusios „Autoplius.lt Fast Lap“ lenktynės net neatrodė kaip tikros lenktynės. Tuo metu būrelis bendraminčių pademonstruodavo geriausius savo „Nemuno žiedo“ įveikimo laikus, apsikeisdavo spausdintais diplomais ir išsiskirstydavo. Ilgainiui vieniems tai tapo laukiamiausiu ir vieninteliu metų startu, kitiems – vartai į iki šiol nepažintą automobilių sportą. Pasak vieno iš lenktynių organizatoriaus Giedriaus Čenkaus, greičiausiai dešimtasis lenktynių sezonas atsiskleis kaip receptas – ko reikia populiariam automobilių sporto renginiui.
„Prieš 10 metų pradėjome organizuoti lenktynes, nes norėjome nuoširdaus renginio, orientuoto į vairuotojus. Visą laiką mūsų komandoje dirba savo srities profesionalai, todėl visi mėgstame tai, ką darome, ir darome tai, ką mėgstame. Tai yra būtina, bet jau nebepakankama sąlyga. Reikia nuolat augti, o lenktynės su dviem rungtimis tam per mažos“, – dėsto jis.
Dar prieš kelis metus nelegaliomis vadintos lenktynės iš automobilių sporto valdžios sulaukdavo tik represinio dėmesio. Situacija pasikeitė, kai Lietuvos automobilių sporto federacijos rinkimuose laimėjo Romas Austinskas ir jo komanda. Globėjišku ir racionaliu požiūriu pasižymintis federacijos prezidentas su organizatoriais kalbėjo viena kalba ir pernai „Autoplius.lt Fast Lap“ kurtos „Race“ žiedinės lenktynės startavo su oficialiu Lietuvos čempionato statusu.
Registracija į Lietuvos „Race“ čempionatą dar nesibaigė, o jau surinktas rekordinis dalyvių skaičius – 57. Organizatoriai neabejoja, kad lenktynininkų daugės. Be to, tokios gausios programos „Autoplius.lt Fast Lap“ istorijoje dar nebuvo. Gegužės 19 d. čia startuos 6 skirtingos lenktynių disciplinos, o net trys iš jų turi nacionalinio čempionato statusą. Bet apie viską iš lėto ir nuo pradžių.
Pirmas kartas Lietuvoje
Be jokios abejonės, laukiamiausia šių metų naujiena – 2,2 val. Naktinės lenktynės. Komandas sudaro nuo vieno iki trijų lenktynininkų, kurie trasą bando įveikti pasikeisdami su kitais komandos vairuotojais per privalomus sustojimus.
Technika taip pat turi atlaikyti dvi valandas aršaus Kačerginės asfalto ir įtemptos kovos. O jos netrūks, nes naktis sulygina visus.
Lenktynininkas gali būti gimęs Nemuno žiede, bet tamsoje kiekvieną trajektoriją reikės mokytis iš naujo. Susidomėjimas lenktynėmis viršija organizatorių lūkesčius – šiuo metu čia užsiregistravo 17 komandų.
Abiejų tautų draugystė
Kitas siurprizas – maždaug 75 automobilių desantas iš Lenkijos. Pirmajame „Autoplius.lt Fast Lap“ sezono etape startuos oficialus šios šalies žiedinių lenktynių čempionatas. Organizatoriai prasitaria, kad prie starto gali stoti itališkus pavadinimus turintys egzotiški automobiliai, tačiau konkretus dalyvių sąrašas Lietuvą pasieks gegužės 10 dieną.
Kartu atvažiuos nuotaikingos „Fiat 126p“ modelių lenktynės „Maluch Trophy“. Mažyliai apginkluoti miniatiūriniais varikliais, tačiau posūkius įveikia trimis ratais. Tiesa, jiems dar teks įveikti stačias „Nemuno žiedo“ įkalnes, todėl laukia puikus reginys žiūrovams.
Tai dar ne viskas. Milimetrais matuojamos konkurencijos išsiilgę automobilių sporto aistruoliai turėtų suklusti. Lenkijos čempionatas atsiveža ir konkurencingiausią šalies lenktynių seriją – „BMW 318 IS CUP PL“. Taurėje varžosi daugiau nei 25 maždaug vienodo svorio E30 ir E36 kėbulo automobiliai. Visų variklių darbinis tūris yra 1,8 litro. Šių lenktynių organizatoriai pasakoja, kad vairuotojai kovoja dėl kiekvieno taško, o kvalifikacijoje į vieną sekundę telpa 10-15 dalyvių.
Dar daugiau „drifto“
Trečius metus iš eilės „Autoplius.lt Fast Lap“ lenktynes vainikuoja tamsoje vykstantis „driftas“ – „Naktinė šėrykla“. Automobiliai čia varžosi ir dėl to, kuris šviečia įspūdingiau. Žinoma, netrūksta ir puikių slydimų, kuriuos paryškina iš besibaigiančių padangų skriejančios ryškios žiežirbos. Ir visas šis chaosas vyksta naktinės muzikos ir spalvotų prožektorių fone.
Dieną „drifto“ irgi bus. Ir dar kokio. Šiemet pirmąkart šiose lenktynėse bus duotas startas Lietuvos šonaslydžio semi-pro lygos čempionato antrajam etapui. Šonu virtuoziškai slys ir turbinų švilpukais orą virpins keliolika galingų BMW, vienas „Nissan“ ir vienas „Ford Sierra“ bolidas.
Išaugusi „Race“ konkurencija
Žodžiai azartas ir Lietuvos „Race“ žiedinių lenktynių čempionatas retai kada būna atskiruose sakiniuose. Kontaktinės lenktynės sulaukia bene didžiausio žiūrovų susidomėjimo ir vairuotojų pastangų nugalėti.
Šiemet čia jau užsiregistravo 57 dalyviai 4 klasėse. Pernai „Race“ lenktynėse R1600 ir R2000 dalyviai išbandė vienodas „Nankang AR-1“ padangas, o tai lėmė labai artimą kovą dėl Lietuvos čempiono titulo.
Gegužę vienodas padangas turės ir R3000 klasės dalyviai. Beveik visi važiuoja BMW automobiliais. O kas gali būti įspūdingiau už dvi dešimtis galingų BMW važiuojančių veidrodėlis į veidrodėlį?
Rekordų kalvė
„Time Attack“ greito rato rungtis yra „Autoplius.lt Fast Lap“ lenktynių ir pavadinimo ištakos. Čia gali dalyvauti visi, turintys tvarkingą automobilį ir šalmą.
Du faktai. Kartą „Time Attack“ važiavo dyzelinis „Volkswagen Passat“. Šiemet čia dalyvaus ir į „Nemuno žiedo“ rekordą taikysis techniškai pažangiausias automobilis Baltijos šalyse. Kalbant apie rekordus, jie šioje rungtyje nuolatos pagerinami. Tikra garantija žiūrovams, kad bus į ką pasižiūrėti ir tapti sporto istorijos liudininkais.
Tokiam lenktynių srautui ruošiamasi itin atidžiai. Trasos personalas naudos net tris gelbėjimo automobilius „Nissan Navara“, du saugos automobilius „Nissan Leaf“, du evakuatorius, taip pat budės greitosios medicinos pagalbos ir priešgaisrinės gelbėjimo tarnybos.
„Autoplius.lt Fast Lap“ sezonas prasidės pirmu etapu gegužės 19 dieną Kačerginės „Nemuno žiede“. Sezoną sudarys keturi etapai – du Lietuvoje, du užsienio trasose.