Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Justas Tamašauskas: „Idealios sąlygos žiemos raliui – dešimt laipsnių šalčio“

Paskutinį sausio savaitgalį vyksiančios „Halls Winter Rally“ varžybos pradės Lietuvos ralio čempionato sezoną. Didžiausioje žiemos greičio fiestoje dalyvaus ir Justas Tamašauskas su šturmanu Stasiu Taraile. Ekipažo pilotas sutiko pasidalinti savo mintimis apie būsimas varžybas ir naująjį sezoną su GAZAS.LT skaitytojais.
Justas Tamašauskas
Justas Tamašauskas / „Epic Media“ nuotr.

– Justai, kaip pasiruošėte šių metų ralio sezonui? Ar yra naujovių technikoje, komandoje?

– Turime šiek tiek tobulesnį automobilį, nors jis ir atrodo taip pat. Esame pasiruošę gerai. Technika visiškai perrinkta. Mūsų „Opel Astra“ kiekvienais metais yra tobulinamas. Mažais žingsneliais einama į priekį. Turėjome ir testų prieš varžybas. Išbandėme mašinos patikimumą. Liko paskutiniai darbai prieš startą. Varžtų persukiojimas, lipdukų suklijavimas.

Sakykime, kad mašina yra visiškai nauja, nes pirmą kartą ji išvažiavo tik savaitgalį. Kėbulas nepatyręs incidentų, pagerinti svorio centrai, kad automobilis tiesiau šoktų. „Opel“ turėtų būti lengviau valdomas. Šiose varžybose bandysime kito gamintojo padangas. Jeigu iki šiol važiavome „Michelin“, tai dabar naudosime „Pirelli“.

Justas Tamašauskas
Justas Tamašauskas

– Jei orai kardinaliai nesikeis, galbūt žiemos ralis po kelerių metų pertraukos vėl vyks ant gerai įšalusios žemės ir ralio teritorijoje bus daug sniego. Kas priimtiniau pačiam, dabartinės sąlygos ar tos, kurios buvo anksčiau?

– Didelio skirtumo nėra. Tai yra vairuotojo prisitaikymas prie sąlygų. Man asmeniškai patinka, kai aplink daug sniego ir kelio paviršiuje – ledas. Ant ledo galima išnaudoti dygliuotą padangą, o ant pažliugusio žvyro tai tik padangų gadinimas.

Nepatinka kai būna per daug sniego, nes ir tuomet padanga ne taip dirba. Ne tas efektas, ne tas greitis. Mano idealios sąlygos – apie dešimt laipsnių šalčio, ledas ir sniego pusnys šalia kelio, kurios suteikia ypatingą efektą varžyboms. Per plačiai atvažiavęs tuomet gali atsiremti į pusnis, jei jos minkštos.

Yra šiek tiek naujų greičio ruožų. Tai vėl iššūkis, kuris patikrins, kaip gerai ekipažai dirba su stenograma. Jeigu kalbėtume apie greičio ruožų konfigūraciją, tai mūsų automobiliui labiausiai tinka vidutinio greitumo ir greitesni ruožai.

Labai greitų nemėgstu, nes maksimalus automobilio greitis yra mažas, lėti nepatinka todėl, kad mano automobilis sunkiai sukasi posūkiuose ir sunkiai išvažiuoja iš vietos. Man tinka trečia, ketvirta pavara, 130-140 km/val. greitis ir atkarpos, kur susukta, greita, platu. Tuomet aš galiu išnaudoti savo automobilį.

Remigijaus nuotr. /„Halls Winter Rally 2014“: skaitytojų ir žiūrovų žvilgsnis
Remigijaus nuotr. /„Halls Winter Rally 2014“: skaitytojų ir žiūrovų žvilgsnis

– Kokia žiemos ralio specifika: kokie laukia iššūkiai, kurių nebūna vasarą?

– Visi treniruotes darėsi ant ledo ir sniego. Jei atšils, varžybos vyks ant žvyro arba bent jau ant patižusio ledo. Sąlygos gali pasikeisti kardinaliai, kas retai būna vasarą. Prisitaikyti reikės prie to grunto. Dils ir padangos, todėl norėdami turėti sukibimą iki pat finišo jas turėsime taupyti. Dygliai ant žvyro labai greitai lūžta.

– Kokie jūsų ekipažo tikslai žiemos ralyje?

– Garaže praleidus keturis mėnesius ir turėjus vieną treniruotę, keliame tikslus važiuoti protingai ir greitai. Svarbiausia – finišuoti. Stengsimės parodyti maksimalų greitį ir laimėti klasėje.

Nevažiuosime pensiniu režimu, bet iš pat pradžių kiek pasisaugosime – nebus važiavimo nuo krašto iki krašto, nešoksime per tramplinus taip, kad nusileistume į griovį. Po dviejų savaičių „Voru“ ralis Estijoje, kuris yra ir Lietuvos čempionato etapas, todėl mes negalime sau to leisti.

Į mūsų klasę atėjo vienas stiprus konkurentas. Tai Evaldas Joteika. Mūsų automobiliai panašūs tiek charakteristikomis, tiek amžiumi.

– Kokį prognozuotumėte dviem ratais varomų automobilių įskaitos „Top 3“?​

– Galėčiau pasakyti ketvertuką. Tai Giedrius Firantas, Saulius Trapuila, Evaldas Joteika ir mes. Kaip išsidėstys pozicijos – sunku pasakyti, bet šie pretendentai realūs tiek į pirmą, tiek į ketvirtą poziciją. Žiūrėsime, kaip seksis. Viską lems klaidos, technika.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„ID Vilnius“ – Vilniaus miesto technologijų kompetencijų centro link
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais