Arklio galios, variklio darbo tūris ir komandų vadovų taktika „Aurum 1006 km“ varžybų metu dar nėra viskas. Daug lemia ir tai, kaip ekipos sugeba prisitaikyti prie kai kurių apribojimų.
Būtent apie apribojimus skelbia varžybų dokumentas, pavadintas „BoP“. Apie „BoP“ (Balance of Performance) taisykles 15min GAZAS skaitytojams plačiau papasakoti sutiko šių „Aurum 1006 km“ lenktynių Sporto komisarų kolegijos (SKK) pirmininkas Gražvydas Smetonis.
„Kad suvienodintume automobilių galimybes ir turėtume tą sportinę lygybę, yra ribojamas minimalus svoris arba pilamo kuro balansas. Primityviai pasakysiu bet kokiais skaičiais – jei pavyzdžiui kažkurio automobilio degalų bakas yra 120 litrų, tai pagal „BoP“ taisykles jis tarkime maksimaliai gali piltis 100 litrų su vieno litro paklaida. Toks suprantamas ir aiškus pavyzdys.
Sportine prasme susivienodina tos galimybes ir tas, kuris turi maksimaliai didelį baką ir maksimaliai mažą svorį, nebegali turėti pranašumo. Atsiranda vienodumas“, – pasakojo SKK pirmininkas Gražvydas Smetonis.
Tačiau dauguma kalbintų sportininkų su tokiu traktavimu nesutinka. Kiti nurodo, kad BoP turi netikslumų. Tarkime, GT4 homologuoti klasės automobiliai turi 80 l bakus. Tačiau jiems leidžiama piltis 100 l.
Arba kitas pavyzdys: kas pamatavo, kad „Porsche 991 II Gen.“ su 100 l nuvažiuoja tiek pat kilometrų, kaip „Lamborghini Huracan Trofeo“ su 110 l? Tiesa, tokių diskusijų kyla kasmet.
Lenktynių biuletenį, apibrėžiantį BoP reikalavimus atskiriems automobiliams, rasite čia.
Svarbus ir punktas, kad organizatoriai pasilieka teisę keisti BoP kriterijus.
Į šias ir kitas pastabas lenktynių organizatorius Darius Jonušis atsako taip: jei visi nepatenkinti, vadinasi kažką darome teisingai.
Kaip teigia Gražvydas Smetonis, šiose varžybose vienu iš didžiausių iššūkių tiek komandoms, tiek varžybų valdymo centro personalui taps karštis. Jis pastarosiomis dienomis lepina Palangoje viešinčius poilsiautojus, tačiau ne itin patinka čia lenktyniausiantiems dalyviams.
Retas automobilis rikiuotėje turi oro kondicionierių, o be jo salone temperatūra gali perkopti ir 60 laipsnių. Dėl šios priežasties juokaujama, kad veikiausiai dalyviai, besiruošdami šioms lenktynėms, pirtyje mina dviračio pedalus.
„Sportininkai pasiruošė, technika paruošta. Nerimas prieš startą vienintelis – dėl karščio. Kaip ir visoje Europoje, taip ir Lietuvoje, turime labai aukštą oro temperatūrą. Ji didina automobilių degimo ir žmonių perkaitimo, pervargimo riziką.
Tai ir yra vienintelis nerimas. O daugiau tai dėl visko ramu. Komandos pasiruošusios, personalas pasiruošęs“, – kalbėjo Gražvydas Smetonis.