Kaip BoP pakeičia automobilį?
Visi automobiliai negali būti lygiaverčiais. Nes lėčiausias „BMW 325 Cup“ automobilis nebus greitesnis nei yra, o iki jo lygio sulėtinti „Lamborghini“ ar „Audi GT3“ automobilius būtų tiesiog kvaila. „Ballance of Performance“, arba BoP taikomi greičiausiems gamykliniams automobiliams. Organizatorius tai daro norėdamas sukurti aršesnę kovą. Kad komanda, nusipirkusi greičiausią automobilį nenurūktų nuo pat starto į priekį, o lyderiai kautųsi dėl pergalės iki pat finišo. Dėl to kai kuriems automobiliams „Aurum 1006 km“ lenktynėse taikomi papildomi apribojimai.
„Mūsų „Lamborghini“ automobiliui yra sumažinta galia. Ant dviejų oro padavimo sklendžių yra du restriktoriai, sumažinantys oro patekimo srautą. Dėl to variklis praranda apie 80-100 AG. Taip pat turime 20 kg papildomo svorio, ir iš 118 litrų degalų bako galime naudoti tik 110 litrų“, – dėl BoP atsiradusius pokyčius „Lamborghini Huracan ST EVO“ automobiliui išaiškino „Ignera & Bio Circle by Dynami:t“ komandos atstovas Rokas Steponavičius, kuris kartu su „GSR Motorsport“ servisu prižiūri komandos techniką.
Šiemet Palangoje važiuos net 13 GT klasės automobilių. Kiekvienam automobiliui galioja skirtingi BoP reikalavimai. Tačiau visi automobiliai lygiaverčiais toli gražu netaps.
„Galingiausia GT3 klasė turi kitokius reikalavimus. Tai homologuoti gamykliniai automobiliai, tad jiems, kiek mačiau, taikomi tokie patys reikalavimai, kaip ir Europoje vyksiančiose lenktynėse. Ir natūralu, kad jie bus greitesni nei mūsų „Lamborghini“, nes mūsų automobilis tiesiog yra paprastesnis. Jis ir neturėtų būti toks greitas. Varžysimės su tuo, ką turime“, – papildė R. Steponavičius.
„Porsche“ ar „Lamborghini“?
Organizatoriai bando sulyginti automobilius skirtingose kategorijose. GT3 klasės automobiliai lyginami jau senai. Sudėtingiausia sulyginti gausiausią „GT Open“ klasę, kurioje – net 7-ios komandos. Čia vyks „Porsche“ ir „Lamborghini“ dvikova, ir jų sulyginimas kelia daugiausiai diskusijų, nes šie automobiliai gana skirtingi, ir sukurti lenktyniauti ne tarpusavyje, o atitinkamose lenktynių serijose – „Porsche GT3 Cup“ – su kitais tokiais pat „Porsche“, o „Lamborghini Huracan Super Trofeo“ – su kitais atitinkamais modeliais.
„Lamborghini“ net ir su restriktoriais išlieka šiek tiek galingesnis už „Porsche“, tačiau pastarasis yra 20 kg lengvesnis, ir pusantro karto ekonomiškesnis, dėl ko jam degalų užpylimo zonoje teks praleisti gerokai mažiau laiko per 1006 km distanciją.
„Porsche“ turi privalumą Palangos trasoje dėl svorio pasiskirstymo, kuris leidžia greičiau išvažiuoti iš lėtų posūkių, be to, ta mašina siauresnė, o tai patogiau greičio mažinimo zonose. Na, ir žinoma, naudoja mažiau degalų. Jei lenktyniautume trasoje, kuri nėra padaryta iš kelio, būtų paprasčiau, „Lamborghini“ tikriausiai turėtų didesnį pranašumą, tačiau dabar mes turėsime pranašumą gal tik tiesiojoje. Bus labai įdomu pamatyti, kaip tempai skirsis trasoje“, – komentavo Rokas Steponavičius.
„Ignera & Bio Circle by Dynami:t“ komandos vairuotojas įvardino, kad vis tik didžiausias „Lamborghini“ trūkumas – padangos. „Aurum 1006 km“ lenktynėse visos komandos važiuoja „Hankook“ padangomis. Tam, kad visiems būtų vienodos sąlygos. Problema ta, kad „Hankook“ neturi „Lamborghini Huracan ST EVO“ modeliui reikalingo dydžio padangų. Tad teks važiuoti siauresnėmis.
Laimi ne automobiliai
Vis tik komandos dėl to nenukabina nosies. Dinamikos apribojimai ar padangos tėra tik nedidelės detalės itin sudėtingoje ilgų nuotolių lenktynių dėlionėje.
„Reikia prisiminti, kad ne viskas priklauso nuo automobilio. Juos vairuoja labai skirtingi vairuotojai, kurių tempas trasoje skiriasi labiau nei technikos pajėgumai. Be to, tai nėra sprintas, šis žaidimas – gerokai sudėtingesnis“, – užbaigė Rokas Steponavičius.
Lenktynėse pergalę lems ne vien automobiliai. Ji priklausys nuo vairuotojų, nuo pasirinktos strategijos, ir žinoma, įvykių, kurių per 1006 lenktynių kilometrus dar nei vienais metais netrūko.