Ką turėjo nuveikti Vilkyčių trasos šeimininkai, kad galėtų organizuoti Europos autokroso čempionato etapą?

Lietuvos automobilių sporto bendruomenės šiemet laukia neeilinis įvykis. Po ilgos pertraukos Lietuvai suteikta teisė organizuoti Europos automobilių kroso čempionato etapą. Jis bus surengtas birželio 4–5 dienomis Vilkyčių autokroso trasoje. Šiam autosporto kompleksui vadovaujantis Kazimieras Gudžiūnas sutiko papasakoti apie tai, kaip Lietuva gavo teisę į šį renginį.

– Kazimierai, kada gimė Jūsų idėja surengti Europos kroso čempionato etapą Vilkyčiuose?

– Pirmiausia turėjome nuspręsti, ar mes patys to norime, ir ar mums to reikia. Apsisprendėme, kad sieksime to. Po to kokius metus svarstėme daryti „Rallycross Challenge Europe“ varžybas. Tam, kad jas padaryti, reikėjo gauti Tarptautinės automobilių sporto federacijos licenciją trasai.

Organizatorių nuotr./Europos autokroso čemoionato etapo renginio plakatas
Organizatorių nuotr./Europos autokroso čemoionato etapo renginio plakatas

Mes kvietėme inspektorius dėl ralio kroso varžybų ir pagalvojome, kodėl nepabandžius gauti licencijos ir autokrosui. Padarėme abi trasas taip, kad jos atitiktų aukščiausius reikalavimus.

Pasikvietėme inspektorių. Jis surašė mums „namų darbus“, kokius 200 punktų. Viską atlikome, nusiuntėme laiškus ir galų gale pakvietėme dar kartą.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Antra kvalifikacija
Tomo Markelevičiaus nuotr./Antra kvalifikacija

– Kas tuose „namų darbuose“ buvo akcentuojama?

– Daugiausia reikalavimų buvo saugumui. Akcentuotas ir trasos ilgis, plotis. Daug dėmesio skirta atitvarų įrengimui, jų kokybei, aukščiui. Kai kurie atitvarai metaliniai, kiti iš grunto. Visi jei turėjo atitikti reikalavimus.

Gavome ataskaitą, dar pataisėme kelis trūkumus, susijusius su infrastruktūra ir gavome leidimą.

– Taip pat turėjote ir „egzaminą“ – kandidatines Europos kroso čempionato varžybas?

– Taip, vykdėme tokias varžybas. Dalyvavo sportininkai ir iš Šiaurės Europos zonos šalių, vyko latvių čempionato etapas, važiavo ir kroskartai. Tai ir buvo kandidatinės varžybos, kuriose lankėsi FIA inspektorius. Jis tuomet vertino paties darbo organizavimą.

Gavome ataskaitą, dar pataisėme kelis trūkumus, susijusius su infrastruktūra ir gavome leidimą. Buvome įvertinti, kaip pajėgūs surengti Europos čempionato etapą organizatoriai.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka
Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka

– Taigi, galima pasidžiaugti, kad po dešimtmečio pertraukos į Lietuvą grįžta Europos lygio varžybos.

– Kažkada Europos čempionato etapas buvo bandomas organizuoti ir Šakiuose, bet jiems nepavyko. Darė jie ir kandidatines varžybas, gavo ir trasos licenciją, bet etapas nebeįvyko.

Prieš dešimt metų kandidatinės varžybos buvo vykdomos Plungėje ir jiems tuomet buvo suteikta teisė Europos čempionatui. Renginys įvyko ir organizatoriai buvo įvertinti gana neprastai.

Tikimės, kad šiemet mūsų renginys taip pat paliks gerą įspūdį tiek Tarptautinei automobilių sporto federacijai, tiek dalyviams, tiek žiūrovams.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų