„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai

Kaip atrodys 2022 metų Lietuvos šonaslydžio sezonas?

Lietuvos automobilių sporto federacijai (LASF) patvirtinus 2022 metų „drifto“ čempionato kalendorių, o iki sezono pradžios likus mėnesiui, apžvelkime kaip šiemet atrodys ir keisis itin didelius dalyvių ir žiūrovų srautus sutraukiantis sportas Lietuvoje, rašoma pranešime.
Drifto „Semi Pro“ lygos kovos
Drifto „Semi Pro“ lygos kovos / Justo Lengvino nuotr.

„Pasaulis trečius metus iš eilės gyvena įtampoje – užtrukusią pandemiją keičia karas visai netoli mūsų sienų. Nežinomybė, šiurpūs vaizdai ir nerimas tapo nuolatiniais gyvenimo palydovais, tad mintis apie sportą daugelis nustūmė šalin. Galbūt veltui?“, – klausimą kelia Lietuvos „drifto“ čempionato organizatorius Linas Ramoška.

Anot jo, juk būtent normalaus gyvenimo ritmo sutrikimas ir yra vienas iš pralaimėjimų agresoriui.

L. Ramoška pasakojo, kad besitariant dėl čempionato buvo svarstoma, kaip sportas turėtų reaguoti į esamą situaciją, nes vienaip ar kitaip nuošalyje stovėti autosporto meistrai nemoka.

„Išvada paprasta: geriausia, ką mes mokame, tai sutelkti didelius žiūrovų srautus ir leisti jiems iš arti pamatyti žmones, kurie dėl savo tikslų yra pasiryžę atiduoti viską. Tokių pavyzdžių demonstravimas yra itin svarbus šiuo metu, kaip ir psichologinės įtampos bei streso visuomenėje mažinimas, tad, iš esmės, mes ruošiamės labai stipriam sezonui. Kartu, savo stiprybes pasistengsime panaudoti ir tam, kad bent jau į Lietuvą atvykę pabėgėliai galėtų jaustis saugiai ir nors trumpam pamiršti siaubą, kurį teko patirti.“

Nauja koncepcija

Po ilgą laiką trukusio skatinimo periodo, Lietuvos „drifto“ čempionatas 2022-uosius pasitiks pasikeitęs. Vienas iš esminių pokyčių yra nauja PRO lygos koncepcija.

„PRO lyga yra mūsų flagmanas ir būtent ji dažnu atveju atveda žmones į varžybas, – pasakoja L. Ramoška. – Paskutinius penkerius metus mes iš esmės į ją žiūrėjome kaip į laukinius vakarus, kur techniškai leidžiama viskas, ribojamas tik padangos plotis. Paskutiniai metai privertė suprasti, jog šis požiūris gal ir buvo sveikas sporto augimui, nes tūkstančius arklio galių išvystantys bolidai nuoširdžiai traukė visų akį, bet tuo pačiu vertė dalyvius daugiau laiko praleisti po automobiliais nei juose, keičiant pavarų dėžes ar kitus komponentus. Atlikę apklausą, pasitarę su dalyviais ir užsienio partneriais, nusprendėme imtis kelių veiksmų, kurie PRO lygą padarys stabilesnę.“

Pirmiausia, aiškino L. Ramoška, leidžiamos naudoti padangos siaurinamos – iš 285 į 265. Tokio pokyčio tikslas yra sumažinti dalyvių automobilių sukibimą su trasa, taip mažinant lūžtančių transmisijos detalių kiekį bei savotiškai apribojant dalyvių biudžetą.

„Nei dalyviai, nei žiūrovai nemėgsta laukti, kol kažkas susišluos savo pavarų dėžę nuo asfalto – siauresnė padanga sumažins stresą šiems agregatams. Tuo pačiu sumažės ir galia, reikalinga norint dalyvauti PRO lygos kovose. Čia nors ir matomas dalyvių skaičiaus augimas, bet papildoma paskata sukuriant galimybę varžytis tikrai nepakenks“, – sakė L. Ramoška.

Antra šiame sezone atsirasianti priemonė – trasų parinkimas. Iki šiol buvo žengiama „Formula Drift“ diktuojama kryptimi, kai labai galingi automobiliai labai efektingai važiuoja vidutinio sudėtingumo trasas. Tai reiškė, kad jei turi pinigų galiai ir padangoms, galimai būsi favoritas.

„Po pernai metų bandymų su Šiaulių darbo rinkos mokymo centro (ŠDRMC) trasa Kuršėnuose pripažinta, jog lėtesnė, bet žymiai sudėtingesnė, trasa irgi gali būti įdomi ir dalyviams, ir žiūrovams. Pastariesiems galima leisti būti arčiau trasos, iš esmės, taip arti, kad galėtų stebėti dalyvių veido išraiškas, kol jie vienu metu privalo slysti šonu, keisti pavarą, stabdyti koja, palaikyti variklio sūkius spaudinėdami akseleratorių ir dar išmynę sankabą, rankiniu stabdžiu bandytų pataikyti į posūkį, kuris yra nematomas per trasos kalvą. Iš esmės prioritetu virsta meistriškumas“, – akcentavo čempionato organizatorius.

Žinoma, pabrėžė jis, sezono metu žiūrovai matys dalyvius ir Kačerginėje, kur važiuojama labai greitai, tad PRO lygos šarmas išliks, bet užsienio trasų pasirinkimai atrodys kitaip. Pavyzdžiui, itin greitą Rygos Bikernieki trasą pakeis Estijos „Kulbilohu“, kuri labiau panašesnė į ŠDRMC su dideliais aukščio pokyčiais ir mažesniu reiklumu arklio galioms.

Kartu su šiuo pokyčiu, greičio kartelės kėlimą išgyvens „Semi PRO“ lyga. Šios lygos varžyboms parenkamos trasos primins PRO lygą, mat taip siekiama čempionate sukurti tikrai skirtingas tris lygas.

„Street“ – naujokams, „Semi PRO“ – pažengusiems ir PRO – sporto meistrams. Natūralu, jog tokie pokyčiai yra rizikingi, bet bendruomenės palaikymas yra, o esama situacija reikalauja pokyčių“, – tikino L. Ramoška.

Kalendorius – pagal dalyvių norus

Žvelgdami į šių metų kalendorių, dalyviai turėtų pamatyti keletą džiuginančių pokyčių. Esminis iš jų – daugiau atskirų varžybų. Nors organizatoriams gerokai patogiau per vieną savaitgalį, vienoje trasoje surengti, pavyzdžiui, dvejų ar trejų lygų varžybas, toks sprendimas apriboja laiką, kurį dalyvis gali praleisti trasoje.

„Dėl išaugusio dalyvių skaičiaus, organizatoriai nutarė maksimaliai atskirti varžybas, tad jungtinių renginių liko kiek mažiau. Taip pat plečiasi ir geografija: smulkią trasą Druskininkuose pakeis nauja didelė trasa, PRO lyga keliaus į Estiją, ko jau kelerius metus nebuvo, o „Semi PRO“ lyga išbandys trasą Balstogėje ir taip padės užmegzti ryšius su ten besikuriančia lenkų bendruomene. Nors iki varžybų teks važiuoti toliau, bet naujos trasos šį laiką kelyje turėtų atpirkti“, – akcentavo čempionato organizatorius.

Sezono atidarymas po mėnesio

Saulei vis šilčiau glamonėjant Lietuvos klonius ir pievas, mintys apie pirmus startus taip pasiekia pilotų širdis. Jų maldos bus išklausytos jau balandžio 23-ą dieną, kai Šiaulių darbo rinkos mokymo centro (ŠDRMC) autodrome Kuršėnuose įvyks „Betsafe Drift Matsuri“.

Tai jau tradicija virtęs renginys, kuris leidžia valandų valandas važinėtis itin smagia trasa, prisiminti kaip valdoma technika, atlikti rimtesnius testus ir gerai praleisti laiką su visa „drifto“ bendruomene.

Šiemet renginio organizatoriai ruošia staigmenas ir dalyviams, ir žiūrovams, ir Šiauliuose įsikūrusiems Ukrainos karo pabėgėliams. Vienas iš šio renginio tikslų yra leisti regione prisiglaudusiems žmonėms patirti teigiamų emocijų, bei pasijusti priimtais į tautiečių tarpą.

Platesnė informacija apie šį renginį laukia ateityje, bet data ir vieta jau aiški – balandžio 23-oji, ŠDRMC autodromas Kuršėnuose. Dalyvių registracija startuoja kitą savaitę, kartu dienos šviesą išvys ir išankstiniai renginio bilietai. Plačiau – www.drifting.lt

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Influencerė Paula Budrikaitė priėmė iššūkį „Atrakinome influencerio telefoną“ – ką pamatė gerbėjai?
Reklama
Antrasis kompiuterių gyvenimas: nebenaudojamą kompiuterį paverskite gera investicija naujam „MacBook“
Reklama
„Energus“ dviratininkų komandos įkūrėjas P.Šidlauskas: kiekvienas žmogus tiek sporte, tiek versle gali daugiau
Reklama
Visuomenės sveikatos krizė dėl vitamino D trūkumo: didėjanti problema tarp vaikų, suaugusiųjų ir senjorų