Kaip rašoma pranešime, LASF ralio komiteto pirmininkas Tomas Žemaitis prognozuoja, kad šiųmetinį ralio sezoną visi atsimins dar labai ilgai, nes dėl meteorologinių sąlygų atšaukus žiemos lenktynes, iškart atsirito ir viruso COVID-19 sukelta problemų banga.
„Faktas, kad karantinas pateikė nemažai staigmenų bei iššūkių sportininkams, organizatoriams ir visai ralio bendruomenei. Džiugu, kad prasidėjus karantinui daugelis sportininkų neleido laiko veltui ir stengdamiesi palaikyti formą treniravosi simuliatorių pagalba, o išsiilgę varžybų savo jėgas išbandė e-LARČ organizuotose virtualiose ralio lenktynėse. Be to, šis laikotarpis buvo puiki proga sportininkams pabaigti darbus prie ralio automobilių, kuriems kaip taisyklė dažniausiai pritrūksta vienos paros“, – pastebi T.Žemaitis.
Kita vertus, daliai ralio meistrų tos „paskutinės nakties“ prieš varžybas gali net neprisireikti, nes kai kurie rėmėjai ruošdamiesi prognozuojamam ekonomikos nuosmukiui smarkiai apkarpė biudžetus. T. y. nesuspėję technikos atnaujinimo darbų baigti sausio – vasario mėnesiais, vėliau tiesiog neturėjo galimybių įsigyti reikiamų detalių ar apmokėti kai kurias sąskaitas.
Koks realus šalutinis viruso poveikis automobilių sportui bus aišku tik atvykus į „Rally Žemaitija 2020“, nes, kaip taisyklė, nemažai sportininkų mėgsta išlaikyti intrigą iki pat paskutinės akimirkos.
Visgi LASF ralio komiteto pirmininkas patikino, kad surengtos sportininkų apklausos – ar planuoja dalyvauti 2020-ųjų LARČ? – rezultatai nuteikė optimistiškai. „Taip“ atsakė 97 proc., o visuose etapuose startuoti žada 66 proc. pilotų.
Šie skaičiai greičiausiai dar keisis, nes dalis sportininkų dar nebaigė derybų dėl technikos įsigijimo ar nuomos.
Tarkim „Juta Racing Team“ komandos lyderis Vytautas Švedas po didžiuliu kantrybės išbandymu tapusio pernykščio sezono pardavė abu – ir „WV Polo R5“, ir „Mitsubishi EVO“ – bolidus, todėl ar pasirodys „Rally Žemaitija 2020“ starte greičiausiai paaiškės tik čempionato starte. Kol kas aišku tik tai, kad Vyto fizinis pasirengimas yra bene geriausias per visą jo karjerą.
Galutiniai taškai nėra sudėlioti ir praėjusių metų Lietuvos ralio karaliaus Vaidoto Žalos lenktynių programoje. Preliminariais duomenimis jis žada nudžiuginti savo gerbėjų armiją pasirodymu „Rally Žemaitija 2020“, tačiau tikslius planus turėtų paskelbti kitą savaitę. Apie sugrįžimą į trasas buvo užsiminęs ir talentingasis Dominykas Butvilas, bet panašu, kad jei taip nutiks, tai bent jau ne pirmajame čempionato etape ir greičiausiai ne Lietuvoje.
Gera žinia, kad į ralio pasaulį grįžta Ramūnas Čapkauskas. Jo „Mitsubishi EVO“ visiškai parengtas kovoms ir jau sėkmingai išbandytas testuose. Svarbi detalė – šturmano krėsle sėdės septyniolikmetis Titas Čapkauskas, todėl galima spėti, kad Ramūnas atliks mentoriaus misiją ir daugiau dėmesio skirs ralio paslapčių narstymui, o ne kautynėms dėl titulų.
Kiti lenktynininkai, dalindamiesi įžvalgomis apie laukiančias labiausiai intriguojančias kovas, kaip susitarę minėjo LARČ 3 ir LARČ 7 (buvusi „BMW Cup“) įskaitas. Pastarojoje planuoja startuoti net 10 – 12 ekipažų, tarp kurių Aras Kalėda, Marius Žiukelis, Valerijus Afanasjevas ir daug naujų pilotų, atkeliavusių iš „Mini ralio“ bei „Ralio sprinto“ varžybų.
Kiek galingesnėje L9 arba LARČ 6 įskaitoje, kurioje taip pat susirinkę vien „BMW M“ serijos technika, aštriausios kovos turėtų virti tarp Giedriaus Firanto, Renaldo Šeinausko, jaunųjų talentų Kajaus Samsono bei Gino Petraičio. Čia taip pat startuos Aurimas Buteikis – užsidirbęs itin greito piloto reputaciją vadinamojoje ralio B lygoje.
Itin greitai ir efektingai trasą skrodžiantis Justas Tamašauskas sezoną pradeda išgydęs visas saviškio BMW ligas: nutrūktgalviško vairavimo stiliaus neatlaikydavusi galinė pakaba ir pusašiai, buvo pakeisti pagamintais „Motorsport“ padalinyje. Taip pat sumontuotos gerokai kantresnės priekinės šakės. Bene vienintelis Justo „stabdis“ – netrukus pirmąjį gimtadienį švęsiantis sūnus, kiek pakoregavęs požiūrį į riziką.
Dar keletas intriguojančių naujienų: Aurimas Eidžiūnas atsisveikinęs su „Lada VFTS EVO“ šiais metais startuoja su V.Švedui ne vienerius metus tarnavusiu „Mitsubishi EVO IX“, o Vytautas Požerinis planuoja žengti į aukščiausiąją lygą su „Proracing“ ruoštu „Open“ klasės „Mitsubishi Evo X“. Į tokį pat automobilį iš „Subaru Impreza STI“ persėda Karolis ir Marius Kairiai.
Broliai Simaškos atsisveikinę su BMW lenktyniaus su naujos kartos „Ford Fiesta“, parengta pagal R2 klasės techninius reikalavimus. Titulą šioje klasėje sieks apginti su „Peugeot 208 R2“ lekiantis Vladas Jurkevičius. Beje, Valdas yra vienas nedaugelio suspėjęs šį sezoną pasikrauti adrenalinu – vasarį startavo ralyje Suomijoje. Ruošdamasis pirmajam LARČ etapui V.Jurkevičius laiką leidžia šlifuodamas kai kuriuos įgūdžius simuliatoriaus pagalba, o savaitę prieš „Rally Žemaitija“ tiksi kilstelėti sportinę formą startuodami „Viru rally“ Estijoje.
Beje, tiek LASF vadovai, tiek „Rally Žemaitija“ organizatoriai atkreipia dėmesį į vieną malonią detalę – šiais metais kaimyninių šalių sportininkai itin domisi Lietuvos ralio čempionatu, todėl jau pačios pirmose sezono lenktynėse turėtume išvysti keletą ekipažų iš Lenkijos, Latvijos, Baltarusijos ir netgi Čekijos.