Pilotai ir komandos ruošiasi, žurnalistai ir entuziastai nenustygsta vietoje aptarinėdami „Peugeot“ ar „Toyota“ šansus pelnyti pergalę šių metų ultramaratone. Jėgos galimai apylygės, o pats maratonas neleidžia turėti stiprių išankstinių nusistatymų, nes bet kokia klaida gali baigtis tragiškai. Nepaisant to, tiek „Peugeot“, tiek „Toyota“, tiek „X-Raid“ (MINI), tiek ir visus kitus lenktynių dalyvius visada vienija vienas bendras dalykas – pagarba sunkvežimiams. Ir ši pagarba atsirado ne šiaip sau – ją per ilgus metus išugdė ne kas kitas, o baimė.
Lietuviai ne kartą dalijosi įspūdžiais, jog ne itin malonu, kai važiuojant 100 km/val. greičiu siauru žvyrkeliu pro šalimais esantį lauką pralekia 7 tonas sveriantis sunkvežimis. Nors sunkvežimių maksimalus greitis ribojamas iki 140 km/val., o startuoja jie gerokai vėliau nei automobiliai, pastariesiems dėl kokių nors priežasčių atsilikus, tenka lenktyniauti ir su sunkiasvoriais.
Rusijos Vyriausybei priklausanti „Kamaz“ gamykla jau pelnė 13 pergalių Dakare ir tai reiškia dominavimą bekelėje. „Dakaro caru“ vadinamo, rekordinius septynis kartus žengusio ant ultramaratono pakylos ir šiuo metu komandos vadovo pareigas užimančio Vladimiro Čiagino pripažinimas 2016-ųjų Rusijos autosporto žmogumi demonstruoja šio projekto svarbą mūsų rytų kaimynei ir reiktų nepamiršti, jog šį apdovanojimą „Caras“ gavo nepaisant fakto, jog pernai „Kamaz“ nelaimėjo. „Iveco“ ir Gerardas De Rooy‘us pastūmė dykumų siaubu laikomą ekipą ir išplėšė pergalę, o tai, savaime suprantama, negalėjo likti neįvertinta.
Įvertinimas – visiškai naujas, 12,5 litro darbinio tūrio variklį, išvystantį 950 AG, ir 16 laipsnių pavarų dėžę turintis monstras. 1000 litrų degalų bakas, visiškai nauja platforma, niekados nematyta Rusijos giganto fabrike, yra atsakas tiek į pernai metų pralaimėjimą, tiek į itin pasikeitusį ir pagreitėjusį Dakarą.
Vladimiras Čiaginas komentavo, kad šis automobilis yra tarsi kiek didesnis visureigis ir tai turbūt yra kukliausias įmanomas šio dominanto apibūdinimas. Sunkvežimiams galiojantis greičio apribojimas – 140 km/val., tad juodasis „Kamaz“ ginklas yra subalansuotas nurodytu greičiu važiuoti bet kokiu pagrindu, visus 9000 kilometrų, o prie vairo sėdintis, du kartus Dakaro čempionas Eduardas Nikolajevas yra šio, „Kapotnik“ praminto sunkvežimio, finišo garantas.
Vienintelė bėda, jog finišo šis šedevras nepasieks ir tai įvyks dėl paprasto fakto – šių metų Dakare jam startuoti uždrausta. Varžybų taisyklės sunkvežimių klasėje leidžia dalyvauti tik iš masiniu būdu gamintų transporto priemonių perdarytais bolidais, o šis, naujas ir agresyvus gamyklos kūdikis, nė iš tolo neprimena, švelniai tariant, „klasikiniu“ dizainu iki dabar pasižyminčių „Kamaz“.
Po ilgų spekuliacijų, ar „Kamaz“ iš vis pavyks startuoti varžybose dėl galimai iš rėmėjų sąrašo pasitraukusio vieno iš didžiausių Rusijos bankų, kalbos nutilo ir tai leido komandai atsitiesti. Euforija po sėkmingų naujojo sunkvežimio bandymų leido susigrąžinti ilgametę lyderių laikyseną, tačiau smūgis dėl teisėjų sprendimo turėjo vėl grąžinti įtampą.
Ar tai gali sutrukdyti sėkmingam finišui? Vargu. „Kamaz“ vyrai yra ištroškę pergalės – ji yra jų kraujyje ir, nors ir senesne technika, jie darys viską, kad atgautų šlovę. Tai ne tik gamyklos garbė – tai rusų nacionalinės garbės reikalas.