Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Karolis Raišys palydėtas į „Rallye Monte-Carlo Historique“

Antradienio vakarą Vilniuje „Flameris Racing“ komandos ekipažas – lenktynininkas Karolis Raišys ir šturmanas Vytautas Černiauskas – buvo palydėti į istorinį „Monte-Carlo“ ralį. Jau kitą savaitę jie startuos ryškiausiose klasikinių automobilių lenktynėse pasaulyje.

Į palydėtuvių renginį „Comfort Hotel LT“ viešbutyje įsikūrusiame „Time“ restorane lenktynininkas Karolis Raišys ir šturmanas atvyko „MGB Roadster Works“ rodsteriu tiesiai iš komandos dirbtuvių Šiauliuose. Po kelis tūkstančius valandų pareikalavusios restauracijos, šis automobilis dabar yra praktiškai toks, koks nuriedėjo nuo konvejerio linijos Didžiojoje Britanijoje 1965 metais.

Tiesą sakant, mašina gavosi gal ir kiek geresnė nei iš gamyklos, nes pakeitėm apie 500 įvairių originalių detalių

„Tiesą sakant, mašina gavosi gal ir kiek geresnė nei iš gamyklos, nes pakeitėm apie 500 įvairių originalių detalių, apmovėme naujomis „Michelin“ padangomis. Važiuodamas į Vilnių jaučiausi kaip Darius ir Girėnas skrisdamas lėktuvu per Atlantą – tiek įtampos ir pergyvenimo. Tiesa, vandenyną šis automobilis jau yra perplaukęs prieš pusmetį konteineryje, mat įsigijau jį saulėtoje Kalifornijoje“, – pirmosios kelionės įspūdžiais dalinasi lenktynininkas Karolis Raišys.

Ekipažo jau kitą savaitę laukia įsimintina kelionė. Tai yra lyg ankstesnių ralio legendų pakartojimas. Tuo metu, kai ralyje varžėsi identiško modelio MGB automobiliai, gimė tai, ką šio sporto gerbėjai dabar supranta kaip ralį. Viena įspūdingiausių pasaulyje kelio atkarpų – Col Turini – pagimdė greitį, staigius posūkius, sporto spektaklį ir, be abejo, legendinius lenktynininkus bei automobilius.

Ryčio Petrausko/Sunpic.lt nuotr./Karolis Raišys palydėtas į „Rallye Monte-Carlo Historique“
Ryčio Petrausko/Sunpic.lt nuotr./Karolis Raišys palydėtas į „Rallye Monte-Carlo Historique“

„Šiuo automobiliu važiuosime laukiniai dideliu vidutiniu 50 km/h greičiu siaurais apledėjusiais kalnų keliais, serpantinais vinguriuojančiais per Alpes. Kol dar Lietuvoje yra sniego, manau, puikiai suprantate, kad tai – rimta užduotis“, – teigia K. Raišys.

Ekipažo šturmanas Vytautas Černiauskas renginio metu pasakojo, kiek darbo ekipažas įdėjo į pasirengimą. Ne tik automobilio restauraciją, bet ir į trasų analizę, treniruotes, projekto logistiką, įvairiausius kitus namų darbus.

„Automobilyje sumontuota speciali tiksli laiko ir greičio matavimo įranga, kuri bus mano pagrindinis įrankis. Treniruočių metu bandėme imituoti tikslaus laiko ralio sąlygas, mokėmės laikytis numatyto vidutinio greičio ir kitais būdais tobulinome komandinį darbą, kad prie starto linijos stotumėm užtikrinti ir pasitikintys savo jėgomis. Šiandien jau skaičiuojame dienas iki starto ir laukiame tos akimirkos, kai treniruotės pradės duoti dividendus“, – sako Vytautas Černiauskas.

Klasikinio automobilio žanras

Pagrindinio projekto partnerio bendrovės „ORLEN Lietuva“ atstovo teigimu, šis projektas labai svarbus Lietuvos klasikinių automobilių ir džentelmeniško vairavimo entuziastams.

„Mums labai smagu prisidėti prie šios komandos starto „Monte-Carlo“ ralyje. Stebėsime lenktynininkų nuotykius, sirgsime už jų rezultatą“, – sako bendrovės „ORLEN Lietuva“ atstovas spaudai Tomas Digaitis.

Ryčio Petrausko/Sunpic.lt nuotr./Karolis Raišys palydėtas į „Rallye Monte-Carlo Historique“
Ryčio Petrausko/Sunpic.lt nuotr./Karolis Raišys palydėtas į „Rallye Monte-Carlo Historique“

Beje, pirmuosiuose „ORLEN Lietuva Classic Rally“ varžėsi ir Karolis Raišys bei Vytautas Černiauskas. K. Raišys pirmus metus dalyvavo vairuodamas klasikinį „Mini“, antrus – panašų į dabartinį, tik kupė kėbulo MGB automobilį. Tuo tarpu šturmanas V. Černiauskas šiame renginyje varžėsi drauge su lenktynininku Feliks Pavlov, kuris į šį kartą į istorinį „Monte-Carlo“ ralį vyksta kaip komandos technikos specialistas.

„Šiuose renginiuose supratau, jog klasikinis automobilis man yra labai brangus žanras. Pradėjau giliau domėtis automobilių istorija, dalyvauti renginiuose. Žingsnis po žingsnio tai atvedė mane iki „Monte-Carlo“ ralio“, – pasakoja lenktynininkas Karolis Raišys.

Sudėtingas formatas

„Rallye Monte-Carlo Historique“ vyksta įdomiu formatu, šiek tiek skirtingai nei įprastinės ralio lenktynės. Mat dalyviai startuos ne Monte Karlo mieste, o įvairiuose Europos miestuose, iš kurių pajudės Monte Karlo link. Ir startų turės, galima sakyti, ne vieną, o du.

Visi 350 dalyvių startuos keliuose Europos miestuose – Kopenhagoje, Stokholme, Glazge, Barselonoje, Porto ir Bad Homburg kurorte Vokietijoje. Nuo šių miestų iki oficialaus lenktynių starto Monake jie vyks griežtai nustatytais keliais, vykdydami tikslų organizatorių numatytą grafiką.

„Vadinamuosiuose įžangos važiavimuose nustatytos laiko normos, kurių privalome laikytis. Važiuosime daug kilometrų, 1242 km jei tiksliai, ir dieną, ir naktį. Privalome nepavėluoti, laikytis grafiko“, – pasakoja Karolis Raišys.

Jau susitikę Monte Karle, dalyviai startuos antrą kartą - jau įskaitiniuose greičio ruožuose, kur bus varžomasi dėl rezultato – kuo tiksliau įveikti visus greičio ruožus. Iš viso jų bus keturiolika. Komanda stebi oro sąlygas ir jau žino, jog šiuose ruožuose bus visko – ir sauso asfalto, ir ledo, ir suplukto sniego.

VIDEO: Karolis Raišys palydėtas į istorinių automobilių ralį Monake

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos