Kadangi ankstesnis Karolio šturmanas po nuotykių ir didelio greičio Portugalijos ralyje pasitraukė, Karoliui Raišiui teko ieškoti ir kito automobilio, ir naujo šturmano. Istorinį "Jaguar" rado Švedijoje, viename iš muziejų. O šturmanu tapo artimas bičiulis Ovidijus Meilūnas, jau seniai puoselėjęs svajonę startuoti Monte Karlo istorinių automobilių ralyje.
Liko prie „Jaguar“
Karolis Raišys yra vienintelis Lietuvis, kuris lenktyniauja tarptautinėse klasikinių automobilių varžybose su „Jaguar“ markės automobiliu. Vilnietis jau spėjo pasižymėti tarptautinėje varžybų arenoje, kai 2019-aisiais ir 2020-aisias nugalėjo prestižiniame Monte Karlo istorinių automobilių ralyje seniausių automobilių klasėje su „Jaguar XK150“ modeliu.
Šiemet Karolis keičia automobilį, tačiau vėl renkasi „Jaguar“. Tik šį kartą tai bus ne sporte dažniau sutinkamas kupė, o sedanas.
„Tokia tendencija. Kažkaip kas du metus keičiu mašiną. Pirmus du metus važiavau su MG, paskui du metus su „Jaguar XK150“. „Jaguar“ automobiliai man labai prilipo, tad likau prie šios markės, tik pasirinkau kitą modelį“, - apie pokyčius paskelbė K. Raišys.
Greičiausias pasaulyje sedanas
Nors sedano kėbulas nėra itin populiarus automobilių sporte, MKII modelis – išskirtinis. Pasirodęs 1959 metais jis išsyk tapo greičiausiu sedanu pasaulyje. Galingiausias 3,8 litro šešių cilindrų eilėje variklis, koks yra sumontuotas ir Karolio automobilyje pasiekė 220 AG ir leido keturių durų automobiliui 100 km/val greitį pasiekti per 8,5 sekundės, o tai – geras rezultatas net ir šiais laikais.
Maksimalus greitis perkopė 200 km/val ribą. Ir nepaisant to, kad „Jaguar“ savo gamoje turėjo itin greitų ir sportiškų kupė modelių, MKII dėl prieinamumo lenktynių trasose buvo sutinkamas dažniausiai.
„Jaguar“ markė nuo seno kūrė stiprią vertę automobilių sporte ir lenktynių istorijoje paliko ryškų pėdsaką. Noriu bent Lietuvoje priminti šios markės istoriją. O šis MKII modelis taip pat ypatingas: jį galima vadinti pirmuoju sportiniu sedanu automobilių pramonės istorijoje“, - komentavo sportininkas.
Pasako jo, MKII nėra sunkesnis už panašaus laikmečio kupė modelius ir visiškai nenusileidžia jiems valdymo savybėmis. Tuo lietuvis jau spėjo įsitikinti istorinių automobilių lenktynėse Portugalijoje, į kurias nuvažiavo apsiprasti su naujai restauruotu ir sportui paruoštu automobiliu.
Apdegė Portugalijoje
„Nuvažiavome į Portugaliją apšilti, tačiau apdegėme“, - nusijuokė klasikinių automobilių entuziastas.
Nors „Rallye de Portugal Historico“ varžybų ilgis ir bendras kilometrų skaičius primena „Rallye Monte-Carlo Historique“, jau ten paaiškėjo, kad krūvis tame ralyje yra gerokai didesnis. Bendras ralio ilgis – per 2 000 km, greičio ruožų dvigubai daugiau nei Prancūzijos Alpėse virš Monako. Organizatoriai dalyvių negaili: reikalaujamas tempas aukštas, o keliai – posūkis ant posūkio be jokios galimybės nei stabdžius, nei padangas ataušinti. Lenktynininkas pasakojo padangų komplektą ir stabdžius pribaigęs raliui nė neįpusėjus.
Per varžybas, kurios turėjo būti automobilio išbandymas, susidėvėjo visos besidėvinčios „Jaguar MKII“ dalys, tad automobilį Monte Karlui iki sausio galo reikės ruošti iš naujo. Nepaisant to, lietuvį nustebino seno britiško automobilio patikimumas. Be žvyrinėje greičio ruožo dalyje prakirsto radiatoriaus ir natūraliai besidėvinčių detalių niekas negedo, ir taip Karolis vėl iš užsienio parvežė į Lietuvą pirmos vietos trofėjų už geriausią rezultatą seniausių automobilių kategorijoje.
Kelti tikslą - naivu
„Rallye Monte-Carlo Historique“ varžybos vyks 2022-ųjų metų sausio 27 – vasario 2 dienomis. Ir nors visos varžybos su „Jaguar“ automobiliais iki šiol Karoliui Raišiui klostėsi itin sėkmingai, apie tikslus jis kalba nenoriai.
„Per keturis dalyvavimo metus šiose lenktynėse supratau, kad kelti sau kažkokius tikslus yra naivu. Žinau, kad galiu, bet tuo pačiu žinau, kiek sėkmės ten reikia ir dėl to nenoriu savęs įsisprausti į rėmus, kad nenuvilčiau savęs varžybose ir nuo vidurio nebejausčiau malonumo“, - užbaigė sportininkas.
Karolis pirmą kartą istorinių automobilių lenktynėse važiuos ekipaže su lietuviu Ovidijumi Meilūnu. Iki šiol šturmano kėdėje jam talkindavo daugiausia latviai, mat Lietuvoje nėra jokių šturmanų, kurie turėtų patirties tarptautinio lygio istorinių automobilių raliuose, kur varžybos vyksta tikslaus važiavimo principu.
Pakankamai patirties sukaupęs Karolis sako, kad dabar jau lengviau užsiauginti šturmaną. Prisijungus Ovidijui gimė pilnai lietuviškas ekipažas.
„Man tai bus pirmasis Monte Karlo ralis, tad šiuo metu intensyviai treniruojamės. Karolio užduotas tonas ankstesnėse varžybose yra itin aukštas, dėl to norint tai pakartoti reikės daug pastangų“, - sakė Ovidijus Meilūnas.