Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Karolis Raišys prieš žiemos ralį: „Metame naująjį šturmaną tiesiai į ugnį“

Jubiliejinis „Halls Winter Rally“ žiemos ralis įvyks jau šį savaitgalį, kuriame varžytis norą pareiškė 40 Lietuvos ir užsienio ekipažų. Šiais metais dukart Lietuvos dviem ratais varomų automobilių įskaitos čempionas Karolis Raišys tikisi startuoti daugelyje Lietuvos ralio čempionato etapų, o juose jam talkins talkins naujas šturmanas – Aisvydas Paliukėnas.

Daugelis Lietuvos lenktyninkų dar prieš savaitę labai pozityviai laukė artėjančio „Hall Winter Rally“ ralio, tačiau pastarosios sinoptikų prognozės vairuotojus kiek neramina.

„Prieš pat varžybas oras gerokai atšils, o tai susilpnins kelio dangą ir nebeliks storo ledo sluoksnio, kuris mums yra itin svarbus. Prieš mus važiuosiantys ekipažai šlapią sniegą ir purvą išmes toliau nuo vidinės posūkio dalies ir važiuojant galine ašimi varomu automobiliu bei posūkį įveikiant kiek plačiau, mūsų varomieji ratai tiesiog paskęs toje „košėje“. Taip, visų ekipažų greičiai bus mažesni nei važiuojant ledu, tačiau mes turėsime ieškoti greičio kitose vietose stengiantis surasti maksimalų sukibimą“, – teigia Karolis Raišys.

„Flameris racing-Eneos“ komandos nuotr./Karolio Raišio treniruotės prieš „Halls Winter Rally“
„Flameris racing-Eneos“ komandos nuotr./Karolio Raišio treniruotės prieš „Halls Winter Rally“

Sportininkas dar prieš kelias dienas džiaugėsi turėjęs galimybę pirmą kartą sudalyvauti žieminiuose testuose, kuriuose išbandė skirtingus važiavimo variantus, išsamiau susipažino ir išbandė skirtingus padangų tipus, bet labiausiai testai buvo reikalingi, siekiant rasti bendrą varžybinę kalbą su naujuoju šturmanu.

4 valandų testų neužteko, kad „apsitrintume“ vienas prie kito. Reikės įdėti dar daug darbo

„Tai buvo bene pirma treniruotė, kur galėjome daug ir sunkiai padirbėti su naujuoju šturmanu Aisvydu Paliukėnu. Aš asmeniškai važiuoju pagal stenogramą ir maksimaliai kliaujuosi šturmanu. Jis turi nemažą šturmanavimo patirtį BMW automobilyje, bet 4 valandų testų neužteko, kad „apsitrintume“ vienas prie kito. Reikės įdėti dar daug darbo“, – kalba BMW M3 vairuotojas K.Raišys.

Jo teigimu, naujasis šturmanas bus tarsi įmestas tiesiai į ugnį, nes pirmieji raliniai kilometrai ekipažo naujuoju sąstatu vyks tamsiu paros metu, kur šturmano skaitoma stenograma yra ypatingai svarbi.

„Galbūt kažkiek išgyvename, ar išlaikysime šį egzaminą, nes laukia net 5 naktiniai greičio ruožai. Juo labiau, kad sinoptikai prognozuoja ne pačius žiemiškiausius orus. Bijau, kad tai gali būti vienas iš mažesnio matomumo ralių, kuriame būsiu dalyvavęs.

Naktiniuose greičio ruožuose yra labai svarbu tikėti tuo, ką sako šturmanas, o ne tuo, ką mato vairuotojas

Naktiniuose greičio ruožuose labai gerai matosi, koks yra vairuotojo stilius, kokio detalumo stenogramas jie sudarinėja ir kiek jie tarpusavyje geba dirbti kartu. Čia yra labai svarbu tikėti tuo, ką sako šturmanas, o ne tuo, ką mato vairuotojas“, – dėsto sportininkas.

Karolis Raišys 2015 metais Lietuvos čempionate važiavo vos dviejuose etapuose, buvo labiau susikoncentravęs į asfaltinius ir kitus ralius užsienio valstybėse, o šiais metais vėl tikisi sudalyvauti visame Lietuvos ralio čempionate. Tačiau didesniuose tarpuose tarp etapų tikimąsi plėsti jau turimą įdirbį Italijos asfaltiniuose raliuose.

Sportininkas džiaugiasi, kad kiekvienais metais susidomėjimas šia sporto šaka vis auga, todėl tikisi didelio žiūrovų skaičiaus šalia trasos.

„Ralis tuo ir yra įdomus, kad jis nevyksta apšviestuose stadionuose ar lygiose vietovėse. Šių metų žiemos ralyje kaip niekad gausu naktinių greičio ruožų, tad žiūrovams rekomenduosiu stebėti lėtesnius posūkius, kuriuose galėsite įvertinti skirtingas trajektorijas, pasiruošimą posūkiui ir kitas skirtingų ekipažų subtilybes,“ – patarimais dalinasi Karolis Raišys.

Tačiau sportininkas primygtinai prašo visų žiūrovų būti itin atsargiais, nes pažliugusi kelio danga gali atnešti daug netikėtumų ir patiems sportininkams. „Esant tokiai nenuspėjamai dangai labai nesunku padaryti lemiamą klaidą ir galime labai greitai peržengti tą saugumo ribą, nes net ir geriausias vairuotojas gali nesuvaldyti automobilių ir nulėkti nuo kelio. Todėl saugokite vieni kitus ir neikite pernelyg arti trasos, nes provėžos bet kurioje vietoje gali „išspjauti“ automobilį nuo kelio“, – dėmesį atkreipia ralistas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos