Sausio 30 d. – vasario 3 d. planuotas istorinis Monte Karlo ralis neįvyks, nors 2021 metų Pasaulio ralio čempionato (WRC) etapas Monte Karle prasideda jau rytoj, sausio 21 d. Visgi abu sportinius renginius nuo 1911 m. organizuojantis Karališkasis Monako automobilių klubas (ACM) apgailestauja, kad šiemet neturėjo kito pasirinkimo, kaip tik atšaukti jau suplanuotą ir paruoštą istorinę Monte Karlo ralio versiją.
Nėra dvasios – nėra ralio
„Dabartinėje situacijoje negalime organizuoti tradicinių vidutinio laiko lenktynių joms įprasta draugiška ir šventine dvasia. Tai yra šio renginio DNR ir dėl pandemijos negalime jo užtikrinti. Todėl būtų neprotinga organizuoti lenktynes, kurios neatitiktų jų dalyvių lūkesčių“, – viešai išplatintame pareiškime sakė generalinis ACM komisaras Christianas Tornatore.
Jis nuoširdžiai apgailestavo, kad šis sprendimas paveiks net tik komandas, bet ir visą ralio bendruomenę – teisėjus, savanorius, partnerius ir, aišku, šio ypatingo žiemos renginio sirgalius. Pietinėje Prancūzijoje, kurios teritorijoje paprastai vyksta istorinis Monte Karlo ralis, dėl pandemijos įvesti griežti apribojimai, įskaitant ir nuo 18 val. įsigaliojančią komendanto valandą.
Ralio nuotykiai nestoja
Penktus metus iš eilės Lietuvos vėliavą seniausiame pasaulio ralyje turėjęs vežti profesionalus lenktynininkas Karolis Raišys šiemet specialiai lenktynėms ruošė 1961-ųjų gamybos „Jaguar MK2“. Tačiau „Flameris Racing“ komandos atstovas sako, kad savo laiku greičiausio sedano pasaulyje istorinių Monte Karlo lenktynių atšaukimas nesustabdys.
„Esu ne mašinų, o klasikinių ralių kolekcionierius. Todėl, nors ir gaila, bet atšauktas istorinis Monte Karlo ralis reiškia ir naujų nuotykių su „Jaguar MK2“ pradžią. Gali būti, kad jau pavasarį stovėsime prie naujo ir labai įdomaus automobilių sporto renginio starto linijos. Prie kurio konkrečiai įvardinti dar nenoriu, nes situacija dėl pandemijos iš tiesų yra neprognozuojama“, – kalbėjo K.Raišys.
Pernai ir užpernai istoriniame Monte Karlo ralyje važiuodamas 1958-ųjų „Jaguar XK150 FHC“ Lietuvos lenktynininkas du kartus iš eilės nugalėjo seniausių automobilių kategorijose.
Kitoks Monakas, kitokio taisyklės
Šiemet turėjęs vykti „Rallye Monte-Carlo Historique“ būtų buvęs kitoks nei anksčiau. Ankstesniais metais dalyviai startuodavo iš skirtingų Europos miestų ir po kelias dienas pietų Prancūzijoje trukusių greičio ruožų etapų finišuodavo Monake. Šiemet beveik 200 ekipažų turėjo startuoti tiesiai tik iš Monako ir įveikti 1753 km, iš kurių 445 km būtų sudarę greičio ruožai siauruose, sniegu ir ledu padengtuose Alpių kalnų keliukuose.
„Rallye Monte Carlo Historique“ yra tikslaus laiko varžybos, rengiamos pagal Tarptautinės automobilių sporto federacijos sukurtas „FIA Regularity rally“ taisykles. Ralio nugalėtoju skelbiamas tiksliausiai važiavęs ekipažas. Tačiau dėl itin įtempto grafiko ir sudėtingo ralio maršruto į pergalę nusitaikę ekipažai turi parodyti ne tik itin tikslų laiką, bet ir puikius vairavimo įgūdžius.