Afrikos smėlynuose tituluotą „Kamaz“ komandą 2001 m. įveikė tik čekas Karelas Lopraisas su „Tatra“ ir 2007 metais triumfavęs olandas Hansas Stacey. O perkėlus varžybas į Pietų Ameriką, tai pavyko tik legendinio Jano De Rooy sūnui – Gerardui De Rooy su „Iveco“ 2012 ir 2016 metais. Tačiau tai viskas.
TAIP PAT SKAITYKITE: Mirė Dakaro legenda Karelas Lopraisas.
Nenugalimai „Kamaz“ komandai vadovaus gyva Dakaro legenda Vladimiras Čaginas. Iš pirmo žvilgsnio tai tik eilinis vidutinio amžiaus vyriškis ir Rytų Europos. Kas galėtų pasakyti, kad šaltas it ledas ir beveik niekada emocijų nedemonstruojantis lenktynininkas praeityje (nuo 2000 iki 2011 m.) yra net septynis kartus laimėjęs Dakarą.
„Kamaz“ komandos sudėtis
2022 metų Dakare prie starto linijos stos keturi „Kamaz“ ekipažai.
Tarp komandos lyderių, savaime aišku, bus 2021 metų čempionas Dimitrijus Sotnikovas. Labai stabilus pilotas iš Rusijos pasižymi kantrybe ir patirtimi. 36-erių metų amžiaus sporto meistras Dakare dalyvauja nuo pat 2014-ųjų. Totorijos Respublikoje užaugintas Dimitrijus taip pat yra laimėjęs ir „Šilko kelio“ bei „Africa Eco race“ varžybose. Jis šiame Dakare gins čempiono titulą.
Kitas pretendentas bus Eduardas Nikolajevas. Jis yra net keturiskart Dakaro ralio čempionas. Pernai vykusiame Dakaro ralyje jis nedalyvavo, tuomet pasukęs į vadybą padėjo Vladimirui Chaginui vadovaujant komandai. 37-erių metų amžiaus E.Nikolajevas yra vos metais vyresnis už D.Sotnikovą. Padaręs metų pertrauką jis šiemet grįžta toliau vytis (pagal iškovotų titulų skaičių) septyniuose Dakaro ralio maratonuose laimėjusį V.Chaginą.
Dar vienas Totorijoje subrandintas talentas bus vis aukštesnę vietą komandos hierarchijoje užimantis Antonas Šibalovas. Jis abiejuose praeituose Dakaruose liko antras. Deja, šiemet jis važiuos su pernai naudota technika. Naujausios „K5“ versijos „Kamaz“ sunkvežimius gaus tik D.Sotnikovas ir E.Nikolajevas.
Paskutinis komandos atstovas Andrejus Karginovas kilęs iš Jakutijos. Tituluotas vairuotojas yra du kartus laimėjęs Dakaro ralyje – tiek 2014, tiek 2020 metais. Nors ir jis bus stiprus pagalbininkas, susiklosčius tinkamoms aplinkybėms, gali ir netikėtai išsiveržti į priekį. Tai jis jau yra padaręs praeityje. Interviu su A.Karginovu žiūrėkite čia:
Kas stengsis įkąsti rusams?
Pernai galutinėje įskaitoje visas tris aukščiausias pozicijas užėmė „Kamaz“ komandos atstovai, tačiau ar tai tikrai reiškia, kad kiti lenktynininkai šiemet juos laisva ranka praleis į priekį? Tikrai ne, iš konkurentų geriausiai pernai pasirodė Martinas Macikas iš Čekijos.
Nors ir jis dar vos 32-iejų metų amžiaus, tai jam jau bus dešimtas Dakaras. Pradėjęs kaip šturmanas, vėliau sėdęs už sunkvežimio vairo jis 2017 m. prasibrovė į Top 10, o 2018 jau buvo tarp penkių greičiausiųjų. Šiais metais jis pirmą kartą startuoja turėdamas komandoje ir antrąjį M.Šolčio vairuojamą tos pačios komandos „Iveco“ sunkvežimį. Pasikliaudamas padedančiu komandos draugu, jis galės naudoti agresyvesnę strategiją. M.Macikas laikomas viena ryškiausiai kylančių Čekijos Dakaro ralio žvaigždžių.
Ar Čekija dar turės pretendentų varžantis dėl titulo sunkvežimių kategorijoje? O taip! Seniau Dakaru besidomintys dar atsimena (prieš savaitę iškeliavusį anapilin) legendą Karelą Lopraisą, jis yra net šešis kartus laimėjęs šiame ralio maratone. Jo sūnėnas Alešas Lopraisas penkioliktą kartą vairuodamas sunkvežimį stengsis pakartoti savo giminaičio sėkmę. Jo vairuojama „Praga“ turės naują galingesnį ir patikimesnį variklį. Nors ir pernai jo komanda turėjo du sunkvežimius, šiemet prieš nenugalimuosius rusų „Kamaz“ jis turės verstis tik su vienu. Pavyti rusus bus sunki užduotis.
Kitas įdomus pretendentas į titulą bus viena didžiausių Dakaro žvaigždžių Ignacio Casale. Iki šiol net tris kartus keturračių kategorijoje tapęs čempionu jis pernai debiutavo važiuodamas sunkvežimiu. Pirmais metais finišavo devintas ir šiemet grįš su kur kas didesne patirtimi vairuojant sunkiasvorę techniką.
Nors ir kaip visi lauktų čekų ir rusų sportininkų akistatos, į šią kovą šiemet norės įsitraukti ir olandai. Gerardas De Rooy planuoja 2023 m. startuoti elektriniu „Iveco“ sunkvežimiu, tačiau kol jis dar ruošiamas, Gerardas pasikvietė veteraną Martiną Van Den Brinką (jam tai bus jau keturioliktas Dakaras), jo brolį Mitchelį Van Den Brinką ir Janusą Van Kastereną. Sujungę jėgas jie irgi turės savo šansų mus nustebinti.
Būtina paminėti ir tai, kad šiemet Dakare neleista dalyvauti baltarusiams. S.Viazovich, A.Vishneuskis su Minske surenkamais „MAZ“ sunkvežimiais praeituose dakaruose sudarydavo nemažą konkurenciją dominuojantiems rusams, bet jų šiemet nebus.