VISOS LENKTYNIŲ NAUJIENOS IR VIDEO
Mes ne sinoptikai, todėl orų neprognozuosime, tačiau matydami, kaip dar prieš prasidedant varžyboms tarp lenktynininkų kaito atmosfera. Suprantame, kad nuobodžiauti neteks. Apskritai lenktyniaujantis žmogus yra toks sutvėrimas, kurį kiekvienam knieti stebėti. Kaip praeityje sakydavo Ayrtonas Senna: „Vos tik nusprendęs varžytis su kitais, atsisėdęs į lenktyninį bolidą, kovoji tik dėl pergalės, nes tikro lenktynininko nedomina nei antra, ar trečia pozicija“.
Vos tik nusprendęs varžytis su kitais, atsisėdęs į lenktyninį bolidą, kovoji tik dėl pergalės, - Ayrtonas Senna
Ištvermės lenktynėse komandų vadovai ant stalo stato didelius pinigus, todėl juos ir domina tik pirma vieta. Savo klasėje, o turinčius galingiausią techniką ir bendroje įskaitoje. O jei čia ir kas nors atvažiuoja pasivažinėti pramogai, jų tarp laimėtojų niekada nebus.
Kaip ir pernai, didžiulės aistros virė dėl „BoP“ (Balance of Perfomance) taisyklių. Apie šias taisykles neseniai jau rašėme.
Nors ir „BoP“ keliamas uždavinys suvienodinti automobilių galimybes, su tuo sutinka ne visi. Po Sim Racer slapyvardžiu pernai slėpęsis ir Baltijos trasų rekordus gerinęs Aivaras Pyragius savo „Facebook“ profilyje atvirai abejojo „BoP“ teisingumu. Tiksliais skaičiais lygindamas „Audi R8 LMS GT3“, „Lamborghini Huracan ST“ bei „Porsche 992“ pajėgumą po organizatoriaus apribojimų.
Pagrindinių pretendentų apžvalga
Dvi Gelžinių „Circle K“ komandos
Favoritų dalia visada sunkiausia. Į tave nukreiptas visų dėmesys, tau keliami aukščiausi tikslai. Tavo pečius užgula didžiausia atsakomybė ir spaudimas. Tau dominuojant visi nori tau įkąsti, aplenkti, o sirgaliai laukia tavo kluptelėjimo ir naujojo karaliaus gimimo.
Jutos komandą galima lyginti su tarsi kruopščiai sureguliuotu, tiksliai veikiančiu laikrodžiu. Vienas geriausių komandos vadovų šalyje (H.Aleksandravičius), patyrusi aukščiausio lygio technikų komanda, o kur dar per daugelį metų kone visiškai perprasti Gelžinių naudoti „Porsche“ automobiliai. Tačiau šiemet viskas kardinaliai keičiasi.
Gelžiniai naudos jau kito gamintojo, „Audi R8 LMS GT3“ lenktyninį bolidą. Komandoje taip pat nebus net dešimt kartų bendroje įskaitoje Palangos lenktynėse laimėjusio Jono Gelžinio, jį pakeis dažnai įdomiomis įžvalgomis socialiniuose tinkluose besidalinantis brolis Ignas Gelžinis. Pagrindinėje komandoje bus ir išskirtinis jaunas talentas - Julius Adomavičius.
Palangą dviem „Audi“ automobiliais šturmuosiantys kauniečiai, antroje komandoje taip pat turės gerai pažįstamų veidų. Prie visiems puikiai žinomo esto Ralfo Arono prisijungs ir jo jaunesnysis brolis Paulis. Taip pat bus įvairiose Europoje vykstančiose lenktynėse ne kartą startavęs ir laimėjęs Paul August bei su „Juta Racing“ praeityje jau lenktyniavęs Oskaras Brazaitis.
Dažniausiai debiutiniai metai su nauja, nepažįstama technika nebūna sėkmingi, tačiau Gelžiniams tai joks debiutas. Jų „Audi R8 GT3“ bolidas šiais metais jau buvo išbandytas užsienyje rengtose ištvermės lenktynėse. Taip tik dar labiau išlaikant jų akcijas.
„Nebankrutuok.lt-Balpol by Club Exit“
Po 2021 m. lenktynių Palangoje Nemunas Dagilis nevyniojo žodžių į vatą. Išskirtinį GT3 klasės „Mercedes“ automobilį atsivežusi komanda žiūrovams padovanojo itin artimą dvikovą su Gelžinių „Circle K milesPlius Racing team“. Nuolat besikeitę lyderių pozicija, jie vis dėl to finišavo finišavo antri, atsilikę vos 42 sek. Paskirtomis baudomis nepatenkintas lenktynininkas po lenktynių tuomet garsiai skelbė, kad daugiau čia tikrai nelenktyniaus. Tad kodėl jis čia vėl grįžta?
Nemunas kaip ir bet kuris gyvenime ko nors pasiekęs žmogus žino, kad pergalės yra rezervuotos atkakliausiems. Idealių sąlygų niekas negauna, visiems kažkas nepatinka, tačiau tik tas, kuris nepaisant visų kliūčių vis tiek randa jėgų bandyti ir vėl, kas benutiktų neatsitraukti. Tik jis tas pergales kada nors ir iškovos. Kitaip visi būtume laimėtojai. Plius jei disponuoji galbūt greičiausiu automobiliu Baltijos šalyse, puikiai žinai trasą ir savo gretose turėsi vieną talentingiausių mūsų eroje lenktynininkų Lietuvoje (Deividą Jocių). Tu vėl grįžti, dar vienam raundui.
„Gera Dovana – Šiauliai by RD Signs“
Kai pasiektum aukščiausią formą, negali visus metus tik ruoštis ir tada kartą metuose išbėgti į aikštelę. Privalai pastoviai treniruotis, varžytis su geriausiais ir tik taip gali pasiekti savo piką. Audrius Butkevičius šiais metais į lenktynių sezoną pasižiūrėjo itin rimtai.
Po garsiausias Europoje lenktynių trasas keliaujantys ir nuolat „Creventic“ serijos varžybose lenktyniaujantys šiauliečiai šiame sezone net važiavo F1 trasoje „Spa-Francorchamps“. O į Palangą atskuba tiesiai iš Portugalijos „Portimao“ trasos, kur dalyvavo net 24 valandas trukusiose ištvermės lenktynėse. Jie tik visai paskutinę akimirką spėjo grįžti į Palangą.
Visa „Aurum 1006 km lenktynėse“ startuosianti lenktynininkų trijulė garantuotai bus pasiruošusi bet kokioms galimoms sąlygoms, kadangi Portugalijoje ištvėrė pačio pragaro vertą karštį. Rikiuotėje jie bus vieninteliai, kurie prie starto linijos stos iškart po maratono. Jei kitiems dar gali prireikti apšilti, apsiprasti su galinga technika. Tai beveik tiesiai iš sportinio automobilio išlipęs, jaunuosius šalies kartingų talentus ugdantis Paulius Paškevičius galės važiuoti pilnu tempu nuo pat pirmųjų sekundžių.
Galima kalbėti apie vieno ar kito gamintojo modelių pajėgumą, tačiau reikia nepamiršti, kad lenktynės tiek laimi, tiek pralaimi žmonės, kurie tuos bolidus ir vairuoja. O labai rimtai į šį lenktynių sezoną pasižiūrėjusi ir A.Butkevičiaus vedama komanda bus tikrame savo formos pike. Tik ar jie neperkais?
LG OLED & PVCase by Porsche Club
Vienintelis „Porsche“ atstovas šiame sąraše. Neįtikėtiną stabilumą rodanti ir labai patyrusių lenktynininkų komanda. Kas jų lauks šiemet? Trečius metus iš eilės pasiektas podiumas, o gal jau atėjo laikas ir pergalei? Aivaras Pyragius analizuodamas „BoP“ taisykles, būtent Palangos trasoje įžvelgė „Porsche“ ir „Audi“ automobilių pranašumą prieš kitus.
Jei „Audi R8 LMS“ greitis ir patikimumas Palangoje mums dar gali būti šiokia tokia mįslė, kartą jau šiose varžybose laimėjęs (2006 m.) Aurelijus Rusteika dėl savo automobilio pasirinkimo gali būti ramus. „Porsche“ automobiliams Palangos trasa visada puikiai tiko, dėl palankaus svorio pasiskirstymo šis Štutgarto inžinierių kūrinys iš lėtų trasos posūkių visada galėdavo išvažiuoti greičiau už kitus. Keista tai sakyti, tačiau „Porsche“ už konkurentų automobilius dažnai naudodavo ir mažiau degalų. Tai konceptualiai kone tobulas sportinis automobilis, kurį gali pavyti tik tiesiosiose.
Aurelijus galės būti ramus ir dėl laiko patikrintų komandos draugų Manto Janavičiaus ir Mariaus Bartkaus tempo. Ištvermės lenktynėse svarbiausia yra stabilumas, o ši komanda juo niekuo nenusileidžia nuo pačių Gelžinių.
Ignera & Bio-Circle by Dynam:t
Mantas Matukaitis šiemet į varžybas akivaizdžiai pasižiūrėjo labai atsakingai. Jo atstovaujama komanda ne tik kad sužvejojo itališkų raumenų prisotinta laukinį bulių „Lamborghini Huracan ST“, tačiau kartu ir itin talentingą lenktynininką Aivarą Pyragių. Jei drįsit abejoti mano žodžiais, kada nors nuvykite į Estijos „Porsche Ring“ trasą, galėsite patys išbandyti pagerinti ten iki šiol šiam lenktynininkui priklausantį trasos rekordą.
Būtina paminėti ir tai, kad ilgą pertrauką karjeroje padaręs Aivaras, yra 2004 m. laimėjęs Palangos lenktynėse.
Komanda taip pat pasikvietė Lietuvos žiedinių lenktynių žvaigždę Karolį Gedgaudą, kurį vis dažniau matome save išbandantį skirtingose disciplinose. O į komandą kaip vairuotojas ateina ir Rokas Steponavičius. Patyręs žiedininkas, ne kartą matytas ir ralio pasaulyje, paskutiniu metu vis dažniau buvo stratego kėdėje, vadovaudamas „GSR Motorsport“ komandai įvairiose varžybose. Visgi turint progą pasigalynėti su „Lamborghini“, kovojant dėl pergalės bendroje įskaitoje, ar yra toks lenktynininkas, kuris galėtų to atsisakyti?