Kas yra pagrindiniai pretendentai laimėti 2022 m. Dakaro ralio automobilių klasėje?

2022 metų Dakaro ralis mums žada iki šiol neregėtą intrigą automobilių klasėje. Prie starto linijos rikiuojasi daug realių pretendentų į pergalę. Apžvelgsime šio Dakaro favoritus. Ar vėl matysime dominuojančius „Toyota“ ir „Mini“ atstovus? O gal tarp jų į kovą įsitrauks ir elektra varomi „Audi“ ar Bahreino „Prodrive BRX Hunter“ bolidai?
„Audi RSQ e-tron“ testai Saudo Arabijoje
„Audi RSQ e-tron“ testai Saudo Arabijoje / Tomo Tumalovičiaus / Nuotykių fabrikas nuotr.

Visos Dakaro naujienos ir rezultatai

„Team Audi Sport“ („Audi RS Q E-Tron“ bolidas)

Didžioji šių metų naujiena: tartum iš ateities atžygiavę vokiečiai varžysis su savo sukurtu elektriniu „Audi“ bolidu. Komanda surinkta vienu tikslu – kad tai būtų tarsi Dakaro svajonių komanda. Ją sudaro Misteris Dakaras Stephane‘as Peterhanselis, Dakaro bei WRC čempionas Carlosas Sainzas ir viso „Audi“ koncerno pažiba, daugkartinis kėbulinių automobilių DTM („Deutsche Tourenwagen Masters„) bei Pasaulio ralio kroso čempionato laimėtojas Mattiasas Ekstromas.

Švedas yra labai universalus pilotas. 2007 ir 2009 metais „Race of Champions“ varžybų metu jis sugebėjo aplenkti net patį Michaelį Schumacherį. Šių varžybų finale jis yra įveikęs ir pasaulinę ralio ikoną Sebastieną Loebą.

Unikalius pilotus komanda turi, o kaip seksis jų bolidui? Tai bene didžiausia šių metų Dakaro mįslė. Nes atsakymo neturi niekas, apie tikrąjį tik ką sukurto prototipo pajėgumą sužinosime tik varžybose. Tiesa, atidžiau stebintys Dakarą žino, kad paprastai debiutinis naujų projektų startas nebūna sėkmingas. Tačiau kas dar gali laimėti, jei „Audi“ atstovams varžybos iš ties susiklostys nesėkmingai?

„Toyota Gazoo Racing“ („Toyota GR DKR Hilux“ bolidas)

Dar vienas solidus žaidėjas. Visi atidžiau stebintys automobilių rinką pastebi, kad antras didžiausias automobilių gamintojas pasaulyje vis daugiau dėmesio skiria autosportui bei gamina sportiškesnius automobilius.

Šioje komandoje pirmu smuiku grieš Nasseras Al-Attiyah (triskart Dakaro ralio čempionas). Komandoje taip pat matysime kitą Dakaro legendą Ginielį De Villiersą, kuris į Dakarą vos spėjo po pakartotinio neigiamo koronaviruso testo. Nors ir yra neįtikėtinai stabilus (yra net aštuonis kartus lipęs ant podiumo lenktynių pabaigoje), Ginieliui laimėti yra pavykę tik kartą – 2009 m.

Komandos lyderiams asistuos du D.De Villierso tautiečiai iš Pietų Afrikos Respublikos – Henkas Lateganas ir Shameeras Variwa. Visi šios komandos bolidai yra paruošti pagal T1+ kategorijos reikalavimus.

Įdomu ir tai, kad mūsiškis Benediktas Vanagas taip pat iš „Toyota Gazoo Racing“ gavo reikalingų dalių rinkinį (kit - anglų k.). Jo mechanikams sumontavus reikalingas dalis, jis vienintelis iš lietuvių ekipažų važiuos su T1+ kategorijos bolidu.

Bahrain Raid Extreme“ („Prodrive BRX Hunter“ bolidas)

Jei Rusija turi savo „Kamaz“ sunkvežimių komandą, tą patį daro ir naftos klodais pasigirti galintis Bahreinas. Pernai jie debiutavo su britų kompanijos „Prodrive“ kurtu „BRX Hunter“ bolidu. Tada geriausiai pasirodė Dakaro čempiono titulu galintis pasigirti Nani Roma, kuriam pavyko su šiuo bolidu 2021 m. užimti penktą vietą bendroje įskaitoje. Šiemet tikslai bus dar didesni. Kadangi automobilis buvo atnaujintas ir paruoštas pagal T1+ taisykles. Kita įdomi detalė, kad jau šiemet Bahreino komandos automobiliai bus varomi tvariu kuru. Varikliai liko nemodifikuoti, tiesiog vietoj benzino bus naudojami naujo tipo ekologiški degalai.

Šiemet be Nani Romos šiais bolidais lenktyniaus ir svajonę laimėti Dakare stengsis išpildyti bene geriausias mūsų kartos klasikinio ralio meistras Sebastienas Loebas. Jis prieš ralį ne kartą pabrėžė, kad nors ir naująjį bolidą reikėjo vėl stipriai perdaryti, pagaliau jie galės varžytis su bagiais lygiomis sąlygomis. Trečiuoju komandos nariu bus jau šešioliktąjį kartą Dakarą šturmuoti bandysiantis Orlando Terranova.

„X-Raid Mini JCW Team“ („Mini John Cooper Works“ bagis)

Šiemet komanda grįžta gerokai nukraujavusi. Ji neteko pernai metais Dakaro ralį su jų bolidu laimėjusio S.Peterhanselio ir trečioje vietoje likusio C.Sainzo (abu perėjo į „Audi“ komandą). Buvusius lyderius šiemet pakeis rusas Denisas Krotovas (geriausia užimta 15-ta vieta bendroje įskaitoje). Nors ir jis vairuos bolidą, su kuriuo pernai Peterhanselis tapo čempionu, vargu ar varžybų pabaigoje Denisą galime pamatyti aukštesnėje nei dešimtoje pozicijoje. Kitas lyderių pakaitalas bus argentinietis Sebastianas Halpernas. Jis 2018 užėmė devintą vietą bendroje įskaitoje ir aišku šiemet turės ambiciją pasirodyti dar geriau.

„Orlen Team“ („Mini John Cooper Works“ bagis)

Komandos lyderis - Jakubas Przygonskis. Pernai jis liko ketvirtas ir atviru tekstu kalba apie norą šiemet lipti ant podiumo bendroje įskaitoje. Pradėjęs nuo motociklų jis sėkmingai perėjo prie lenktyniavimo automobiliais. Jis vairuos tokį patį bagį kaip ir gamyklinės „X-Raid Mini JCW“ komandos pilotai.

Be to,jis turi labai stiprų finansinį užnugarį – Kubą remia Lenkijos valstybės valdomas „PKN Orlen“ naftos perdirbimo koncernas, turintis degalinių tinklą visoje Europoje.

Įsivaizduokite, kiek galėtų pasiekti mūsų šalies sportininkai, jei juos kaip ir krepšinio klubus per miestų savivaldybes remtų pati valstybė? Ar jei juos finansiškai palaikytų stambiausios Lietuvos valdomos įmonės? Jakubas visa tai turi ir kartu yra velniškai greitas pilotas. Atidžiai jį šiemet stebėkite.

„Benzina Orlen Team“ („Ford Raptor RS Cross Country“ bolidas)

Rimtai pasiruošęs ir čekas Martinas Prokopas. Jis vairuos „Ford Raptor“ T1+ kategorijos bolidą. Aukščiausias jo pasiekimas – 6-ta vieta 2019 m. Dakare. Nuosekliai savų tikslų besiekiantis sportininkas finišavo visuose dakaruose kiek tik dalyvavo. Jo užimta šeštoji vieta yra aukščiausias sportininko iš Čekijos pasirodymas varžantis automobiliais Dakaro istorijoje.

Daug metų WRC varžybose dalyvaujantis M.Prokopas jau spėjo užsirekomenduoti kaip pasaulinio lygio ralistas, tačiau tuo pačiu jam niekada neteko išbandyti gamyklinės komandos paruošto ralio automobilio. Ar jam pavyks iškeitus savo „Fioną“ („Ford Fiestos“ ralio automobilį) į visai kaip „Šreką“ atrodantį „Ford Raptor RS“ šiemet mus visus nustebinti?

Žilvino Pekarsko / 15min nuotr./Ford Raptor Dakaro ralyje 2020 m., Martin Prokop
Žilvino Pekarsko / 15min nuotr./Ford Raptor Dakaro ralyje 2020 m., Martin Prokop

„GPX Racing“ („Peugeot 3008“ bolidas)

Penkis kartus Dakaro čempionas motociklų klasėje Cyrilis Despres ir vėl sieks pergalės už automobilio vairo. Arčiausiai šio tikslo jis buvo 2017 metais, kai irgi vairuodamas „Peugeot“ markės automobilį finišavo trečias bendroje įskaitoje. Po minėtų bolidų eros pabaigos jis perėjo į „Mini“, vėliau nesėkmingai vairavo bagį, tačiau dabar vėl grįžta į prancūzų komandą. Vargu ar šiemet C.Despres su „Peugeot 3008“ bolidu kovos dėl pergalės bendroje įskaitoje.

Pernai pagrindiniu tikslu buvo rinkti informaciją naujojo prototipo kūrimui (užimta tik 10-ta pozicija). Šiemet bus antroji šio projekto fazė, o galutinis komandos tikslas - 2023 ar 2024 metais paruošti pilnai vandeniliu varomą ir dėl čempiono titulo leisiantį kovoti automobilį.

„Peugeot“ nuotr./Cyrilis Despres
„Peugeot“ nuotr./Cyrilis Despres

„Overdrive Toyota“ („Toyota Hilux Overdrive“ bolidas)

Dar viena komanda su T1+ kategorijos bolidais. Čia pirmais smuikais grieš vietinis, Saudo Arabijoje gimęs Yazeedas Al Rajhi (aukščiausia 4-ta 2020 m. pasiekta vieta) ir olandas Bernhardas Ten Brinke. Jo aukščiausias pasiekimas septinta vieta 2020 m. Dakare.

Po to kai šioje komandoje turėjęs važiuoti Erikas Van Loonas gavo teigiamą COVID19 testo rezultatą, jį netikėtai gavęs kvietimą pakeisti prie komandos prisijungė B.Ten Brinke.

„Gerai tai, kad aš nuolat sportuoju ir esu geros fizinės būklės, tikiuosi mano turima patirtis kompensuos tai, kad gavau galimybę dalyvauti šiame Dakare tik paskutinę akimirką“, - pasakojo staigiai atostogas nutraukęs Bernhardas.

„Toyota Gazoo Racing Baltics“ (Toyota GR DKR Hilux“ bolidas)

Tie, kurie nerizikuoja - negeria šampano. Benediktas Vanagas vienintelis iš lietuvių turės iš T1+ kategorijos bolidą. Viena vertus, tai gali duoti apčiuopiamą pranašumą, patirtį, tačiau kita vertus kiekvienas naujas dalykas dažnai gali nemaloniai nustebinti. Visur gyvenime kiekvieno iš mūsų tyko rizika ir B.Vanagas įšokęs į nuvažiuojantį traukinį nebijojo jos prisiimti. Ar tai pasiteisins? Sužinosime sausio 14 d.

„Teltonika Racing“ („Mini John Cooper Works Rally“ bolidas)

Nėra tikslo daug tuščiažodžiauti. Prie vieno iš greičiausių šalyje klasikinio ralio specialisto Vaidoto Žalos. Prisijungia stambi lietuviško kapitalo Arvydo Paukščio įkurta daiktų interneto, transporto valdymo sprendimų ir tinklo įrangos gamintoja „Teltonika“.

Ar šiemet pagaliau sužinosime, ką iš tikro gali fenomenalų greitį rodantis Vaidotas? Jam padės pasaulinio lygio šturmanas P.Fiuza, kuris 2020 m. padėjo S.Peterhanseliui pasiekti finišą prizinėje trečioje vietoje.

„VRT team“ („BMW X5“ bolidas)

Rusas Vladimiras Vasiljevas yra kylanti Dakaro žvaigždutė. Jis visus nustebino 2015 m. netikėtai finišavęs penktoje vietoje bendroje įskaitoje, o pernai vėl sėkmingai važiavęs galutinėje įskaitoje liko šeštas. Šiemet Rusijos „cross-country“ čempionate ir smulkesniuose ralio maratonuose varžęsis 52-iejų metų sportininkas bus pasiruošęs parodyti savo patį aukščiausią rezultatą. Taip pat mūsų akims bus neįprasta stebėti ir jo specialiai Dakaro raliui paruoštą „BMW X5“ automobilį.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis