„Kauno rudens“ ralyje – ir prieš pusę amžiaus gimusi legenda

Automobilių ralio sezoną baigia vienos seniausių sporto varžybų kalendoriuje – „Kauno rudens“ ralis, rašoma „Visus Bonus“ pranešime žiniasklaidai.
„Kauno rudens“ ralis
Kastytis Girdauskas / Algimanto BRAZAIČIO ir organizatorių nuotraukos

48-asis „Kauno ruduo“

Spalio 9 d. vyksiantis tarptautinis ralis „Kauno ruduo 2021“ bus jau 48-asis įdomioje ir turiningoje renginio istorijoje, prasidėjusioje dar praėjusiame amžiuje ir nenutrūkusioje net gūdžiais tarybiniais laikais, kai Lietuvą spaudė ekonominė blokada ir kai žmonėms per naktis teko stovėti eilėse dėl lašo benzino.

„Kauno rudens“ ralių veteranai dar puikiai mena, kaip visi, kas tik turėjo, iš slapčiausių užkaborių traukė juodžiausiai dienai saugotas degalų atsargas ir pylė jas į sportinių automobilių bakus, kad tik nenutrūktų ralio istorija.

„Kauno rudens“ raliai, kuriems pirmiesiems iš šalyje rengiamų automobilių sporto varžybų 1981 m. suteiktas tarptautinio ralio statusas, sutampa su daugelio dabartinių veteranų sportine jaunyste ir tebekelia jiems daug mielų sentimentų.

Pagerbs žymiųjų kauniečių atminimą

„Kauno rudens“ ralyje jo dalyviai kartu su varžybų organizatoriais pagerbia vienų žymiausiųjų šalies automobilių sporto meistrų, anksti mirusių brolių Kastyčio ir Arvydo Girdauskų atminimą.

Iš brolių ne viena karta sėmėsi ralio paslapčių, o mokytis iš Kastyčio, per savo sportinę karjerą tapusio devynis, o Arvydo – aštuonis kartus buvusios TSRS ralio čempionais, tikrai yra ko net ir dabar.

Pagerbti buvusius varžovus ir draugus lenktynių trasose į Kauną kasmet atvykdavo ir būrys buvusių jų sportinių batalijų bendražygių, dabar išsibarsčiusių po visą pasaulį.

Nekalbant jau apie žilagalvius kauniečius, tapusius kone „Kauno rudens“ ralių talismanais – Vytautą Vanagą, pernai atšventusį savo 90-tį ar Algirdą Rymonį, sulaukusį kiek kuklesnio 85-erių jubiliejaus.

„Kauno rudens“ ralių nepraleidžia ir didžioji dauguma renginio iniciatorės bei organizatorės – Tarptautinės automobilių sporto veteranų asociacijos – narių.

Tarp jų vienas tituluočiausių šalies lenktynininkų, devynis kartus buvusios Tarybų sąjungos ralio čempionas Eugenijus Tumalevičius, žinomi šalies sportininkai Zenius Balčiūnas, Rimgaudas Statnickas, Juzef Malevski, Ričardas Matijošaitis, Šarūnas Liesis, plungiškis Viktoras Momkus, vilnietis Tadas Vitkevičius, kuris „Kauno rudens“ trasomis lėks po sėkmingų jam, neseniai pasibaigusių „Aplink Lietuvą“ ir istorinių automobilių ralių, Andrius Čygas ir daugelis kitų, nuolatinių sezono pabaigą skelbiančio renginio dalyvių.

Estafetę perima jaunimas

Tačiau „Kauno rudens“ raliai – tai ne tik veteranų varžybos, nors tokia lenktynių įskaita nestokoja dalyvių dėmesio.

Ralyje varžysis ir būrelis gabaus jaunimo, perėmusio ar dar tik perimsiančio estafetę iš pasižymėjusių šalies automobilių sporto meistrų.

TASVA komanda į varžybas deleguoja du aštuoniolikmečius – Henriką Matijošaitį ir Titą Čapkauską. Nepaisant jaunuoliško amžiaus jų debiutantais jau nepavadinsi. Mat abu yra dalyvavę net keliose varžybose, tarp jų ir garsiosiose „Aurum 1006 km lenktynėse“.

Jiems draugiją palaikys dvidešimtmetį jau perkopę Tadas Dovidaitis ir Justas Jovaiša.

O jauniausios „Kauno rudens“ ralio dalyvės titulas neabejotinai priklausys gruodį tryliktąjį gimtadienį švęsiančiai Kotrynai Matijošaitytei, kuriai pirmuosius žingsnius automobilių sporte padėjo žengti tituluotas tėtis Ričardas ir kuri šįkart gilins žinias apie ralį būdama patyrusio lenktynininko Modesto Jako šturmane.

Įspūdinga retro automobilių kolona

Neabejotina „Kauno rudens“ ralio techninio parko puošmena – vis didesnio susižavėjimo susilaukiantys istoriniai automobiliai.

Verslininkas, Lietuvos klasikinių automobilių klubo prezidentas, istorinių klasikinių automobilių kolekcionierius Gitautas Žičkus kartu su Ineta Žičkute rudenėjančiais keliais vairuos 1937 m gamybos „Mercedes Benz 320“.

Irgi prieškarinį, metais senesnį „Mercedes Benz 200“ demonstruos LAK klasikinių automobilių padalinio vadovas Šarūnas Žitkevičius su žmona Aušra.

VDU Inžinerijos fakulteto dėstytojas, technikos mokslų daktaras, istorinės technikos paveldo saugojimo entuziastas Arvydas Pauliukas kartu su Donatu Pauliuku kvies atidžiau apžvelgti į 1929 m senolį REO.

Tačiau ir šis eksponatas dar ne seniausiais tarp istorinių ralio automobilių. Seniausiąjį, 1925 m gamybos „Packard“ į Rotušės aikštę atvairuos Gintautas ir Nelė Miškiniai.

O Algimantas Akstinas su Laura Binisch pasistengs visus nustebinti buvusioje Vokietijos Demokratinėje Respublikoje 1990 m. pagamintu legendiniu „Trabant‘u“.

Iš viso „Kauno rudens“ ralio atskiromis, tik asfalto dangą turinčiomis trasomis riedės apie 15 istorinių automobilių.

Prieš pusę amžiaus gimusi legenda

Šių metų spalį sukanka lygiai pusė amžiaus nuo vieno dar labai reikšmingo Lietuvos automobilių sportui įvykio – pirmojo „Tour d‘Europe“ daugiau nei 14 tūkstančių km lenktynių maratono, kuriame dalyvavo ir Lietuvos sportininkai Kastytis Girdauskas, Leontijus Potapčikas ir Levas Šuvalovas.

Itin sėkmingai šios lenktynėse susiklostė K.Girdauskui su latviu Uldžiu Madrevits, startavusiems specialios konstrukcijos tik 1,3 litro darbo tūrio variklį turinčia „Lada VAZ 2101“. Šis Baltijos šalių duetas triumfavo savo klasėje ir džiaugėsi puikia antrąja vieta absoliučioje įskaitoje.

Ši pergalė itin svarbi, nes ji buvo iškovota varžantis su vairavusiais gerokais galingesnius ir tobulesnės konstrukcijos sportinius automobilius.

K.Girdausko ir U.Madrevito „Tour d‘Europe“ automobilį „Lada VAZ 2101“ į „Kauno rudens“ ralio trasas išvairuos buvęs Kastyčio ir Arvydo Girdauskų bendražygis, tarptautinės klasės sporto meistras Vylius Rožukas.

To paties ralio dalyviai – skirtingose trasose

48-ojo „Kauno rudens“ ralio atidarymas vyks šeštadienį, spalio 9 d., 9,40 val. Kaune, Rotušės aikštėje, o varžybų dalyviai sportines batalijas pradės iškart po renginio atidarymo – 10 val.

„Laikydamiesi tradicijų ir šiemet iš anksto neskelbiame kur ir kokios rungtys vyks, tad su jomis ralio dalyviai galės susipažinti tik virtualiai, gavę kelio knygas, – sako su padedančiųjų rengti Lietuvos automobilių, Lietuvos „Porsche“ ir Kauno automobilininkų klubais ralį organizuojančios Tarptautinės automobilių sporto veteranų asociacijos vadovas Romualdas Mažuolis. – Todėl sąlygos bus visiems vienodos, o sportinės kovos prasidės be jokio išankstinio pasiruošimo, nekalbant jau apie treniruotes“.

Tačiau organizatoriai neslepia, jog veteranai ir istorinių automobilių savininkai lenktyniaus Kauno mieste ir rajone, o kitos grupės dalyviai – sportininkai be šių arenų pasieks ir Šakius bei rajone esančią garsiąją Pavilkijo trasą, kurioje varžysis dėl jos kūrėjo ir puoselėtojo, daug garsių sportininkų išugdžiusio trenerio Romualdo Barkausko atminimo taurės.

Beje, buvusių garsių šalies automobilių sporto meistrų atminimo taurės – vienos geidžiamiausių ralio trofėjų.

„Sportininkų laukia 133,87 km ilgio distancija su dešimčia skirtingų rungčių, iš kurių net tris teks įveikti po du kartus ir trys rungtys, besidriekiančios žvyro dangą turinčiomis trasomis, – sako ralio sporto komisarų kolegijos pirmininkas Gražvydas Smetonis. – Ne ką trumpesnį – 101,96 km – maršrutą įveiks sportininkų veteranų įskaitos dalyviai, kurie varžysis tik asfalto dangą turinčiose aštuoniose skirtingose rungtyse, o finišuos Rotušės aikštėje apie 18 val.“

Dar po poros valandų numatytas ir sportininkų finišas.

Rotušės aikštėje rengiama ir „Kauno rudens“ ralio nugalėtojų bei prizininkų apdovanojimo ceremonija.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis