Prie lenktynių starto linijos išsirikiavo net 115 ekipažų, tad paskutinis sezono akordas pranoko visus šiemetinius automobilių sporto varžybų masiškumo rekordus.
„Tiek automobilių dar neregėjo Rotušės aikštė, o dalyvių ryžtas pasivaržyti rudens spalvomis paženklintais keliais – geriausias mano buvusių bendražygių lenktynių trasose brolių Girdauskų atminimo įprasminimas“, – sveikindamas dalyvius, varžybų organizatorius ir žiūrovus renginio atidarymo ceremonijoje kalbėjo tituluočiausias automobilių sportininkas, Lietuvos automobilių klubo garbės prezidentas Stasys Brundza.
Gero starto ir sėkmingo finišo lenktynininkams linkėjo Lietuvos automobilių sporto federacijos prezidentas Egidijus Janavičius, varžybas organizuojančios Tarptautinės automobilių sporto veteranų asociacijos direktorius Romualdas Mažuolis ir kiti.
Tarsi ką tik nuo konvejerio nuriedėję senoliai
Daugelį žiūrovų paviliojo nesenstanti klasika – istoriniai automobiliai, tarsi geras vynas kasmet vis keliantys savo vertę.
Į „Kauno rudens“ ralį savo išpuoselėtus gražuolius atvairavo 17 -os automobilių savininkai, o akis paganyti tikrai buvo į ką.
Arvydas ir Donatas Pauliukai vairavo tikrą gražuolį REO 1929, Gintautas ir Nelė Miškiniai - „Okland“, Artūras ir Gintarė Mačiutos – „Plymouth Deluxe“, Gintaras Alenčikas ir Ineta Žičkutė – „Buick Sport Rondster“, o nuolatinis tokių žygių dalyvis, LAK klasikinių automobilių padalinio vadovas Šarūnas Žitkevičius su žmona Aušra šįkart pasirinko 1931 metų gamybos „Chrysler CM“.
Populiariausia marke tarp senolių tapo „Mercedes-Benz“, kurių buvo net penki. Visi – skirtingų modifikacijų, skirtingos metų naštos, nekalbant jau apie spalvas.
Išskirtinio dėmesio susilaukė ir lyg ką tik nuo konvejerio nuriedėjusi buvusios Vokietijos Demokratinės Respublikos žvaigždė – nūnai itin retas „Trabanth“.
Istorinių automobilių vairuotojai nelakstė žvyro trasomis, o nustebinę susirinkusius į Rotušės aikštę apsuko gerą ratą Kauno gatvėmis, surengė pristatymą Žemės ūkio akademijos miestelyje ir pirmieji finišavę išsidalijo atminimo taures.
Nedrėkstantis veteranų parakas
Nesivaržančiųjų mini ralio čempionato įskaitoje „Kauno rudens“ ralio dalyvių šeštadienį laukė 103,51 km distancija su penkiomis greičio ir tikslaus važiavimo rungtimis.
Bendrosios įskaitos nugalėtojų ir prizininkų šešetukas nustebino ne vieną, prieš varžybų startą žarsčiusį visai kitokias prognozes.
Absoliučią įskaitą laimėjo Adomas Petrovas su vienu žinomiausių šturmanų Audriumi Šošu, kurie vairavo kapeika pravardžiuojamą VAZ 2101 automobilį.
Nugalėtojai tik 1,1 sek. persvara pranoko antruosius prizininkus Jurijų Sepovą su Henriku Pupeliu („Lada Samara“), ir kiek dilesne persvara – daugelio slalomo varžybų laimėtoją Alfredą Štarą, kuriam talkino Karolis Šereika. Tretieji prizininkai vairavo „Mazda MX5“.
Aukštą ketvirtąją vietą iškovojo Vėjūnas Toleikis, kelią į sportą pradėjęs nuo istorinių automobilių varžybų. Vėjūnas su Gediminu Girčiu vairavo „Audi 100“.
Apdovanojimų ceremonijoje didžiausių ovacijų susilaukė ne nugalėtojai, o penktosios vietos laimėtojos. Palikusios už nugarų 30 ekipažų jomis tapo „Sėlinančių vapsvų“ atstovės Agnė Mažeikienė su Vaida Danieliūtė.
Agnė su Vaida, vairavusios „Honda CRX“, džiaugėsi ir įtikinama pergale moterų įskaitoje.
Šeštąją vietą kiek nelauktai iškovojo Julius Statnickas su Rimantu Pukėnu, vairavę VAZ 21061. Mat Julius prie vairo tik varžybų išvakarėse pakeitė susirgusį tėvą Rimgaudą, nuolatinį šių ralių dalyvį ir prizininką.
Džiaugėsi bendražygių atminimo taurėmis
Šios įskaitos dalyvius bene labiausiai džiugino už atskirose greičio rungtyse pasiektus rezultatus iškovotos dar neseniai buvusių bendražygių lenktynių trasose atminimo taurės.
Sporto meistro Vytauto Federavičiaus atminimo taurę laimėjo Modestas Jakas su Silverijumi Lapėnu, o buvusio LASF prezidento Sigito Alesiaus – Rimantas Kairys ir Saulius Dargys.
Triskart ralių „Aplink Lietuvą“ motociklininkų įskaitos laimėtojas, tėtis Ričardas ir brolis Henrikas sveikino dukrą ir sesę, jauniausiąją „Kauno rudens“ ralio dalyvę, 12-etę Kotryną Matijošaitytę, kuri kartu su patyrusiu Robertu Aleksynu džiaugėsi Evaldo Čerškaus taure.
Eugenijui Tumalevičiui ir Sergejui Timofejevui įteikta Romualdo Barkausko, A.Petrovui ir A.Šošui – Anatolijaus Jankūno, Arvydui Šėgždai ir Aleksandrui Kolesničenko – Vidmanto Čiutelės, o Algimantui Mauliui su Antanu Andrijonu – Leontijaus Potapčiko taurės.
Kastyčio ir Arvydo Girdauskų atminimo taurę laimėjo geriausių rezultatų pasiekęs sporto meistrų veteranų ekipažas. Ją išsivežė Andrius Čygas su Sigitu Januška.
Čempionai paaiškės vėliau
Paskutiniai jau sutemus, įveikę 169,07 km distanciją, nusidriekusią Kauno miesto ir rajono bei Šakių savivaldybės teritorijomis su 3 rungtimis ant žvyro ir 11 ant asfalto dangų, finišavo mini ralio čempionato dalyviai.
Rotušės aikštėje nebuvo paskelbti čempionato nugalėtojai ir prizininkai. LASF tai padarys matyt dar šią savaitę, tačiau džiaugtis iš tiesų buvo kuo. Baigtas nelengvas sezonas, o ketvirtojo, paskutiniojo etapo nugalėtojai – žinomi.
SGCI klasėje jais tapo Vidmantas Petronis su Greta Vėsaite, SGC1 – Lukas Gordonas su Inga Surdokiene, SGC2 – Aidas Valuckas su Gabriele Aleksynaite, SGC3 – Vytautas Venslovas su Steponu Mickevičiumi, SGC4 – Karolis Balčiūnas su Eriku Sevriukovu, V – Darius ir Benas Venckai, IS – Tautvydas Kerpauskas su Mindaugu Navicku, OC – Audrius Masilionis su Aivaru Stalgaičiu, o LADA – Marius Obeliūnas su Marcelinu Sorokinu.
Ypatingos tiek kolegų, tiek žiūrovų pagarbos susilaukė kartu su mini ralio dalyviais besivaržę žmonės su negalia. Tačiau šioje įskaitoje jokių sensacijų nesulaukta.
Kaip ir rugpjūčio paskutinėmis dienomis vykusį ralį „Aplink Lietuvą“, taip ir „Kauno rudenį“ laimėjo gerai susigrojęs širvintiškių Algimanto Kojo ir Vytauto Barecko ekipažas, vairavęs „VW Golf“ ir net 4,35 min. persvara pranokęs antruosius prizininkus, tėvą su dukra Rolandą ir Ramintą Šukius, vairavusius „Volvo S70“.
BMW 530 tramdę tretieji prizininkai Raimondas ir Mindaugas Dabužinskai antrosios vietos laimėtojams pralaimėjo vos 20,2 sek.
Nemažiau atkakli kova vyko ir komandinėje įskaitoje, kurioje, pelnę 105 taškus, pergalę šventė Kauno autoklubo sportininkai.
Vos 4 taškais nuo jų atsiliko TSŠK „Pilėnų“ atstovai, o trečiąją vietą laimėjo „Rally 4 Fun“ lenktynininkai, tik 3 taškais pranokę „Startas Lucky Racing“ ir 6 – Alytaus autoklubo sportininkus. Šakių ASK pelnė 70, o „Marimotors Racing“ – 17 taškų.
Edukacinė programa praturtino žinias
Žiūrovai nesiskirstė ir lenktynininkams palikus varžybų vietas. Bene pirmą sykį per visą 47 „Kauno rudens“ ralių istoriją renginį lydėjo tokia plati edukacinė programa, patraukusi daugelio dėmesį ne tik Rotušės aikštėje, bet ir Kauno rajone bei Šakiuose.
Žiūrovai galėjo susipažinti su kartingais ar sportiniais automobiliais, pastudijuoti vairuotojus rengiančių mokyklų siūlomas saugaus vairavimo programas, pasigilinti į naujausias pataisas kelių eismo taisyklėse, užsidėti specialius akinius ir pamatyti, kokius vaizdus regi vairuotojas, kurio kraujuje 1, 1,5 ar 2 promilės alkoholio.
„Regis, laikau save neblogu vairuotoju, o iš 20 klausimų apie naujausias pataisas kelių eismo taisyklėse teisingai atsakiau tik į 11“, – kiek susigėdęs sakė Valdu prisistatęs žiūrovas.
Bene didžiausio populiarumo susilaukė unikalūs lenktynių stimuliatoriai, prie kurių retsykiais driekėsi net eilės, tačiau, parodę truputį kantrybės, progą juos išbandyti gavo visi.