Keisčiausias istorijoje pasitraukimas iš „Formulės 1“ lenktynių – pilotui ėmė svilti užpakalis

2004-ųjų „Formulės 1“ Grand Prix Japonijoje buvo ypatingas renginys. Tai buvo paskutinės „Formulės 1“ lenktynės, kuriose pirmas dvi vietas užėmė broliai Schumacheriai – „Ferrari“ vairavęs Michaelis užėmė pirmąją, o prie „Williams“ vairo sėdėjęs Ralfas – antrąją. Tačiau tose lenktynėse įvyko ir šis tas keisto – Markas Webberis pasitraukė dėl perkaitusio… užpakalio?
„Red Bull“ pilotas Markas webberis
„Red Bull“ pilotas Markas webberis / AFP/„Scanpix“ nuotr.

2004-ųjų Japonijos Grand Prix iš pat pradžių lydėjo nesėkmės. Visi važiavimai šeštadienį buvo atšaukti dėl neįtikėtinai stipraus lietaus. Taigi, lenktynių kvalifikacija vyko sekmadienio rytą. Visgi lietaus visiškai išvengti nepavyko ir tada, todėl greičiausius laikus pademonstravo anksčiau į trasą išvažiavę lenktynininkai, kuriems gamta pasiūlė geresnes sąlygas.

Kvalifikacijoje išryškėjo lyderių trejetas – Michaelis Schumacheris, Ralfas Schumacheris ir Markas Webberis. 28 metų australui tai buvo tiesiog puiki pozicija nelabai sėkmingame sezone. „Jaguar“ atstovavęs Webberis visą sezoną vangiai rinko taškus. Japonijos Grand Prix buvo 17-osios ir priešpaskutinės sezono lenktynės, todėl jaunas lenktynininkas tikriausiai svajojo bent jau iš tolo pasivaikyti brolius Schumacherius. Tačiau Webberis lenktynių taip ir nebaigė.

Dar pačiame starte Webberis nukrito į 6-ąją poziciją. Nuvažiavęs 11 ratų australas sustojo boksuose – tai buvo planuotas sustojimas padangoms pasikeisti ir degalams pasipildyti. Po to Webberis vėl ėmė kopti aukštyn, tačiau 19-ame rate vėl apsilankė boksuose. Tai jau buvo keista – 53 ratų lenktynėse du sustojimai pirmoje pusėje buvo kiek neįprastas reiškinys. Tačiau buvo akivaizdu, kad Webberis vargsta. Galiausiai, australas pasitraukė neužbaigęs nei 21-ojo rato. Kas įvyko? Perkaitimas.

Greitai sukdamas ratus Suzukos trasoje Webberis dar pačioje lenktynių pradžioje pastebėjo problemą – temperatūra jo bolido kabinoje sparčiai kilo. Apie tai jis pranešė boksuose dirbusiems mechanikams. Jie niekaip negalėjo sugalvoti, dėl ko kilo ši problema.

Formulės bolidų varikliai yra už kabinos, todėl po vairuotoju nėra išmetamųjų vamzdžių ar kitų įprastai karštų mechaninių komponentų. Tai kaip išspręsti tokią problemą, kai nežinai, kas vyksta?

Vieno iš sustojimų metu mechanikai į Webberio bolido kabiną supylė visą kibirą ledinio vandens. Tai mažai kuo tepadėjo ir Webberiui teko pasitraukti. Internete netgi buvo pasirodę pranešimų, kad lenktynininkas nudegė.

Kas nutiko? „Jaguar“ komanda niekada nepaviešino oficialaus paaiškinimo. Iš tikrųjų, Webberio pasitraukimas buvo labai keistas. Temperatūra boliduose visada pakyla labai aukštai. Prakaitavimą skatina ir lenktynininkų rūbai. Kita vertus, tie patys kombinezonai yra sukurti apsaugoti ir nuo ugnies, todėl sunku patikėti, kad Webberis galėjo nudegti.

Šiandien Webberio pasitraukimas yra laikomas vienu keisčiausių „Formulės 1“ istorijoje. Taip, beje, mano ir pati organizacija:

VIDEO: Top 10 Weirdest Race Retirements in F1

Žinoma, buvo spėlionių, kad Webberis tiesiog nenorėjo lenktyniauti. Maždaug savaitę prieš lenktynes Japonijoje buvo paskelbta, kad kitą sezoną Webberis atstovaus „Williams“. 2004-ųjų sezonas jau ėjo į pabaigą ir nieko įspūdingo australas pasiekti nebegalėjo. Jis, beje, neužbaigė ir paskutiniųjų lenktynių.

Tačiau pasitraukti galima ir kitaip. Greičiausiai Webberio „Jaguar“ kamavo kažkoks techninis gedimas, dėl kurio vairuotojo sėdynėje tiesiog pasidarė karšta.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis