Antanas Kanopkinas ir Adomas Gančierius šiam žingsniui ruošėsi keletą metų, startuodami ir kaupdami patirtį mažesniuose bekelės raliuose Rumunijoje „Hunt the wolf“, Albanijoje, Breslau, Tunise („Fenix“) ir t.t. Dabar atėjo metas išbandyti jėgas FIM (Tarptautinės motociklų sporto federacijos) lygyje. Kaip svečiai jie apsilankė ir 2022 m. Dakare, susipažino su logistikos specifika ir klimatu. Komanda prieš Dakarą planavo startuoti Andalūzijos ir, galbūt, Maroko raliuose.
Tačiau paskutinę akimirką Andalūzijos ralis perkeltas į rudenį.
Ko reikia, norint startuoti Dakare?
Pirmiausiai – organizatorių A.S.O. leidimo. Norint jį gauti, reikia siųsti specialią prezentaciją ir dalyvauti kituose šio organizatoriaus raliuose. Tarkime pasaulio čempionato etape Andalūzijoje. Jei ten nepasisektų – Maroke. Teoriškai ten pakanka finišuoti. Tačiau Adomas ir Antanas jau buvo pasiruošę kitą savaitę Andalūzijos ralyje ne tik pasiekti finišą, bet iki galo atsukti rankenas ir kaip kovo mėnesį Tunise kovoti dėl pirmųjų vietų klasėje.
Deja, dėl didžiulės karščio bangos, nualinusios Andalūzijos gamtą, ralis skubiai perkeltas į rudenį. Taigi bilieto į Dakarą Antanui ir Adomui dar teks palaukti. Tačiau, nenorėdami prarasti geros sportinės formos, vyrai dabar lėks į Albanijos ralį, garsėjantį itin pavojingais serpantinais.
Jei pasiseks, sausį Saudo Arabijoje startuos trys Lietuvos keturratininkai. Tačiau Laisvydo Kanciaus (čekiškas) ir „CFMOTO Thunder“ (kiniški) keturračiai skiriasi labai smarkiai. CFMOTO – dvigubai sunkesni, varomi visais keturiais ratais. Kur tai yra privalumas, o kur trūkumas? Kaip veikia Adomo ir Antano komandinė taktika? Ir ar tikrai jie „trenkti“, kad nusprendė važiuoti į Dakarą? Kaip pasikeitė santykiai su CFMOTO gamykla Kinijoje ir rėmėjais Rusijoje, prasidėjus karui Ukrainoje? Apie tai plačiau – laidoje „Gazas ir Stabdis“.