Tarp gausaus, daugiau nei 60 besivaržančių ekipažų būrio, buvo galima išvysti ir ryškiai geltoną SSV klasės bagį, priklausantį „Rentway team“ ir vairuojamą lenktynininkės Emilijos Gelažninkienės.
Sportininkė į gimtuosius Elektrėnus sugrįžo gavusi malonų kvietimą bei vedama naujų patirčių ir pamokų troškimo: „Mane pakvietė ralio organizatorius Ramūnas Čapkauskas. Parašė žinutę, pasiūlė ralyje važiuoti nuliniu ekipažu. Kadangi tai buvo nebandyta patirtis – sutikau.“
Anot lenktynininkės, įdomi dalis yra tai, kad važiuoti tenka jau pažįstamu keliu, tad galima palaikyti didesnį tempą.
„Pirmą kartą teko patiems susirašyti posūkius – stenogramą. Turėjau vos vieną pamoką su treneriu Mindaugu Varža, tad ją susirašyti tikras iššūkis. Nuo ralio reido klasikinis ralis tuo ir skiriasi – ralio reide tu važiuoji ten, kur rodo kelio knyga ir veda nepažįstami keliai, o čia važiuoji ten, kur jau šiek tiek žinoma, nes būni vieną kartą pravažiavęs.
Labai norėjau išbandyti šią discipliną ir pajusti, ką reiškia važiuoti pažįstamu keliu. Jeigu ieškočiau, su kuo tai palyginti, geriausiai atitiktų važiavimą ta pačia trasa – važiuodamas žinomais keliais, gali palaikyti didesnį greitį.“
„Nulinis ekipažas“ – svarbi saugumo misija
Grįžkime prie ralio varžybų ir klausimo, kuris galėjo iškilti ne vienam klasikinio ralio gerbėjui – ką ralio reido disciplinai pritaikytas motobagis gali veikti tokio tipo varžybose? Nors Gelažninkų ekipažas neturi tikslo aplenkti kuo daugiau sportininkų, jų misija trasoje taip pat itin svarbi. „Rentway team“ ralyje dalyvavo kaip vienas iš vadinamųjų „Nulinių ekipažų“.
„Ši pozicija ralyje turi dvi pagrindines užduotis. Pirmiausia, tai reikalinga sportininkams ir organizatoriams. Nuliniai ekipažai patikrina trasą, ar joje neatsirado jokių nenumatytų trukdžių ar kliūčių. Reikia didelės atsakomybės ir meistriškumo, nes vis tiek palaikai didesnį greitį, o turi į daug dalykų atkreipti dėmesį. Kita vertus, tai taip pat yra signalas visiems ralio žiūrovams, jog netrukus prasidės tikrosios varžybos ir į trasą pasipils dideliu greičiu skriejantys automobiliai“, – apie savo užduotį ralyje pasakoja E. Gelažninkienė.
Anot ralio ekspertų, „Nuliniai ekipažai“ dažniausiai būna sudaryti iš ralio discipliną gerai išmanančių vairuotojų bei šturmanų. Lenktynininkės teigimu, čia reikia ne tik mokėti palaikyti tempą ir tinkamai vadovautis pačių sudaryta stenograma, bet ir išmanyti saugumo reglamentus, gebėti tiksliai ir aiškiai iškomunikuoti organizatoriams tai, ką matai kelyje:
„O ir mums tai labai gera ir naudinga patirtis. Čia jau ne tik šturmanui reikia dirbti ir skaityti kelio knygą, bet ir man reikia daug padirbėti ir tinkamai viską įvardinti, vėliau turime susikalbėti ir pilnai suprasti vienas kitą.“
Patirties trūkumas šioje disciplinoje, kaip teigia sportininkė, paaiškėjo jau po pirmųjų „Alburnus Rally Elektrėnai“ greičio ruožų.
„Nelabai turėjome laiko susirašyti stenogramą tinkamai, tad joje dar tikrai liko klaidų, turbūt todėl ir pametėme vieną vietą viename pirmųjų greičio ruožų. Bet kai viską užfiksuoji tinkamai, labai geras jausmas lėkti geru tempu ir mėgautis greitai besikeičiančiais vaizdais“, – įspūdžių nestokojo E. Gelažninkienė.
Ir nors dažniausiai su šturmanu Arūnu Gelažninku bagiu sportininkai raižo ralio reido trasas, lenktynininkė džiaugiasi išbandžiusi naują discipliną ir išmokusi naujų įgūdžių:
„Dabar dar geriau suprantu, kodėl lenktynininkams, besivaržantiems klasikiniame ralyje, yra sudėtinga persiorientuoti į ralio reidą. Ir atvirkščiai – man pirmasis krikštas čia taip pat sudėtingas. Bet aš mėgaujuos kiekviena galimybe mokytis ir vertinu visas pamokas, kurias gaunu, taip pat esu labai dėkinga Giedriaus Firanto komandai, kad taip šiltai priėmė ir globojo mus viso ralio metu, buvo tikrai labai smagi patirtis.“