Tačiau iki šiol nebuvo taip paprasta gauti RS pasivažinėti, tegul ir uždaroje trasoje. Bet yra gerų naujienų – nuo šiol Lietuvoje kada tik panorėję galėsime pasibalnoti 400 AG ir daugiau galios turintį Audi RS3 arba RS4 ir išmokti jį suvaldyti. Be abejo, padedant patyrusiems „Autojutos“ instruktoriams – Vytautui Švedui, Audriui, Ignui ir Jonui Gelžiniams.
„Autojuta“ yra vienintelė prekės ženklo „Audi Sport“ ambasadorė Baltijos šalyse. Todėl jai ir buvo suteikta teisė teikti ekstremalaus vairavimo pamokas, pasitelkus greituolių RS autoparką.
Turbūt supratote, kad duris atvėrusi vienintelė Rytų Europoje „Audi“ vairavimo akademija („Audi Sport Driving Academy by Autojuta“) nuo šiol galės pasiūlyti didžiausią patirties ir arklio galių koncentraciją vienoje vietoje. Iki šiol pasimėgauti tokiu vairavimu galėdavome tik į Lietuvą (ar kaimynines Baltijos šalis) atvykus vokiečiams su „Audi Sport Driving Experience“ serijos renginiais. Dabar bus viskas paprasčiau – V.Švedas su „Autojutos“ vairavimo akademijos instruktoriais keliaus po Baltijos šalis ir bandys užkrėsti keturių žiedų valdovus sportinio vairavimo virusu.
Vairavimo pamokos
Be abejo, kiekviena vairavimo pamoka prasideda nuo taisyklingos sėdėsenos: tiesi nugara, sėdynės atstumas toks, kad, iki galo nuspaudus stabdį, koja dar liktų sulenkta, tinkamas atstumas tarp jūsų ir vairo (lengvai sulenktos rankos, kad ištiesę ranką viršutinės vairo dalį liestumėte riešu). Ir visa tai – ne tam, kad būtų vietos oro pagalvei išsiskleisti – valdyti automobilį, ypač važiuojant Kačerginės žiedu 180 km/val., turi būti patogu. Abiem rankom. Laikant vairą ties 9 ir 3 valanda. Tik taip teisingai sėdint įmanoma vairuoti automobilį ir efektyviai stabdyti, esant būtinybei.
Sakoma, kad greitai gali važiuoti tik tas, kas moka teisingai stabdyti. Šį principą ir bandė įskiepyti „Audi“ vairavimo akademijos instruktoriai. Daugybė vairuotojų turi psichologinę problemą: iškilus pavojui kerta per stabdžius ir, išgirdę ABS garsą, pedalą atleidžia.
Todėl „Audi“ instruktoriai pasiūlė atlikti „briedžio testą“. Maždaug 70 km/val. greičiu įsibėgėji į kūgelių „sieną“. Prieš ją stovi varteliai. Ir tik įvažiavus į vartelius užsidega lemputė, nurodanti kur sukti – į kairę, ar į dešinę. O sukti reikia „kalant“ per stabdžius iš visų jėgų. Kitaip tariant, valdyti automobilį vairu, tuo pat metu veikiant ABS. Prisipažinsiu, teisingai atlikti šį pratimą sunku net ir didelę patirtį turintiems automobilių žurnalistams.
Kiti pratimai – slalomas, gyvatėlė – puiki proga patikrinti, kuo skiriasi važiavimas komforto ir sportiniu režimu. Ir pakaba, ir važiuoklė elgiasi labai skirtingai. Be abejo, čia taip pat labai svarbus stabdymas – tiesiais ratais, norint išvengti priekinio ratų slydimo.
Na, ir paskutinė užduotis – važiavimas sportiniu režimu Nemuno žiedo trasa, kuri yra viena ekstremaliausių Baltijos šalyse. Sportininkai puikiai žino, kuo pavojingas Stadiono, Ąžuolo posūkis (tikrai nesunku išslysti) ar vadinamoji viršūnė „makuškė“, kurioje atitrūksta automobilio galas, priekis arba visas automobilis iškart. Tuomet kyla pavojus nudardėti nuo skardžio.
„Kad taip nenutiktų, reikia važiuoti tiksliomis trajektorijomis, posūkius įveikiant vienu vairo pasukimu“, – aiškina patyręs Audrius Gelžinis.
Iš esmės galima tik pasidžiaugti, kad, net įjungus sportinį režimą boliduose RS3 ir RS4, lieka bent minimaliai veikti elektroninės saugos sistemos. Bent jau nedideles, menkas klaidas jos ištaiso ir šiek tiek patiesina bandantį slysti automobilį. Jei neveiktų ESP, ABS ir kitos trijų raidžių kombinacijos, Kačerginėje būtų vienu ąžuolu mažiau (turiu omeny ne sportininkų, o mėgėjų bandomuosius važiavimus „Audi“ automobiliais).
Apie „Audi Sport Driving Academy by Autojuta“
Kartu su septynis kartus Lietuvos ralio čempionu Vytautu Švedu šiame projekte darbuosis tituluoti žiedinių lenktynių meistrai – „Porsche Cup“ nugalėtojai bei prizininkai ir lietuviškųjų Palangos 1000 km lenktynių rekordininkai broliai Jonas ir Ignas Gelžiniai bei jų pirmtakas – daugiau kaip 40 metų patirtį automobilių sporte ir vairavimo edukacijoje sukaupęs Audrius Gelžinis. Beje, jaunėliai J. ir I. Gelžiniai yra Tarptautinės automobilių sporto federacijos (FIA) instituto absolventai bei saugaus vairavimo ambasadoriai.
Apie sportinius automobilius
„Audi“ pelnytai didžiuojasi vienais naujausių ir galingiausių serijinės gamybos modelių – RS 3 ir RS 4, 100 km/val. greitį pasiekiančių vos per 4,1 sek. Po variklių gaubtais kiekviename jų slepiasi atitinkamai 2,5 litrų (294 kW) ir 2,9 l (331 kW) turbininės jėgainės su tiesioginio degalų įpurškimo sistema (TFSI). Sportiniais genais aprūpinti automobiliai išsiskiria ne tik savo galia, dinamika, stabilumu, variklio garsu, bet ne mažiau svarbu – ir išraiškingesne išvaizda.
Būtent šie vokiečių gamintojo kūriniai – keturi „Audi RS 3 Limo“ ir tiek pat „Audi RS 4 Avant“ modelių – sudaro automobilių parką, kuriuo vienu metu gali pilnavertiškai naudotis iki 16 ekstremalaus vairavimo akademijos klientų. Trasoje užteks laiko ir vietos, kad visi išbandytų abudu modelius.
„Kol kas tai yra precedento rinkoje neturintis reiškinys. Esama vairavimo akademijų, siūlančių paslaugas vienam ar dviem žmonėms. Mes, rengdami kokybišką ir solidžią edukacinę programą, orientuojamės į platesnes grupes. Tai gali būti verslo atstovų dovana lojaliems klientams arba įmonių renginiai jų pačių darbuotojams, kaip papildoma paskata už gerus pasiekimus darbe ir motyvacija ateičiai. Būtent tokių pirmųjų užsakymų jau esame sulaukę“, – apie balandžio pabaigoje startavusią inovatyvią paslaugą pasakojo V. Švedas.
Ugdo teisingą elgesį keliuose
Pasak organizatorių, „Audi Sport Driving Academy“ pirmiausia suteikia galimybę žmonėms iš arti betarpiškai susipažinti su tokio kalibro automobiliais, kuriuos dažniau renkasi tikri gurmanai. Be to, kiekvienas dalyvis, padedamas profesionalų, tobulina įgūdžius, kad kasdieniame vairavime vadovautųsi savo patikrinta šviežiausia informacija.
TAIP PAT SKAITYKITE: Autosporto legenda Tomas Kristensenas: kaip 9 kartus laimėti Le Maną
„Šie automobiliai su savo dinamika, techninėmis savybėmis teikia išties ypatingus pojūčius bei emocijas, bet tuo pačiu reikalauja išskirtinės vairuotojo reakcijos, aštresnio mąstymo ir atitinkamo elgesio prie vairo. Ne veltui sakoma, kad sunku pratybose – lengva kovoje.
Po tokių mokymų vėliau ir gatvėje prie savo automobilio vairo galima jaustis kur kas užtikrinčiau. Išmokus greito automobilio valdymo, su lėtesniu viskas eisis paprasčiau“, – sakė V. Švedas, pridurdamas apie vairavimo akademijos išsikeltą socialinę misiją – prisidėti ugdant eismo dalyvių atsakomybę ir teisingą bei saugų elgesį keliuose.
Vien per šiuos metus „Audi Sport“ vairavimo akademija planuoja surengti 24 sesijas Baltijos šalyse. Čia pasisemti naujų patirčių ar atnaujinti senas teorines bei praktines žinias galės apie 400 vairuotojų. Daugiau informacijos – internete: www.autojuta.lt.