Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Ketvirtoji Dakaro diena – baigta: TOP5 svarbiausi įvykiai

Ketvirtoji Dakaro ralio diena buvo akmenuota. Daugiau nei tikėtasi. Keli lietuvių ekipažai paaukojo po kelis ratus ir trasoje gaišo brangų laiką juos keisdami. Vaidotas Žala tikino, kad tai buvo pats sunkiausias jo važiuotas Dakaro ruožas. Ir tai ne viskas. Pristatome penkis svarbiausius šios dienos įvykius.

Naujausia informacija iš Saudo Arabijos – 15min GAZAS „Facebook“ paskyroje ir specialiame 15min Dakaro ralio polapyje.

1. Nani Roma nesėkmės

Panašu, kad šiemet ispanas Nani Roma visiškai nedemonstruoja tokių rezultatų, prie kokių įpratę šio patyrusio ir legendinio lenktynininko gerbėjai. Du kartus Dakarą laimėjęs ir ne sykį prizininku tapęs sportininkas šiemet visai nežiba.

Po trijų greičio ruožų jis buvo klasifikuojamas tik 13-oje vietoje, o šiandien turėjo didelių problemų su savo „Borgward“ automobiliu. Pranešama, kad ispanas 35 minutes remontavo sugedusį automobilį.

2. Baudos lietuviams?

Po šešių valandų baudą užsidirbo Antano Juknevičiaus ir Dariaus Vaičiulio bei Edvino Juškausko ir Aisvydo Paliukėno ekipažai.

Antanas Juknevičius interviu metu paskelbė, kad teisėjai šią nuobaudą pritaikė dėl to, kad neutralizacijos zonoje jų media komanda paėmė ir į savo automobilį įsidėjo sudaužytą ekipažo bolido ratą.

„Kreda“ šią nuobaudą užginčijo ir tikisi atsipirkti lengvesniu „straipsniu“, kuris užtraukia ne šešių valandų, o 1000 eurų piniginę baudą.

VIDEO: Antanas Juknevičius ir Darius Vaičiulis papasakojo už ką gavo baudą

Tokią pačią laiko baudą turėję gauti gavo „Heston MRO team Pitlane“ komandos nariai įtikino teisėjus, kad neutralizacijos zonoje media automobiis buvo privažiavęs tik nufotografuoti ir paklausti, kaip sekasi.

Primename, kad šioje zonoje negalima artintis prie automobilio pašaliniams asmenims. Pilotams taip pat draudžiama liesti atsargines detales. Tai – tarsi uždaras parkas. Plačiau skaitykite čia.

Dažniausiai tokia griežta nuobauda dalyviams skiriama už pašalinę pagalbą trasoje. Ji traktuojama tuomet, kai ekipažui padeda ne kiti varžybų dalyviai, o komandų nariai ar pašaliniai asmenys, kuriems suteikti pagalbą važiuojantiems trasoje ekipažams nėra leidžiama. Šešias valandas baudos galima gauti ir už draudžiamą komandos narių elgesį trasoje.

3. N.Al-Attiyah ir C.Sainzo kova

Kas būtų jeigu būtų? Po keturių etapų, jeigu ne Nassero Al-Attiyah 3 min. bauda, tai po keturių etapų Carlosas Sainzas pirmautų tik trimis sekundėmis. Dabar juos skiria 3 min. 3 sek.

4. Akmenys „žudikai“

Daugeliui dalyvių vakar Dakare teko išgyventi pramuštų ratų košmarą. Trasos profilio žemėlapis rodė, kad automobilių padangas žudančių akmenų bus vis mažiau. Ketvirtajame etape vos 15 proc. trasos turėjo driektis akmenimis. Tačiau jų buvo daugiau nei bet kada.

„Šiandien buvo sunkiausias greičio ruožas, kurį esu važiavęs Dakare. Labai daug akmenų, o po vakarykštės dienos akmenys varo paranoją, todėl per juos važiavau kaip pensininkas“, – grįžęs į finišą sakė „Agrorodeo“ komandos lenktynininkas Vaidotas Žala.

Jis ir šiandien finišo liniją kirto tuščia galine šturmano pusės padanga. Dėl akmenų gausos trasoje kentėjo „MINI John Cooper Works Rally“ ratai, kurių dužo ne vienas, kentėjo ir patys lenktynininkai.

VIDEO: Vaidotas Žala tik į 4GR finišą atvažiavęs pastebėjo, kad prakirto dar vieną ratą

Akmenys antroje greičio ruožo dalyje pasiglemžė ir Benedikto Vanago su Felipe Palmeiro padangas. Ekipažas sudraskė tris padangas vieną po kitos.

Akmenų gausa nustebino ir Antaną Juknevičių.

„Paaukojom tik vieną ratą, išvengėm navigacinių klaidų. Greičio ruožas labai įvairus, o jau akmenukų! Kelio knygoj buvo parašyta, kad gausim daug smėlio, tai smėlio beveik nebuvo. Kuo sunkiau – tuo geriau“, – pasakojo KREDA komandos pilotai.

5. Sėkmingas A.Gelažninko pasirodymas

Nors kiekviena diena vis sunkesnė, tačiau A.Gelažninkas vis įrodo, kad praėjusių metų rezultatas gali būti pasiektas. Pernai jis finišavo 24-oje vietoje.

Šiemet Dakaro pradžia jam buvo sunki. Po pirmojo ruožo jis buvo 40-oje vietoje bendroje įskaitoje. Po antrojo – 39.

Trečiajame A.Gelažninkui netrūko iššūkių. Lietuviui į kelį pataikė akmuo, išslydęs iš po varžovo motociklo rato. Sužeisto kelio lietuvis tądien negalėjo net sulenkti.

VIDEO: A.Gelažninkas per 4GR atidavė visas jėgas: „Labai sunki diena, pavargau nerealiai, viską skauda“

Tai pat teko paklaidžioti ieškant vieno iš punktų ruožo pabaigoje. O vieną akimirką užsižiūrėjęs į navigaciją jis išlėkė iš trasos ir buvo prispaustas motociklo. Tokie nuotykiai atėmė nemažai laiko, tačiau po trečiojo ruožo A.Gelažninkas buvo 35-oje vietoje.

Nors ketvirtasis ruožas, kaip teigia sportininkas, buvo beprotiškai sunkus, lietuvis finišavo 35-oje vietoje ir bendroje įskaitoje pakilo į 33 vietą.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?