„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai

Nerimas po „Formulės 1“ Kinijos GP: ar Baku raudonųjų laukia tragedija?

Ką mąsčiau po Kinijos GP? Ogi tai, jog ir vėl „Ferrari“ bus smarkiai prašovę su strateginiais bolido kūrimo sprendimais. Vieni mano, kad jie nesugeba susitvarkyti su „Pirelli“ padangomis ir italų bolidas yra jautrus trasos temperatūrai, kiti teigia, kad problema yra gilesnė ir susijusi su aerodinaminiu paketu. Treti sako, jog „Mercedes“ žaibiškai patobulėjo...
S.Vettelis ir L.Hamiltonas Kinijos GP
S.Vettelis ir L.Hamiltonas Kinijos GP / „Scanpix“/„SIPA“ nuotr.

Kaip bebūtų, rezultatas akivaizdus – trys „Mercedes“ pergalės ir liūdnai atrodanti „Ferrari“ ateitis.

Ir vėl nuvylė „Ferrari“

Sunku pasakyti, kas yra iš tikrųjų nutikę italams. Keistokai atrodo jų užtikrinta ir tvirta laikysena, it nieko blogo nebūtų įvykę, tačiau rezultatai sako, jog vertėtų sunerimti.

Po trijų įvykusių etapų net „Red Bull“ pilotas Maxas Verstappenas asmeninės įskaitos lentelėje yra aukščiau Sebastiano Vettelio ir Charleso Leclerco. O italų komandos įskaitoje – vos 56 proc. „Mercedes“ turimų taškų. Padėtis artima kritiškai, o juk prieš metus, šioje pat sezono fazėje, S.Vettelis jau turėjo dvi pergales ir pirmavo čempionate!

Teigiama, kad „Ferrari“ turi stulbinantį greitį tiesiosiose, tačiau viską iššvaisto posūkiuose. Būtent todėl Bahreine jie buvo greiti (koją tąkart pakišo Leclerco bolido gedimas ir Vettelio klaida). Taigi, jei Baku su ilgom tiesiosiom ir Barselona, kur žiemos bandymuose italai buvo greičiausi, iš „Ferrari“ nesulauksim pergalių, sezonas jiems bus beveik garantuotai pralaimėtas.

D.Kvjatas ir jo „torpedavimai“

Prieš keletą metų Daniilą Kvjatą („Toro Rosso“) praminė „rusų torpeda“ už jo neretus nutrūktgalviškus manevrus, dažnai besibaigiančius išmuštais varžovais ir aplamdytais bolidais.

Sekmadienį įvyko kažkas panašaus – rusas kiek per greit įvažiavo į posūkį, akimirkai „pametė“ automobilio galą ir... Lando Norrisui („McLaren“) tai reiškė lenktynių pabaigą, jo ekipos kolegai – papildomą užsukimą į boksus. Pačiam rusui irgi teko pasitraukti iš lenktynių.

Viskas situacijoje kaip ir aišku, tačiau man pribloškė teisėjavimas. Pakartojimus iš Norriso ir Kvjato bolidų rodė iškart po incidento ir po kelis kartus, tuo tarpu vaizdą iš Sainzo automobilio pamatėme po 30-ies ratų!

Maža to, ten akivaizdžiai pamatėme kelis įdomius momentus:

– Norrisas buvo išvažiavęs už trasos ribų visais keturiais ratais;
– Norrisas, griždamas į trasą, galiniu ratu kliudė Sainzo priekinį;
– Kvjto „torpedavimas“ įvyko tik po šio momento.

Tai leidžia daryti prielaidą, kad Norrisas pažeidė saugaus grįžimo į trasą taisyklę, bet teisėjai šio momento net nesvarstė! O gal vengė tą daryti, dėl to ir nedemonstravo pakartojimo iš Sainzo bolido taip ilgai?

Bet kokiu atveju, tai nėra Kvjato gynimas, jis pervertino savo sugebėjimus, tačiau toks teisėjų elgesys eilinįsyk nepriduoda jiems karmos taškų.

„Renault“ – 33 proc. patikimumas

Vėl gedimas. Tik vienam pilotui pavyko finišuoti, o tai reiškia du finišus iš šešių galimų – Australijoje languotą vėliavą išvydo Nico Hulkenbergas, o Kinijoje, pagaliau tai atliko Danielis Ricciardo.

Prancūzai akivaizdžiai „buksuoja“ ir, panašu, ne visai žino, kur ir ką taisyti. Komandos vadovo Cyrilo Abiteboulio manymu, trečią kartą tvarkyti kinetinės energijos motoro-generatoriaus (MGU-K) nereikės, bet jo išaiškinimas skamba neužtikrintai: „Manome, kad tai susiję su kažkuo įrenginio išorėje. Manome, kad Nico naudota dalis nebuvo pažeista. Galvojame, kad tai programinės įrangos problema ir mums reikia kažką pakeisti, nes prieš tai buvome pakeitę pačią dalį.“

Lenktynių herojai

Dienos lenktynininku Kinijoje buvo pripažintas iš paskutinės vietos startavęs ir dešimtoje finišavęs „Toro Rosso“ debiutantas Alexanderis Albonas, bet manau, kad „rinkėjai“ veltui rėmėsi aritmetika.

Taip, Tailando vėliavą nešantis sportininkas užkopė 10 pozicijų, tačiau pažvelgus atidžiau, realių vietų laimėta žymiai mažiau: Nico Hulkenbergas („Renault“), Daniilas Kvjatas („Toro Rosso“) ir Lando Norrisas („McLaren“) pasitraukė iš lenktynių dėl gedimų ir avarijų; aplenkti autsaiderius George’ą Russelą bei Robertą Kubicą iš kraujuojančios „Williams“ nereikėjo jokių pastangų, o „McLaren“ pilotas Carlosas Sainzas stojo papildomam remontui po ankstyvo incidento. Taigi realiai atkovotos buvo keturios pozicijos.

Panašiai pasistūmėjo rikiuote aukštyn dar du dienos herojai – Sergio Perezas („Racing Point“) ir Kimi Raikkonenas („Alfa Romeo“), abu atkovoję po keturias pozicijas.

Pirmasis tai padarė žaibiškai startavęs ir lenktynėse išsilaikęs 8-oje pozicijoje, o kitas brovėsi per peletoną lenktynių metu ir finišavo 9-as.

Gražu buvo stebėti „vadovėlinius“ suomio pasiruošimus lenkimams ir pačius manevrus – jokių staigių judesių ar pavojingų manevrų.

Taigi mano nuomonė būtų tokia – herojais Kinijoje buvo ne vien tik Albonas, bet visi „trys muškietininkai“.

Kas toliau?

Tiesą sakant, lenktynių Azerbaidžane laukiu su nerimu. Jei „Ferrari“ ir vėl nebus pajėgi kovoti dėl pergalės, greičiausiai matysime dar vieną viską šluojančio „Mercedes“ sezoną.

Bet jei italai pakreips situaciją savo pusėn ir nedarys keistų strateginių sprendimų lenktynėse, tikiu, šie metai mums atneš dar daugybę smagių akimirkų.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Testas.14 klausimų apie Kauną – ar pavyks teisingai atsakyti bent į dešimt?
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs