Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Kitų metų ralio kroso sezone dvylikametis Rytis Gurklys sės į „Škoda Fabia R5“

Kitų metų ralio kroso sezonas žada būti išties intriguojantis. Dalyvių gretas „Super 1600“ klasėje papildys dvylikametis lenktynininkas Rytis Gurklys. Automobilių kroso ir ralio kroso patirties „Junior 1000“ klasėje turintis jaunuolis gavo Lietuvos automobilių sporto federacijos Kroso komiteto pritarimą startuoti ten, kur važiuoja gerokai vyresni varžovai. Įdomi detalė yra ta, jog jaunuolis trasoje varžysis itin greitu automobiliu – „Škoda Fabia R5“, rašoma pranešime.
„Škoda Fabia R5“
„Škoda Fabia R5“ / Komandos nuotr.

Prieš keletą metų Lietuvos automobilių kroso ir ralio kroso padangėje sužibęs tuomet dešimtmetis Rytis Gurklys jau pirmąjį savo sezoną pradėjo finišais ant podiumo. Praėjusių metų sezonas šiam jaunam sportininkui taip pat buvo sėkmingas. Šalies autokroso čempionate jis tapo „Junior 1000“ klasės čempionu, o analogiškoje klasėje ralio kroso čempionate finišavo antras.

Tačiau jaunuolis ant laurų užmigti nesiruošia ir kitų metų sezone jį matysime ten, kur tokio amžiaus sportininką išvysti yra tikra retenybė. Vadovaudamasis gerąja Europos praktika Lietuvos automobilių sporto federacijos Kroso komitetas padarė išimtį Ryčiui Gurkliui ir suteikė 2021-ųjų metų sezone leidimą startuoti klasėje „Super 1600“. Joje įprastai galima startuoti sulaukus 16 metų. Įdomi detalė yra tai, kad jaunojo lenktynininko garaže jau tūno ir naujojo sezono automobilis „Škoda Fabia R5“. Analogiško modelio automobiliu klasikiniame ralyje lenktyniauja Vaidotas Žala.

Komandos nuotr./„Škoda Fabia R5“
Komandos nuotr./„Škoda Fabia R5“

Apie Ryčio Gurklio karjerą automobilių sporte plačiau sutiko papasakoti sportininko tėtis Nerijus Gurklys. Pastarasis, beje, automobilių sporte taip pat puikiai žinomas lenktynininkas. Tiesa, kiek kitokioje disciplinoje, nei dabar važiuoja jo sūnus.

– Nerijau, kokia buvo Jūsų paties karjera ir kada prisijungė sūnus?

– Aš iš pradžių važiavau bekelės sporte. Ten lenktyniavau nuo 2003-iųjų iki 2009-ųjų metų. Du kartus dalyvavau „Ladagoje“, kur „Proto“ klasėje du sykius buvau trečias. Vėliau buvo penki sezonai automobilių krose, „Super 2000“ klasėje. 2008-aisiais metais gimė Rytis ir nuo tada į varžybas kartu su mumis pradėjo važiuoti ir jis.

Vėliau pabaigiau autokrosą ir 2016-aisiais metais grįžau į bekelę ir trejus metus iš eilės laimėjau „Ladogos“ „Proto“ klasę. Na, o prieš dvejus metus pats Rytis pasakė, kad norėtų važiuoti autokrose. Jam tada buvo 10 metų.

– Įprastai jaunieji lenktynininkai karjerą pradeda nuo kartingo, o autokrose – nuo „Mini Buggy“ klasės. Tačiau Rytis iškart sėdo į automobilį?

– Rytis iškart sėdo į „kėbulą“, į „Junior 1000“ klasei paruoštą „Toyota Yaris“. Pernai autokrose jis iškovojo ketvirtą sezono vietą, o ralio kroso sezone buvo antras. Šiemet jaunuolis tapo autokroso čempionu, ralio krose užėmė antrąją vietą sezone. Be to, Rytis tapo ir Latvijos ralio kroso „Junior 1000“ klasės čempionu.

Komandos nuotr./Rytis Gurklys
Komandos nuotr./Rytis Gurklys

– Koks Ryčio užsidegimas sportui? Galbūt labiau nori tėvas nei sūnus?

– Rytis pats nori važiuoti. Tėtis taip pat nori, bet Rytis irgi ne ką mažiau. Nereikia stumti – traukti. Nusipirkome ir sportinį kartingą. Net ir varžybose jau teko suvažiuoti. Lenktynės jam patinka, todėl labai džiugu, kad tai nėra tik tėvo norai, jog sūnus lenktyniautų.

– Ar rengiate treniruotes?

– Pernai tai važiavome be treniruočių. Iškart į mašiną ir į trasą. O praėjusią žiemą važiavome visus „Winter Games“ etapus Kačerginėje. Turime tam paruoštą „Honda CRX“. Veždavomės automobilį treniruotis ir į Vilkyčių trasą, daug važiavome „Weekend Grand Race“ komandinėse varžybose. Rytį varžybose ir treniruotėse prižiūrėdavo lenktynininkas Donatas Krasauskas. Jau kurį laiką su Ryčiu dirba ir Kasparas Navickas. Turėti tokius mokytojus yra tikrai didelis privalumas jaunam sportininkui.

Komandos nuotr./Rytis Gurklys
Komandos nuotr./Rytis Gurklys

– Kaip kilo mintis po dviejų sezonų automobilių krose, ralio krose, bandyti patekti į aukštesnę klasę, kurioje šiaip Rytis negalėtų startuoti dėl amžiaus cenzo?

– Šiais metais Rytis laimėjo gana nesunkiai, todėl matome, kad laikas eiti toliau. Reikia, kad būtų progresas, nes stovėti vietoje ant laurų nėra tikslo. Nes jei jis važiuos ir toliau „Junior 1000“ klasėje ir tos pergalės nebus labai sunkios, vėliau bus tikrai sunku perėjus į stipresnę klasę. Todėl į stipresnę klasę norime keliauti jau dabar, nes tik konkurencija ir pajėgūs oponentai verčia tobulėti.

Rytis ir pats jau nori lenktyniauti su galingesne mašina, nes kai iš mūsų treniruočių „Honda CRX“ įlipa į „Junior 1000“ klasės „litrinuką“ „Toyota Yaris“, sako, kad visai netraukia ta mašina.

Mes rašėme prašymą Lietuvos automobilių sporto federacijai, kad Ryčiui būtų pritaikyta išimtis ir būtų leista startuoti dar neturint pakankamai metų. Klausėme ir visų pagrindinių dalyvių, ar jie neprieštarautų, kad Rytis kitąmet važiuotų. Visi tikrai palaikė ir niekas neprieštaravo.

Komandos nuotr./Rytis Gurklys
Komandos nuotr./Rytis Gurklys

– Kokiu automobiliu Rytis startuos „Super 1600“ klasėje?

– Jau turime nusipirkę „Škoda Fabia R5“. Pirkome iš Portugalijos. Automobilis gimė toks pats kaip Vaidoto Žalos ralinis, bet dabar yra perdarytas į 1,6. Bet kėbulas yra R5, visa važiuoklė, amortizatoriai irgi R5. Tik reikia tvarkyti variklį, nes nupirkome su „užlinkusiu“. Matosi, kad variklis darytas labai rimtai, bet per kažkokį mechaninį žioplumą jis yra sugadintas. Kalbamės dabar su vokiečiais, prancūzais, šveicarais dėl variklio remonto.

– Kokios paties Ryčio ambicijos naujam sezonui su nauju automobiliu?

– Na, jei šiemet jis džiaugėsi atvažiuodamas pirmas tarp vaikų, tai kitąmet reikės džiaugtis, jei pateks į finalą. Tai jau būtų pergalė ir man, ir Ryčiui. Naujame sezone autokroso čempionate nevažiuosime. Orientuosimės į ralio krosą ir matysime, kaip mums seksis.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?