Kodėl 2016-ųjų Dakaras bus įdomesnis nei bet kada anksčiau?

Sausio 3-oji yra antra labiausiai laukiamų sausio mėnesio dienų sąraše po 1-osios. 2016-ųjų sausio 3-ią šimtai Dakaro maratono automobilių, motociklų, keturračių ir sunkvežimių pajudės nuo starto linijos Argentinoje. Tos dvi sausio savaitės iki finišo sausio 16-ą bus įdomesnės nei bet kada anksčiau.
Dakaro gerbėjai Pietų Amerikoje
Dakaro gerbėjai Pietų Amerikoje / Tomo Tumalovičiaus nuotr.

Pirma priežastis – 2016-ųjų Dakare dalyvaus visa automobilių sporto žvaigždžių grietinėlė. Nani Roma, Stephane‘as Peterhanselis, Nasseras Al-Attiyah, Carlosas Sainzas ar Marcas Coma jau nieko nenustebins, tačiau prie jų prisijungia turbūt geriausias visų laikų klasikinio ralio lenktynininkas Sebastienas Loebas, o apie derybas su partneriais buvo užsiminę ir Petteris Solbergas bei Mikko Hirvonenas. 

Be šių skambių pavardžių, Dakare matysime ir tris lietuviškus ekipažus. Prie patyrusių lietuvių Dakare Antano Juknevičiaus ir Benedikto Vanago prisijungia Vaidotas Žala – naujokas, kurio surinkta komanda patirtimi dykumų maratonuose nenusileidžia kitų dviejų lietuvių ekipoms.

Būtent šios trijulės pasiekimus visi lietuviai seks kiekvieną vakarą budėdami prie kompiuterio ekranų, o ryte dešimtys tūkstančių skaitys naujienas ir stebės vaizdo siužetus apie kiekvieną sportininką. Kiekvienas jų deklaruoja skirtingus tikslus Dakare, tačiau ko galima realiai tikėtis iš lietuviškų ekipažų?

Alfredo Pliadžio nuotr./Benediktas Vanagas
Alfredo Pliadžio nuotr./Benediktas Vanagas

Benediktas Vanagas

„Toyota Hilux“ pasirinkimas ir ketvirta vieta viename greičio ruože 2015-ųjų Dakare parodė, kad B.Vanagas gali važiuoti labai greitai. Puikiai sustyguota komanda, rimtas pasiruošimas ir treji metai Dakaro ralyje bei nuolat gerėjantys rezultatai leidžia iš žinomiausio Lietuvos lenktynininko tikėtis daug. Bent jau daugiau nei 2015-ųjų sausį, kai su šturmanu Andrejumi Rudnickiu iš Baltarusijos jam pavyko užimti 24-ą vietą.

2016-ųjų ralyje B.Vanagas važiuos su nauju šturmanu, lenku Sebastianu Rozwadowskiu, kuris turi daugiausia patirties klasikinio ralio varžybose, tačiau ir ralio reiduose nėra naujokas. Dvejos ralio maratonų varžybos Italijoje ir Lenkijoje padėjo ekipažui rasti bendrą kalbą, o naujos techninės problemos – dar labiau patobulinti ir taip patikimą „Toyota Hilux“. 

2016-ųjų Dakare konkurencija bus didesnė nei 2015-ais, tačiau B.Vanagas vargu ar būtų patenkintas žemesniu rezultatu nei šių metų sausį. 2012-aisiais, pristatydamas Dakaro projektą, jis kalbėjo apie du penketus: penkeri metai ir greičiausiųjų penketukas. 2016-ieji – ketvirtas Dakaro maratonas, tačiau apie greičiausiųjų penketuką daugiau nei viename greičio ruože kalbėti būtų naivu. Pats lenktynininkas yra pripažinęs, kad kalbėdamas apie penkerius metus nuvertino Dakarą – šis projektas greičiausiai bus ilgesnis.

Ateinančių metų maratone patekimas į „Top 20“ B.Vanago ir S.Rozwadowskio ekipažui būtų geras pasiekimas. Kita vertus, jis nebus toks geras, jeigu A.Juknevičiaus rezultatas bus aukštesnis – konkurencija tarp šių lietuvių kitąmet bus akivaizdi, nors ir sukurta daugiau žiniasklaidos ir gerbėjų nei pačių lenktynininkų.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis