Ir tokie klausimai pagrįsti. Jei prisimintume pirmuosius lietuvių startus Dakare (jis tuo metu vyko Afrikoje), tai ir technika, ir komandos sudėtys būdavo gerokai kuklesnės. Ką jau komandos – kas galėjo pagalvoti, kad lietuviai kada nors galės lenktyniauti tokia pačia technika, kokia prie starto stoja visame pasaulyje žinomi ir gerbiami pilotai?
Štai šių metų sausį „Toyota Gazoo Racing“ komandoje bekelės lenktynėse startavo „Formulės 1“ legenda Fernando Alonso. Turbūt pamenate jo kūlvirstį nuo kopos, apgadintą automobilį ir didžiulę aistrą lenktyniauti.
Tai štai, Benediktas Vanagas 2021 m. Dakare, sausio 3 d., startuos tokiu pat „Hilux“, kokiu lenktyniavo tituluotasis ispanas. Iš viso tokių specialiu kodu IMA pažymėtų sportinių „Hilux“ modelių pasaulyje tėra 14.
Kodas IMA šifruojamas taip: I – Independent Suspension, M – Middle Engined, A – All Wheel Drive. Kitaip tariant, visais ratais varomas modelis su varikliu, paslinktu į vidurį ir turintis nepriklausomą pakabą.
Ankstesnis modelis, kuriuo dabar lenktyniaus Edvinas Juškauskas, žymimas kodu IRS: Independent Rear Suspension (nepriklausoma galinė pakaba), nes yra buvę ir modelių, kurie gale turėjo vadinamą „balkį“, t.y. priklausomą galinę pakabą.
Tiesa, „Toyota Gazoo“ lyderiai Nasseras Al-Attiyah ir Ginielis de Villiersas startuos dar geresniais „ginklais“. Bet ne tai svarbiausia. Esmė, kad lietuviai dar nėra buvę taip arti gamyklinių technologijų. Na, nebent Vaidotas Žala, šių metų Dakare sulaukęs didžiulio MINI komandos technikų palaikymo.
Kalbėdamas apie derybas dėl gamyklinio automobilio, B.Vanagas užsiminė, kad lietuvių komandai buvo siūlomas Fernando Alonso automobilis. Nes F1 legenda bent kol kas dykumų lenktynėse nevažiuos, jis grįžta į formulę.
Tačiau B.Vanagas pasinaudojo proga rinktis visiškai naują automobilį, užuot sutaupęs apie 50 000 Eur.
„Natūralu, kad geresnę kolekcinę vertę turi buvęs F.Alonso automobilis. Bet mums reikia siekti rezultatų. Naujas automobilis dar neturi istorijos, taigi toks pasirinkimas praktiškesnis. Dakaras nėra lengvas pasivaikščiojimas, kiekvienos lenktynės palieka pėdsaką. Todėl nauja technika šiuo atveju yra geriau“, – paaiškino B.Vanagas.
Visos automobilio kainos B.Vanagas neatskleidė, nes jį saisto susitarimai su „Toyota Gazoo Racing“. Tačiau pastebėjo, kad ankstenis „Hilux“ buvo pigesnis 15-20 proc. O visas Dakaro biudžetas svyruoja apie 1 mln. Eur, jei skaičiuotume ir automobilį.
Kiek komandai kainuoja brangiausias narys Filipe Palmeiro ir kuo skiriasi sėdėsena naujame automobilyje, kokį pranašumą suteikia į automobilio vidurį paslinktas variklis – žiūrėkite 15min GAZAS reportaže: