2022 08 30

Kodėl „Formulės 1“ bolidai neturi stiklų: S.Vettelis šią idėją jau išbandė

„Formulė 1“ yra atvirų bolidų lenktynės ir tokios visada buvo. Tačiau nereikia būti inžinieriumi, kad suprastum, jog vairuotojų saugumą būtų galima smarkiai pagerinti juos pridengus kokiu nors gaubtu. Ir tokia idėja buvo bandoma 2011–2017 metais.
Bandymas prieš 2017-ųjų Didžiosios Britanijos Grand Prix truko vieną ratą ir Vettelis liko nusivylęs. (Stephen Grimes, Wikimedia(CC BY-SA 2.0)
Bandymas prieš 2017-ųjų Didžiosios Britanijos Grand Prix truko vieną ratą ir Vettelis liko nusivylęs. (Stephen Grimes, Wikimedia(CC BY-SA 2.0)

Nors „Formulės 1“ bolidai vis dar yra atviri, dabar jie turi saugos lankus. Vadinamieji „halai“ F1, F2 ir F3 lenktynėse naudojami nuo 2018 metų, jau spėjo įrodyti savo vertę. Tačiau titaninis saugos lankas vis tiek nėra idealus sprendimas.

„Halas“ išgelbėjo prancūzo Romaino Grosjeano gyvybę, kai jo HAAS bolidas 2020-ųjų Bahreino „Grand Prix“ lenktynių pradžioje dideliu greičiu rėžėsi į plieninius atitvarus ir juos perdūrė kiaurai. 2022-ųjų Didžiosios Britanijos „Grand Prix“ irgi parodė, kad „halo“ yra gera mintis – dar pačioje pradžioje Zhou Guanyu pilotuojamas „Alfa Romeo“ apsivertė ir kurį laiką slydo aukštyn ratais. Šiurkštų asfaltą tada braukė saugos lankas, o ne lenktynininko šalmas.

Tačiau „halas“ nėra išsigelbėjimas nuo visko ir „Formulės 1“ organizacija tai labai gerai žino. Mažesnės nuolaužos ir net žvyras vis dar gali būti pakelti nuo asfalto ir kone kulkos greičiu rėžtis į piloto šalmą. Ir taip jau yra buvę – „Ferrari“ lenktynininkas Felipe Massa 2009-ųjų Vengrijos „Grand Prix“ kvalifikacijoje patyrė sunkią traumą, kai nuo asfalto pakelta 800 gramų spyruoklė rėžėsi į jo šalmą.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis